رئیس‌جمهوری از آمادگی ایران برای همکاری با چین در تولید واکسن کرونا خبر داد تشدید کنترل‌ها در تهران و وضع جریمه در سه سطح برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس‌جمهوری، نظارت‌های گسترده‌تر و وضع جرائم بر اساس مطالبه عمومی و درخواست دستگاه‌های مسئول و نظارتی را برای تضمین رعایت دقیق و همگانی دستورالعمل‌های بهداشتی و مهار روند شیوع بیماری کرونا در جامعه، ضروری خواند و از روسای کمیته‌های امنیتی-اجتماعی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا خواست تا دستورالعمل تدوین شده در این عرصه را برای تصویب در جلسه روز شنبه ستاد ملی ارائه کنند.
حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: بر اساس انتظار و مطالبه جامعه و نیز دستگاه‌های نظارتی و مسئول برای وضع ضمانت اجرایی در قبال رعایت دستورالعمل‌ها و جریمه کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند نظیر آنچه در کشورهای دیگر نیز اجرا شده است، جرائمی متناسب با تخلفات در سه سطح ادارات، اصناف وکسب و کارهای خصوصی و  فضاهای عمومی و همچنین دستگاه‌های ناظر و جریمه‌کننده، مشخص شده است.
رئیس‌جمهوری اظهار کرد: درخصوص ادارات باید تخطئی از پروتکل‌ها به عنوان تخلف اداری محسوب شده و طبق ضوابط اداری، با قاطعیت و جدیت با متخلفان برخورد شده و مورد توبیخ اداری قرار گیرند. روحانی افزود: در خصوص اصناف نیز ضروری است با کمک سازمان‌های مرتبط با اصناف و بنگاه‌های خصوصی و اتاق اصناف، نظارت‌ها با قاطعیت دنبال شود و متخلفان چه صاحبان مشاغل و بنگاه‌ها و چه خدمات‌گیرندگان، بر اساس جرائمی که تعریف شده باید برخورد شوند. روحانی همچنین بر کنترل شدیدتر پروتکل‌های در تهران تاکید کرد.
رئیس‌جمهوری در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به اقداماتی که طی 8 ماه گذشته در خصوص آموزش دستورالعمل‌ها، اطلاع‌رسانی و تذکرات برای اجرای دقیق این دستورالعمل‌ها برای حفظ سلامتی مردم انجام گرفته، گفت: با توجه به تداوم روند شیوع این بیماری و شرایط جدید آن و افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها، عدم رعایت دستورالعمل‌ها در سطح جامعه، مستلزم جریمه متخلفان است به ویژه اینکه در ماه‌های پیش رو بر اثر امکان تلاقی کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا با مخاطراتی مواجه خواهیم شد که برای کنترل آن، وضع جرائم برای متخلفان را ضروری‌تر می‌سازد.
گفتنی است، روحانی همچنین در پیامی به رئیس‌جمهوری خلق چین، ضمن تبریک روز ملی این کشور، آمادگی ایران برای مشارکت در تولید واکسن کووید-19  با چین را به شی جین پینگ اعلام کرد.
سایر اخبار این روزنامه
سیدحسن خمینی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس: برای عبور از بحران‌ها راهی جز همراهی مردم نیست محمدعلی وکیلی آیا شرایط کنونی کشور راه حل دارد یا خیر؟ دولت به حجم آسیب‌های اقتصادی شیوع کووید19 در ایران اذعان کرد بیکاری یک‌ونیم میلیون نفر در شوک نخست کرونا چرا خودروسازان علی‌رغم افزایش چندباره قیمت‌ها باز هم می‌نالند؟ تله زیان انباشته برای تصاحب خودروسازی‌ها درپی آتش‌سوزی در بازارچه ساحلی دیلم، ۲۰۰ واحد صنفی طعمه حریق شد تکرار قصّه تلخ پلاسکو در بندر دیلم انواع ویروس‌های تنفسی چه زمانی و چگونه شایع می‌شوند؟ تفاوت‌های آنفلوانزا و کرونا و چند توصیه‌ برای فصل پاییز الگوبرداری نویسندگان از نویسندگان پیش از خود چه تاثیری بر روند داستان‌نویسی دارد؟ رئیس‌جمهوری از آمادگی ایران برای همکاری با چین در تولید واکسن کرونا خبر داد تشدید کنترل‌ها در تهران و وضع جریمه در سه سطح برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی محمدرضا عارف: همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند انتقاد ترکیه از بیانیه مشترک آمریکا، روسیه و فرانسه درباره قره‌باغ دونالد و ملانیا ترامپ کووید19 گرفتند، اداره آمریکا به مایک پنس واگذار شد سیاسی‌ترین کرونای جهان در کاخ سفید!