محمدرضا عارف: همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند، تاکید کرد: برخی اخباری که از وخامت وضعیت جسمانی فعالان مدنی که در زندان به سر می‌برند به‌ویژه زنان زندانی شنیده می شود، نگران‌کننده است.
محمدرضا عارف در نشست مشترک هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان با روسای استانی این بنیاد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر ضرورت آسیب‌شناسی فعالیت‌های بنیاد امید در دهه اول با توجه به اساسنامه و ماموریت‌های این نهاد مدنی تاکید کرد و بعد از مروری بر اولویت‌های این بنیاد، اظهار کرد: همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند و این موضوع تنها در شعار کفایت نمی‌کند و باید در عمل حق‌ و حقوق آحاد شهروندان محترم دانسته شود، البته که قوه قضاییه به‌عنوان نهادی که صیانت از حقوق شهروندی از وظایف ذاتی آن است باید بیش از دیگر نهادها در پاسداری از حقوق شهروندی پیشتاز باشد.
عارف در همین راستا تاکید کرد: برخی اخباری که از وخامت وضعیت جسمانی فعالان مدنی که در زندان به سر می‌برند به‌ویژه زنان زندانی شنیده می شود، نگران‌کننده است و درخواست من از مسئولان این است که اجازه ندهند با برخوردهای سلیقه‌ای با فعالان مدنی حقوق شهروندی آنان نادیده گرفته شود. رئیس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: راه پایان دادن به منازعات سیاسی در کشور گفت‌وگوی ملی با همه جریان‌های سیاسی و نهادهای داخل نظام در چارچوب قانون اساسی است. وی در پایان بر ضرورت رسیدن به حکمرانی خوب با استفاده از جذب نخبگان و فرهیختگان کشور به‌ویژه جوانان تاکید کرد.
سایر اخبار این روزنامه
سیدحسن خمینی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس: برای عبور از بحران‌ها راهی جز همراهی مردم نیست محمدعلی وکیلی آیا شرایط کنونی کشور راه حل دارد یا خیر؟ دولت به حجم آسیب‌های اقتصادی شیوع کووید19 در ایران اذعان کرد بیکاری یک‌ونیم میلیون نفر در شوک نخست کرونا چرا خودروسازان علی‌رغم افزایش چندباره قیمت‌ها باز هم می‌نالند؟ تله زیان انباشته برای تصاحب خودروسازی‌ها درپی آتش‌سوزی در بازارچه ساحلی دیلم، ۲۰۰ واحد صنفی طعمه حریق شد تکرار قصّه تلخ پلاسکو در بندر دیلم انواع ویروس‌های تنفسی چه زمانی و چگونه شایع می‌شوند؟ تفاوت‌های آنفلوانزا و کرونا و چند توصیه‌ برای فصل پاییز الگوبرداری نویسندگان از نویسندگان پیش از خود چه تاثیری بر روند داستان‌نویسی دارد؟ رئیس‌جمهوری از آمادگی ایران برای همکاری با چین در تولید واکسن کرونا خبر داد تشدید کنترل‌ها در تهران و وضع جریمه در سه سطح برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی محمدرضا عارف: همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند انتقاد ترکیه از بیانیه مشترک آمریکا، روسیه و فرانسه درباره قره‌باغ دونالد و ملانیا ترامپ کووید19 گرفتند، اداره آمریکا به مایک پنس واگذار شد سیاسی‌ترین کرونای جهان در کاخ سفید!