آل غیرت


گروه ورزش/ مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی دیروز با انجام بازی پرسپولیس و النصر عربستان در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه پیگیری شد که دو تیم در شرایطی نابرابر به مصاف هم رفتند. پیش از بازی در حکمی شوکه کننده و عجیب، کنفدراسیون فوتبال آسیا عیسی آل کثیر را 6 ماه محروم کرد تا سرخپوشان بدون بهترین گلزن خود و البته شرایط روحی تضعیف شده به میدان بروند. در این شرایط یحیی گل‌محمدی در تغییری اجباری، مهدی عبدی را در نوک خط حمله جایگزین آل کثیر کرد. پس از حملات نصف و نیمه النصری‌ها در دقایق ابتدایی، پرسپولیس هم دقیقه 18 فرصت خوبی به دست آورد ولی پاس به عقب عبدی و شوت زمینی بشار رسن قدرت لازم را نداشت و از کنار دروازه النصر عبور کرد. در ادامه حملات تیم سعودی نتیجه داد و دقیقه 36 محمدتقی الجعفری داور سنگاپوری خطای پنالتی بشار روی خالد الغنام را اعلام کرد. با وجود نظر بازیکنان پرسپولیس بویژه شجاع خلیل‌زاده برای بازبینی صحنه از طریق VAR، اما داور این کار را انجام نداد. در این شرایط، عبدالرزاق حمدالله مراکشی پشت توپ ایستاد و با ضربه چیپ دروازه حامد لک را باز کرد تا النصر پیش بیفتد. گرچه برتری عربستانی‌ها دقایق زیادی دوام نداشت چرا که دقیقه 42 وحید امیری با سماجت توپ را از بازیکن النصر گرفت و به رسن پاس داد و هافبک عراقی سرخپوشان هم با ارسال تماشایی مهدی عبدی را در موقعیت گلزنی قرار داد. مهدی عبدی هم با ضربه سر دیدنی گل تساوی را به ثمر رساند تا پرسپولیس بازنده به رختکن نرود.
النصری‌ها نیمه دوم را هم هجومی آغاز کردند و دقیقه 47 ضربه ایستگاهی تماشایی عبدالرزاق حمدالله به تیر افقی دروازه پرسپولیس اصابت کرد.  بازیکنان النصر اعتقاد داشتند توپ برگشتی به دست مدافع پرسپولیس برخورد کرده که داور پس از مشورت با کمک داوران ویدئویی تصمیم به ادامه بازی و خطا به سود پرسپولیس گرفت. دقیقه 60 کار تیمی بازیکنان پرسپولیس نزدیک بود با گل همراه شود که پاس رو به جلوی امیری، ارسال احمد نوراللهی و ضربه آکروباتیک رسن را مدافعان النصر دفع کردند. در دقایق 73 و 76 باز هم حمدالله فرصت‌های بسیار خوبی برای گلزنی به دست آورد ولی یکبار ضربه سر و بار دیگر شوت او از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. دقیقه 79 پاس رو به جلوی احسان پهلوان و ارسال زیبای سعید آقایی با ضربه برگردان ناقص محمدحسین کنعانی‌زادگان در محوطه جریمه النصر همراه و توپ توسط مدافعان حریف دفع شد. النصری‌ها در ادامه به حملات خود افزودند ولی ضربات مارتینز و حمدالله در دقایق 81 و 82 به شکل خطرناکی به بیرون رفت و در ادامه هم پرسپولیس بازی را مدیریت کرد تا بازی در 90 دقیقه مساوی به پایان برسد.
وحید امیری هم (1+90) از داور کارت زرد گرفت تا دو اخطاره شود و فینال را از دست بدهد. با شروع وقت‌های اضافه اول باز هم این النصر بود که به سمت دروازه پرسپولیس حمله کرد ولی دقیقه 93 ضربه احمد یحیی به بیرون رفت. دقیقه 96 گل محمدی 2 تعویض همزمان انجام داد و میلاد سرلک را به جای نوراللهی و آرمان رمضانی را هم به جای عبدی به میدان فرستاد. دقیقه 99 هم مهدی شیری جایگزین رسن شد. دقیقه 102 اتفاق بد برای پرسپولیس افتاد و پهلوان با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد. دقیقه 105 هم ضربه یحیی را لک با واکنشی خوب دفع کرد. دقیقه 106 سیامک نعمتی به قلب دفاع النصر زد و با حرکت در عرض سعی در قرار گرفتن مقابل دروازه این تیم داشت که شوت او پس از برخورد به مایکون راهی کرنر شد. دقیقه 114 علی شجاعی به جای آقایی به زمین آمد که بسیار خسته شده و عضلات پاهایش گرفته بود.


در ضربات پنالتی کنعانی زادگان، نعمتی، سرلک و خلیل زاده پنالتی‌های خود را گل کردند و در سمت مقابل هم عبدالله مادور، مارتینز و عبدالرحمن العبید گل زدند ولی حامد لک ضربه مایکون را مهار کرد. در ادامه شجاعی پنالتی پنجم را گل کرد تا پرسپولیس در ضربات پنالتی 5-3 برنده شود و در مجموع با پیروزی 6-4 برای دومین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و افتخاری بزرگ را برای فوتبال ایران رقم بزند.