دیدار چهره به چهره مردم منطقه محروم حاشیه چابهار با قالیباف


محمد باقر قالیباف صبح دیروز از طریق فرودگاه کنارک وارد استان سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران استان و بزرگان طوایف و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی قرار گرفت.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی، در این سفر سه روزه قرار است به صورت چهره به چهره با مردم گفت‌وگو کند و در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم استان سیستان و بلوچستان قرار گیرد.
پای درددل‌­های مردم محروم
محمد باقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی در اولین مقصد نظارت میدانی و بلافاصله بعد از ورود به استان سیستان و بلوچستان از محله محروم «میرآباد» در حاشیه چابهار بازدید کرد.


سفر قالیباف از چابهار آغاز شد و در ادامه جلسات متعددی در شهرستان زاهدان و منطقه سیستان برنامه‌ریزی شده تا از حضور رئیس‌مجلس در سیستان و بلوچستان حداکثر بهره لازم در راستای حل مشکلات استان و شکوفایی استعدادها برده شود.
گفتنی است، در این سفر رؤسای کمیسیون‌های صنایع و معادن، عمران و کشاورزی و آب و منابع طبیعی رئیس‌مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.
تمام ظرفیت‌­های مجلس
 در خدمت سیستان‌وبلوچستان
«محمد باقر قالیباف» که صبح دیروز وارد استان سیستان و بلوچستان شد، در بدو ورود به این استان در فرودگاه کنارک اظهار داشت: سیستان و بلوچستان سرزمین گنج‌های پنهان و دیار مردمان دلیر، غیور و مهربان است. در استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های نادیده گرفته شده و مهم و همچنین منابع فراوانی وجود دارد که با توجه به امکانات کم و عقب‌ماندگی تاریخی باید برای استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کرد.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف این سفر بررسی و نظارت دقیق و میدانی بر فعالیت‌ها و پروژه‌های صورت گرفته و نیمه تمام در استان سیستان و بلوچستان است. پروژه شهر جدید فرودگاهی چابهار که چند وقتی است عملیات اجرایی آن متوقف شده، تا دو هفته دیگر درخصوص این موضوع تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.
قالیباف افزود: همه مصمم هستیم تا شهر فرودگاهی چابهار راه‌اندازی شود که در این بندر کنار فرودگاه، راه آهن هم از اولویت‌های برنامه دولت و مجلس است. استان سیستان و بلوچستان به ظاهر چهره محرومیت دارد، اما ظرفیت‌های و پتانسیل‌های بزرگی در آن وجود دارد که به عنوان یک‌گنج بزرگ و پنهان در حاشیه جنوب کشور واقع شده است. ازجمله ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان شیلات، ترانزیت، کشاورزی، صنعت، و گردشگری است.
وی با‌اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل از هر سفر نظارت میدانی موضوعات مختلف آن منطقه انجام می‌شود، گفت: در بررسی‌های پیش از سفر در مجلس نظرات کمیسیون‌های مربوطه، استاندار، مجمع نمایندگان استان، نیروهای جهادی استان و همچنین گزارش‌های دیوان محاسبات و سازمان بازرسی از پروژه‌های استان مورد توجه قرار می‌گیرد.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر دیروز به همراه رؤسای کمیسیون‌های مجلس، استاندار سیستان و بلوچستان و تعدادی از مسئولان محلی از محل احداث شهر فرودگاهی چابهار بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
گفت‌وگوی امام جمعه اهل سنت چابهار
 با قالیباف
امام جمعه موقت اهل تسنن چابهار در گفت و گو با رئیس‌مجلس شورای اسلامی بر لزوم احداث فرودگاه چابهار تاکید کرد.
مولوی بزرگ‌زاده امام جمعه موقت اهل سنت چابهار همچنین در این دیدار گزارشی از توزیع نابرابر امکانات و محرومیت بخش عمده‌ای از مردم در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان به قالیباف ارائه کرد. رئیس‌مجلس در پایان گفت ان شاءالله موضوع فرودگاه این منطقه حل خواهد شد.
در ادامه این سفر محمد باقر قالیباف، وارد شهرستان سراوان شد. گفتنی است، بازدید از سد «ماشکید» و مرز «کهک» و همچنین حضور در مدرسه نخبه پرور شهید مطهری سراوان از جمله برنامه‌های قالیباف در سفر به این شهرستان بود.
بازدید از بیمارستان ایرانمهر
رئیس‌مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت‌های میدانی از استان سیستان و بلوچستان از بیمارستان تازه تأسیس «ایرانمهر» شهرستان سراوان بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی تازه تأسیس «ایرانمهر» شهرستان سراوان دارای تجهیزات و امکانات بروز درمانی از جمله ۹ تخت آی سی یو، ۸ اتاق عمل و بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی درمانی است.
قالیباف پس از بازدیدهایش در سراوان، این منطقه را به مقصد ایرانشهر ترک کرد.
رئیس‌مجلس در ادامه نظارت‌های میدانی از بازارچه مرزی «کوهک» شهرستان سراوان بازدید کرد. محمد باقر قالیباف در این بازدید علاوه‌بر نظارت میدانی و گفت وگو با مردم و مسئولان، مشکلات عملیاتی صادرات و واردات مرزی در بازارچه مرزی «کوهک» را مورد بررسی قرار داد.
در بازدید از این بازارچه یکی از اهالی منطقه سراوان با رئیس‌مجلس در‌باره جاده و امکانات بازارچه مرزی سخن گفت و از کمبود امکانات این بازارچه انتقاد کرد که قالیباف در پاسخ گفت: ما به شما قول می‌دهیم تا اوایل تابستان آینده تجهیزات مورد نیاز این بازارچه از قبیل ایکس ری و پرسنل مورد نیاز تامین شود تا سرعت صادرات و واردات کالا از این بازارچه به حدمطلوب برسد.