هواداران ترامپ و بایدن به جان هم افتادند

سرویس خارجی-وضعیت در خیابان شهرهای بزرگ آمریکا، مثل واشنگتن، نیویورک، لس آنجلس، فیلادلفیا و پورتلند شدیدا مشتنج گزارش شده است.
بر اساس گزارش‌های تصویری، طرفداران و مخالفان هر یک از نامزدها با خشم و نفرت به جان هم افتادند و نیروهای امنیتی نیز برای سرکوب تظاهرکنندگان، وارد
عمل شدند.
عصر دیروز شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که طبق نظرسنجی‌ها، حدود 75 درصد مردم آمریکا منتظر وقوع یک جنگ داخلی پس از برگزاری انتخابات هستند.


«دالاس نیوز» نیز گزارش داد، مردم در مورد اتفاقات پس از انتخابات، نگران بوده و با سوء ظن به یکدیگر می‌نگرند. پیش از این نیز نشریه «فارین پالیسی» از احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکای پس از انتخابات خبر داده بود.
اداره پلیس شهر «بورلی هیلز» کالیفرنیا اعلام کرد، شماری از مخالفان ترامپ به تجمع حامیان او در این شهر حمله‌ور شدند و این مسئله، سبب ایجاد درگیری‌هایی میان آنها شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های پلیس ضد شورش مقابل معترضانی قرار گرفتند که به تجمع حامیان ترامپ نزدیک می‌شدند.
در این میان، ترامپ و بایدن هم علیه یکدیگر خط و نشان می‌کشند و فضا را بیش از پیش ملتهب می‌کنند.
به گزارش ایسنا، ترامپ با تاکید مداوم بر این مسئله که رای‌گیری پستی مستعد تقلب است، به تازگی استدلال کرد که تنها نتایجی که در شب انتخابات به دست آمده است، باید شمارش شوند.
کمپین او هم به دنبال محدود کردن رای‌گیری غیابی است.بایدن در گردهمایی میشیگان گفت: اهمیتی نمی‌دهم که چقدر ترامپ تقلا می‌کند. او نمی‌تواند هیچ کاری برای متوقف کردن مردم این کشور از رای‌ دادن در تعداد بالا انجام دهد و این دموکراسی را بگیرد. آمریکا از هرج و مرج دولت ترامپ خسته است.
ترامپ در تجمع« نیوتاون» پنسیلوانیا، رقیب دموکراتش را بابت انتقاد از وضعیت مبارزه با کووید-۱۹، مورد تمسخر قرار‌داد وگفت: حرف‌های دیروز بایدن را شنیدم، همه آنچه او در موردش حرف می‌زند، کووید و کووید است. او حرف دیگری برای گفتن ندارد.
بایدن هم در آخرین استدلال‌هایش، ترامپ را به قلدری متهم کرد و فقدان استراتژی او برای مقابله با این پاندمی را به باد انتقاد گرفت. بایدن گفت: وقت آن است که ترامپ ساک‌ها را ببندد و راهی خانه شود. ما از این هرج و مرج، توئیت‌ها، عصبانیت‌ها، ناکامی‌ها، و سلب مسئولیت‌ها خسته شده‌ایم.
همزمان گزارش شدکه پلیس در شهر «گراهام» ایالت کارولینای شمالی برای سرکوب کسانی که علیه نژادپرستی تظاهرات می‌کردند، از گاز اشک‌آور استفاده کرده است. در این تظاهرات، دست‌کم ۱۲ تن بازداشت شدند.
آخرین وضعیت ترامپ و بایدن
طبق آخرین نظرسنجی‌ها، بایدن چیزی بیش از 51 درصد آراء را به خود اختصاص خواهد داد و سهم ترامپ نیز از آراء، حدود 43 در صد پیش‌بینی شده است.
 با این حال، وضعیت ترامپ در سه ایالت سرنوشت ساز فلوریدا، آیووا و پنسیلوانیا از بایدن بهتر گزارش شده است.
«آرون شیسلی» مسئول برگزاری انتخابات در شهر «باتلر» ایالت پنسیلوانیا، عصر دیروز اعلام کرد، تعداد نامعلومی از ورقه‌های رای، که قرار بود به رأی دهندگان احتمالی تحویل داده شود، مفقود شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیسلی گفته است، بیش از 10 هزار تماس از طرف مردم داشته که به دنبال اطلاعات درباره برگه‌های رای هستند.
گم شدن آرای باتلر در حالی است که ایالت پنسیلوانیا از اهمیت زیادی در تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد؛ سال 2016 نیز ترامپ خیلی از بیشتر «هیلاری کلینتون» در شهر باتلر رای آورده بود.در این شهر، 66 درصد آراء به ترامپ و 29 درصد نیز به کلینتون داده شده بود.
سایر رویدادها
*گفته شده است ارزش قمار و شرط بندی بر سر پیروزی ترامپ و بایدن، به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.
*باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جهت جمع‌آوری رای برای بایدن، به خانه‌های مردم نیز رجوع کرده است.