معاون پارلمانی رئیس جمهوری 25 لایحه اقتصادی تقدیم مجلس شده است

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: ۲۵ لایحه اقتصادی تقدیم مجلس شده است که نام برخی از آنان ممکن است اقتصادی نباشد، اما محتوایش اقتصادی است.
به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت این هفته اظهار کرد: قبلا عرض کرده بودم دولت نزدیک ۶۷ لایحه تقدیم مجلس کرده است. بعد از تشکیل مجلس یازدهم هم ما از مجلس محترم درخواست کردیم لوایح را در دستور رسیدگی قرار دهند. چند مورد هم با رئیس و هیئت رئیسه محترم مکاتبه کردیم و این درخواست را تکرار کردیم.
وی ادامه داد: از لوایح مورد اشاره حدود ۲۵ مورد اقتصادی است. خلط مبحثی که در این مورد صورت گرفته به دلیل ملاک و معیاری است که ما یا نمایندگان مجلس از لوایح اقتصادی دارند. ممکن است لایحه ای اسما لایحه اقتصادی نباشد؛ اما مفادش اقتصادی باشد و ما آن را از جهت قانونی و اقتصادی، اقتصادی تبیین می کنیم.
امیری در همین راستا گفت: مثلا لایحه حمایت از مالکیت معنوی اسمش این است اما محتوایش در بحث های اقتصادی مطرح می شود. یا موافقت‌نامه اوراسیا اسمش یک موافقت نامه است اما محتوایش درباره بحث‌های تجاری و اشتغال با کشورهای شمالی ما است؛ پس این لایحه به جهت حقوقی لایحه اقتصادی محسوب می شود.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» چگونگی وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های آتی را بررسی کرد سایه اما و اگرها بر سر بازار بورس محمد یوسفی آرامش روز آبروریزی موسسات افکارسنجی آمریکایی! آیا ساخت فیلم‌ها و سریال‌های در ایام شیوع کرونا ادامه می‌یابد؟ سینمایی‌ها در یک‌ قدمی کرونا معاون پارلمانی رئیس جمهوری 25 لایحه اقتصادی تقدیم مجلس شده است اولین گام برای برون‌رفت از وضعیت نابسامان نیروی انسانی چیست؟ نابسامانی و آشفتگی در تامین «معلم» به روایت آمارها رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت پیش از اعلام نتایج انتخابات ایالات متحده مطرح کرد برای ما شیوه آمریکا مهم است نه افراد انتخابات ایالات متحده برخلاف نظرسنجی‌ها با رقابت تنگانگ همراه بود به مناسبت میلاد پیامبر اسلام انجام شد موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات جمعی از محکومان ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت: دلیل بخشی از افزایش قیمت‌ها عدم توانایی ما در تهیه به موقع ارز بود سرلشکر سلامی: قدرت موشکی ما ضامن عقب‌نشینی دشمنان است آیت‌الله رئیسی در بازدید از مجتمع قضایی خانواده: طلاق توافقی نباید به سهولت انجام شود نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی: اگر آمریکا تغییر رفتار بدهد برای ما مانند دیگر کشورها خواهد بود