نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی: اگر آمریکا تغییر رفتار بدهد برای ما مانند دیگر کشورها خواهد بود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه سیاست ایران در قبال دیگر کشورها مبتنی بر اصل عزت و مصلحت است، عنوان کرد: اگر آمریکا تغییر رفتار داد و خسارت های وارده بر ملت ایران را جبران کرد برای ما مانند دیگر کشورها است، در غیر این صورت با رژیم صهیونیستی تفاوتی برای ما نخواهد داشت.
احمدحسین فلاحی در گفت و گو با ایسنا درخصوص اینکه آیا نتیجه انتخابات آمریکا بر سیاست های ایران تاثیری دارد یا خیر و اگر رفتار دولت جدید آمریکا تغییر کند ایران نیز در سیاست های خود تجدید نظر می کند؟ گفت: در این حوزه باید دو موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، یکی سیاست های آمریکا در قبال ایران دیگری سیاست ایران در قبال آمریکا، سیاست های آمریکا در قبال ایران با آمدن ترامپ یا بایدن هیچ تفاوتی نخواهد داشت، به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) این افراد اگرچه در ظاهر با هم اختلاف دارند ولی در باطن با هم متحد هستند، سیاست های کلی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران هیچ تغییری نداشته، ندارد و نخواهد داشت.
وی افزود: آنها اگر بتوانند براندازی نظام اسلامی را در دستور کار خود قرار می دهند و اگر نتوانند بر تغییر رفتار متمرکز می شوند، تفاوت در این است که جمهوری خواهان همچون ترامپ شمشیر را از رو می بندند ولی دموکرات‌ها مرموزانه رفتار می‌کنند؛ برای مثال دموکرات‌ها در موضوع برجام توانستند تاسیسات هسته‌ای ما را در قالب مذاکرات تعطیل کنند، در حالی که سیاست ترامپ این است که با برخورد فیزیکی این تاسیسات را تعطیل کند، دموکرات‌ها همین کار را از طریق مذاکره انجام دادند که در آخر اوباما در مقابل دوربین گفت بدون شلیک حتی یک گلوله تمام تاسیسات هسته ای ایران را تعطیل کردم و اگر می‌توانستم تمام پیچ و مهره آن را هم باز می‌کردم.
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی تغییری نخواهد داشت، عنوان کرد: سیاست آنها در قبال کشور ما واحد است اما نوع برخوردها متفاوت است، دموکرات‌ها هدف خود را مرموزانه و غیر آشکار دنبال می کنند ولی جمهوری‌خواهان همین کار را آشکار پیش می برند.


فلاحی درخصوص سیاست‌های ایران در قبال آمریکا تصریح کرد: سیاست ما در قبال هر کشوری بر اساس اصل عزت و مصلحت دنبال خواهد شد، ما این را نگفتیم که با تمام کشورها قطع رابطه کنیم، در سخنان اخیر مقام معظم رهبری بر این موضوع نیز تاکید شد که ما به قطع ارتباط با کشورها معتقد نیستیم بلکه با کشورها ارتباط برقرار می کنیم ولی به غرب دل نمی بندیم.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تغییر وضعیت رابطه میان ایران و آمریکا را به تغییر رفتار آمریکا مشروط دانست و گفت: آمریکا باید از چند رفتار دست بردارد تا اتفاقی رخ دهد، اموال بلوکه شده ایران را به مردم ما بازگرداند، دست از دخالت در امور داخلی کشور ما بردارد و رعایت منافع متقابل مورد توجه باشد، اگر آمریکا تغییر رفتار داد و خسارت های وارده بر ملت ایران را جبران کرد برای ما مانند دیگر کشور ها است؛ در غیر این صورت برای ما با رژیم صهیونیستی تفاوتی نخواهد داشت.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» چگونگی وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های آتی را بررسی کرد سایه اما و اگرها بر سر بازار بورس محمد یوسفی آرامش روز آبروریزی موسسات افکارسنجی آمریکایی! آیا ساخت فیلم‌ها و سریال‌های در ایام شیوع کرونا ادامه می‌یابد؟ سینمایی‌ها در یک‌ قدمی کرونا معاون پارلمانی رئیس جمهوری 25 لایحه اقتصادی تقدیم مجلس شده است اولین گام برای برون‌رفت از وضعیت نابسامان نیروی انسانی چیست؟ نابسامانی و آشفتگی در تامین «معلم» به روایت آمارها رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت پیش از اعلام نتایج انتخابات ایالات متحده مطرح کرد برای ما شیوه آمریکا مهم است نه افراد انتخابات ایالات متحده برخلاف نظرسنجی‌ها با رقابت تنگانگ همراه بود به مناسبت میلاد پیامبر اسلام انجام شد موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات جمعی از محکومان ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت: دلیل بخشی از افزایش قیمت‌ها عدم توانایی ما در تهیه به موقع ارز بود سرلشکر سلامی: قدرت موشکی ما ضامن عقب‌نشینی دشمنان است آیت‌الله رئیسی در بازدید از مجتمع قضایی خانواده: طلاق توافقی نباید به سهولت انجام شود نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی: اگر آمریکا تغییر رفتار بدهد برای ما مانند دیگر کشورها خواهد بود