همدردی گسترده ایرانیان با افغانستان غمزده


دانشجویان کشورمان  همچنین با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را، بنیان‌گذار داعش دانسته و با سر دادن شعارهایی انزجار خود را نسبت به سیاست‌های خصمانه سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادند.
برخی از دانشجویان نیز در این مراسم از سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان سرداری که لرزه به اندام ‌تروریست‌های داعش و بنیان‌گذاران این گروه ‌تروریستی می‌انداخت، یاد کرده و بر ادامه راه این سردار شهید تأکید کردند.
پرچم‌هایی از جمهوری اسلامی ایران و افغانستان و تصاویری از شهدای دانشجوی کابل نیز در دستان دانشجویان ایرانی قرار داشت. تعدادی از دانشجویان افغانستانی که در ایران مشغول به تحصیل هستند نیز همراه با دانشجویان ایرانی در این مراسم حضور داشتند.
همچنین در پی این عملیات ‌تروریستی، نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ تهران با حضور در سفارت افغانستان پیام تسلیت خود را به سفیر ابلاغ کردند. این دانشجویان ضمن اعلام همدردی با ملت شریف افغانستان، اعلام کردند: آرزو داریم دست دولت ‌تروریست آمریکا و موالید منحوسش از منطقه و سرتاسر عالم کوتاه شود و دیگر شاهد وقوع چنین جنایاتی نباشیم.


روز پنجشنبه همچنین برخی از مقامات کشورمان و سفرای کشورهای مختلف مقیم تهران و همچنان مسئولین دانشگاه‌ها برای عرض تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت افغانستان در سفارت  این کشور در تهران حضور یافتند.
علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ‌ایران و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران پس از نگارش یادبود برای جانباختگان این جنایت، در گفت‌وگویی با سفیر افغانستان، مراتب تسلیت و همدردی خود و ملت ایران  را با مردم و دولت جمهوری اسلامی افغانستان ابراز داشتند و تأکید کردند، جمهوری اسلامی ایران حامی ‌صلح و ثبات با محوریت ملت و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در این کشور است.
سایر اخبار این روزنامه