آغاز بهره‌برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی کشور


حجت‌الاسلام روحانی روز پنجشنبه طی مراسمی از طریق ویدئوکنفرانس فاز اول طرح انتقال آب خلیج ‌فارس به فلات مرکزی ایران، بخشی از سایت شیرین‌سازی فاز اول این طرح، طرح تامین برق و انرژی و ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن تعادلی و ضربه‌گیر فاز اول طرح انتقال آب خلیج‌ فارس به فلات مرکزی ایران و مخزن 45هزار مترمکعبی و سامانه بهره‌برداری از آب صنایع گل‌گهر سیرجان را افتتاح کرد.
برای افتتاح این طرح‌ها 16هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و ظرفیت ‌اشتغالزایی آن برای دوران ساخت 16هزار نفر و برای دوران بهره‌برداری 1200 نفر می‌باشد.
طرح بزرگ شیرین‌سازی و خط انتقال آب توسط مهندسین ممتاز کشور و با استفاده از تجارب شرکت‌های مجرب حاشیه خلیج‌ فارس و همچنین بهره‌برداری از بهترین گزینه‌های فنی و تکنولوژی روز دنیا طراحی و اجرا شده است.
طراحی این پروژه با نگاه توسعه‌ای و به منظور تولید یک و نیم میلیون مترمکعب آب شیرین در سایت شیرین‌سازی بوده و با سه خط انتقال نیازهای آبی شرب، صنعتی و معدنی چند استان همجوار در مسیر خط انتقال و در سه فاز انجام خواهد شد و امروز فاز اول آن با یک خط انتقال طراحی و به بهره‌برداری می‌رسد.


رئیس‌جمهور در این مراسم با قدردانی از همه مهندسان، کارگران و مجریان طرح انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران، تاکید کرد که با این خط انتقال آب به فلات مرکزی ایران، تنها آب به فلات مرکزی نمی‌رسد بلکه مهم‌تر از آن امید است که به این مناطق می‌رسد و لازم است نام این خط انتقال آب را «خط انتقال امید» بگذاریم.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: نتیجه انتخابات آمریکا و اینکه چه کسی رئیس‌جمهور شود مهم نیست و هر کسی که می‌خواهد باشد چرا که بی‌‌تردید در برابر ملت ایران، دولت بعد تسلیم خواهد شد و راهی ندارند جز اینکه در برابر قانون، مقررات و فشار افکار عمومی و در برابر صبر و مقاومت این ملت بزرگ، تسلیم شود.
اعمال محدودیت در مراکز استان‌ها
 گامی موثر در روند مبارزه با کروناست
روحانی همچنین روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه کاستن روند شیوع بیماری و کاهش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی بویژه بیماران بستری، اولویت نخست و تنها راه کار برای خروج از وضعیت کنونی است‌، گفت: از این منظر مداخله فوری از طریق اعمال محدودیت‌های شدید در مناطق قرمز به عنوان راهکاری موثر خواهد بود.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات قبلی در اعمال محدودیت‌ها، کمیته بهداشت و درمان با همکاری سایر دستگاه‌ها و کمیته‌ها در ایجاد مراکز مراقبتی و استفاده از ظرفیت‌ها و مراکز اقامتی و تقویت ظرفیت درمانی در مراکز سرپایی و در عین حال درمان بیماران با علایم خفیف در منزل می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. استفاده از نقاهتگاه مناسب هم یکی از راهکارهای موثر در کاهش بیماران بستری در بیمارستان است.
روحانی تصریح کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی درخصوص دورکاری کارکنان، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی موظف است بر اجرای این مصوبه در تمامی دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی نظارت دقیق انجام دهد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم حرکت هماهنگ و نظام‌مند تمامی ارکان دخیل بویژه قرارگاه عملیاتی در چارچوب مصوبات ستاد ملی برای نظارت بر روند اجرای این مصوبات گفت که محدودیت‌های ایجاد شده در مراکز 25 استان کشور نیز در چارچوب همین یافته‌ها اعمال شده است.
دکتر روحانی افزود: درخصوص رعایت پروتکل‌ها همچنان نیاز به اجرای دقیق‌تر و هماهنگ‌تر میان تمام ارکان هستیم تا سریعا برخی ناهماهنگی‌ها در اجرای مصوبات از بین برود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اعمال جریمه‌ها باید با آگاهی بخشی از ابعاد مختلف جرائم باشد، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را موظف کرد با همکاری کمیته تبلیغات، چارچوبی را برای اعلام خاطیان تدوین و در رسانه‌ها معرفی کند.
روحانی همچنین با‌ اشاره به گزارش فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از کنترل 86 درصدی رفت و آمدها به مراکز 25 استان کشور، گفت: دستاوردها و نقاط ضعف اعمال چنین محدودیت‌هایی باید به شکل هوشمند بررسی و در مسیر کاستن از نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن گام برداشت.
سایر اخبار این روزنامه