هجوم به خارج از تهران

آرمان ملي: محدوديت تردد بين مراکز استاني که قرار بود از روز چهارشنبه تا جمعه براي جلوگيري از شيوع بيشتر کرونا اجرا شود، در بعضي استان‌ها از جمله مازندران، گيلان و استان مرکزي لغو شده و در اين شرايط هزاران خودرو و پيش از اعلام محدوديت‌ها از ساعت 10 صبح چهارشنبه (28 آبان) در جاده‌هاي کشور، به سمت شمال کشور حرکت کردند. ترافيک جاده‌هاي هراز و گيلان از غروب سه‌شنبه (27 آبان) و صبح چهارشنبه (28 آبان) تا حدي سنگين گزارش شد که يک منبع آگاه در پليس راهور به خبرگزاري‌ها اعلام کرد: «اين محدوديت کاملا لغو شد و به ساعت ديگري منتقل نشده و بر اساس اين خبر، تغييري در اجراي محدوديت‌هايي که قرار بود از شنبه اول آذرماه در شهرها اجرا شود، ايجاد نشده است». اين در حالي است که رئيس پليس راه مازندران گفت: حجم زيادي از مسافر در شبانه‌روز گذشته از مبادي وروي وارد استان شده‌اند.
محدوديت‌ها به يکم آذر
پليس راه روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که از ساعت 10 صبح چهارشنبه تا پايان روز جمعه هيچ خودرويي با پلاک غيربومي اجازه ورود به مرکز استان‌ها را نخواهد داشت و پلاک‌هاي بومي هم اجازه خروج از مرکز استان را نخواهند داشت. پليس گفت که متخلفان 500 هزار تومان جريمه مي‌شوند. رئيس پليس راه استان مرکزي گفت:«طرح ممنوعيت تردد دو روزه در اين استان بر اساس آخرين تصميمات ستاد ملي مقابله با کرونا در اين استان لغو شده است.» در گيلان هم رئيس پليس راهور اعلام کرد که محدوديت‌هاي تردد با توجه به شرايط خاص اين روزها در کشور و استان از اول آذر اجرا مي‌شود. معاون استانداري قم نيز زمان اجراي محدوديت‌هاي تردد خودروها با پلاک غير بومي را از روز شنبه اول آذر اعلام کرد و گفت از آن روز تردد درون شهري هم از ساعت 21 تا چهار صبح ممنوع مي‌شود. باقري، سرپرست پليس راهور مازندران گفت: «قرار بود از ساعت 10 صبح امروز ورود پلاک‌هاي غيربومي به مرکز استان ممنوع و محدوديت خروج براي پلاک‌هاي بومي نيز در دستور کار قرار گيرد که بر اساس اعلام فرماندهي راهور، اين محدوديت لغو شد. اين طرح از روز شنبه اول آذر اجرايي مي‌شود.» طبق طرح جديد از يکم آذر افراد غيربومي که از شهر زرد و نارنجي به شهر ديگر مي‌روند، 500 هزار تومان و افراد غيربومي که از شهر قرمز به شهر ديگر مي‌روند، يک ميليون تومان جريمه مي‌شوند.
مردم رکورد زدند!


با توجه به فيلم‌هاي منتشر شده در فضاي مجازي که نشانگر موج سفرها به سمت شمال کشور بود، عضو کميته علمي ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: ديشب (سه‌شنبه) مردم در سفر به شمال رکورد آفريدند، تصور نمي‌کرديم تا اين اندازه براي رفتن به سفر قبل از آغاز محدوديت‌ها برنامه‌ريزي داشته باشند. دکتر مسعود مرداني تصريح کرد: ديشب در جاده‌هاي منتهي به شمال به شکل معجزه‌آسا انسان مي‌ديديم، تصور نمي‌کرديم مردم تا اين اندازه براي تنظيم مسافرت‌هايشان پيش از اعمال محدوديت‌ها برنامه‌ريزي داشته باشند.