صبر استراتژیک

فتح اله دهقان‪-‬ صبر نعمتی خدادادی وصفتی پسندیده است.اسلام نیز مسلمانان را در قرآن به صبر سفارش نموده است. پیامبر وخاندان عصمت و طهارت نیز همواره پیروان خود را به صبر و حلم سفارش نموده اند.
عقل نیز انسانها را به صبر در زندگی ندا می‌دهد. صبر به عنوان هنجار وصفتی حسنه در فرهنگ عرفی جوامع انسانی پذیرفته شده است.
در فرهنگ ایرانی نیز صبر وحلم از عناصرو ارزشهای مهم است. در ادبیات، شعر، ضرب‌المثل‌های ایران همچون «گر صبر کنی زغوره حلواسازی» تبلور یافته است.
تاریخ جهان نیز شاهد پیروزی و موفقیت صابران در زندگی شخصی، اجتماعی، سیاسی و... است. در سطوح ملی، منطقه ای، جهانی ما شاهد برنامه ریزی استراتژیک ودراز مدت برای اجرای سیاستها در راستای اهداف کشور‌ها و قدرت‌های جهانی هستیم، که اجرا وبه بار نشستن آنها نیاز به زمان دارد که لازمه آن صبر است.


شکست ترامپ در انتخابات آمریکا اذناب او را عصبانی نموده است.
دور از ذهن نیست ترامپ شکست خورده در انتخابات به تحریک مخالفان ومعاندان جمهوری اسلامی، رقیبان ومخالفان منطقه‌ای ایران که آمال و آرزوهای خود را برباد رفته ونقشه‌های شوم شان رابرای منطقه بر آب می‌بینند، دست به اقدامات تحریک آمیز در منطقه بزنند.در روزهای گذشته ما شاهد تحرکاتی همچون سفر مقامات آمریکائی واسرائیلی به عربستان و دیدار وگفتگو با مقامات این کشور بودیم.
حدس وگمانها از احتمال وجود طرح و برنامه‌هایی برای متشنج کردن منطقه وجود دارد.
مدت زمان محدود باقی مانده تا تحویل قدرت به بایدن گر چه کوتاه زمانی است ولی مقطعی حساس وسرنوشت ساز است.
در این شرایط حساس و موقعیت خطیر براساس آموزه‌های دینی، درایت وآینده نگری، عقل ومنطق،اصول علم سیاست ودر راستای اهداف والای حفظ صلح، آرامش،تامین امنیت منطقه، منافع ملی وامنیت ملی کشو رمان خویشتنداری کرده وصبر استراتژیک پیشه کنیم.