فرماندهان نظامی تأکید کردند روز مجازات دور نیست

سرویس سیاسی- مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده با حضور مقامات ارشد کشور و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و خانواده این شهید برگزار شد.
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، امیر سرتیپ امیر حاتمی‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرلشکر حسین سلامی‌فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی ‌نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد اسلامی وزیر «راه و شهرسازی»، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی‌ و... از جمله حاضران در این مراسم بودند.
در این مراسم، حاج مهدی رسولی ذاکر اهل‌بیت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداخت. همچنین پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرو شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور از سوی حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرائت شد.
پیکر مطهر این شهید بزرگوار پیش از مراسم خاکسپاری، در حرم مطهر امام رضا(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه(س) طواف داده شده و برای وداع با بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، به حرم امام خمینی(ره) منتقل شده بود.


جنایتکاران را تا انتها تعقیب خواهیم کرد
امیر سرتیپ حاتمی ‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح در مراسم تشییع پیکر مطهر دانشمند شهید محسن فخری‌زاده با تأکید بر اینکه دشمنان بدانند این اولین شکست آنها است و اگر او را کشتند تا نامش از بین برود، نام او بلندآوازه شد، ادامه داد: شکست دوم دشمن در آنجاست که می‌خواست بگوید شهید عزیز ما در مسیری قدم بر می‌داشت که به نفع ملت ایران نبود و با رمز و کلمه هسته‌ای تلاش کرد این حرف را بگوید و شهید عزیز ما را به‌عنوان بنیانگذار برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران معرفی کرد، غافل از اینکه این جمله باعث افتخار ملت ایران، وزارت دفاع و نیروهای مسلح است.
امیر حاتمی ‌با‌ اشاره به ادعاهای چهل ساله دشمن درباره استفاده از گزینه نظامی علیه ملت ایران، عنوان کرد: با دشمنی مواجهیم که چهل سال گفت گزینه نظامی روی میز است، اما جرأت و فرصت استفاده از آن را پیدا نکرد و آخر با سرافکندگی این گزینه را زیر میز برد که به‌دلیل ایثار رزمندگان و تلاش دانشمندان ما بود،‌ آنها باید بدانند که این پیشرفت و قدرتمندشدن ادامه پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: تلاش بزرگی را که شهید عزیز ما انجام می‌دادند و کارهای گسترده‌ای که عمدتاً در حوزه‌های بدیع و نوظهور و برترساز است، امروز می‌گوییم که این راه با قوت ادامه خواهد یافت. دیروز در جلسه بودجه دولت گام اول را برداشتیم و در حالی که بودجه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برای سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده بود، دیروز تصمیم گرفتیم که آن را دو برابر کنیم. این مسئولیت همکاران، شاگردان و همراهان شهید فخری‌زاده را سنگین‌تر می‌کند.
وزیر دفاع تأکید کرد: دشمن می‌داند و من هم به‌عنوان یک سرباز به او می‌گویم، هیچ جنایتی، هیچ ‌تروری و هیچ کار احمقانه‌ای در نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و حتما جنایتکاران را تا انتها تعقیب خواهیم کرد و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد.
زمان، مکان و کیفیت پاسخ را ما تعیین می‌کنیم
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع شهید محسن فخری‌زاده اظهار داشت: دشمنان منتظر پاسخ‌ ما باشند اما زمان، مکان و کیفیت عمل را ما تعیین می‌کنیم.
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اصل واکنش و اصل مجازات آمران و عاملان به قوت خود باقی است.
حرکت قوی‌تر و عمیق‌تر
در عرصه قدرت دفاعی
 به گزارش مهر، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید فخری‌زاده اظهار داشت: اگر می‌بینیم که عالم و دانشمند عرصه دفاعی کشور را هدف قرار می‌دهند، نشان‌دهنده این است که دو حوزه علم و دانش و قدرت دفاعی، حوزه‌های بسیار مهم اقتدار کشور است و به همین علت دشمنان، آنان را هدف قرار دادند.
امیر موسوی افزود: همگان باید در دو عرصه علم و دانش و قدرت دفاعی قوی‌تر و عمیق‌تر حرکت کنیم تا چشم دشمنان کشورمان کور شود.
وی در ادامه گفت: پیروز نهایی، قدرت حق و ملت بزرگ ایران خواهند بود که برحق هستند.
عملیات‌های متعدد و ناکام
در ‌ترور شهید فخری‌زاده
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم خاکسپاری پیکر شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته‌ هسته‌ای و دفاعی کشور در گفت‌وگویی عنوان کرد: خدمات شهید هسته‌ای سردار محسن فخری‌زاده قابل بیان نیست. ۲۰ سال است که دشمن به‌دنبال به شهادت رساندن ایشان است، اما تا به حال دشمن ناکام بود.
شمخانی افزود: این‌بار هم سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع حادثه علیه ایشان، محل بروز احتمالی حادثه را پیش‌بینی کرده بودند. به‌دلیل تواتر اخبار در طول این ۲۰ سال متأسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این‌بار آنها موفق شدند. وگرنه عملیات‌های ناکام فراوانی داشتند که موفق نشد.
وی در ادامه گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد. تقویت لازم هم در رابطه با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این‌بار دشمن از سبک و شیوه کاملاً جدید و حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد و متأسفانه موفق شد که بعد از ۲۰ سال به هدف خودش برسد.
 دست از انتقام بر‌نخواهیم داشت
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک شهید محسن فخری‌زاده گفت: ‌تروریست‌ها و دشمنان اسلام می‌خواهند حرکت نورانی ملت ایران را متوقف کنند، اما بدانند اگر قرار بود این اتفاق بیفتد در این چهل سال که 17 هزار شهید ‌ترور دادیم این حرکت متوقف می‌شد، اما امروز شاهد ادامه حرکت ملت ایران هستیم.
سردار حاجی‌زاده افزود: دشمنان ما از‌ترس مرگ دست به خودکشی زدند و بدانند که قطعاً تقاص خواهند داد.
وی در ادامه خطاب به دشمنان تصریح کرد: ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: راه این شهید و دیگر شهدای ‌ترور ادامه دارد و این شهادت‌ها رغبت و انگیزه دوستان و همکاران این شهید را برای ادامه راه او بیشتر خواهد کرد.
پسر شهید هسته‌ای کشورمان نیز در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پدر شهیدش گفت: تولید علوم پدرم تا سالیان سال جاری خواهد ماند.
گفتنی است پیکر مطهر دانشمند شهید محسن فخری‌زاده در حرم امام‌زاده صالح(ع) تشییع و خاکسپاری شد.
واکنش ذلیلانه به سیلی‌های دردناک
رسانه‌های معاند و دشمنان ملت ایران این‌گونه وانمود می‌کنند که ‌ترور دکتر محسن فخری‌زاده، کنش رژیم غاصب اسرائیل در مواجهه با ایران است. برخلاف این فضاسازی دروغین، این اقدام ددمنشانه و مذبوحانه، کنش نیست، بلکه واکنشی ذلیلانه از سوی رژیم اسرائیل، آمریکا و حکام مرتجع منطقه به سیلی‌های متعدد و ممتد و دردناک جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است.
در حال حاضر رژیم غاصب صهیونیستی از همه جهت توسط نیروهای جبهه مقاومت محاصره شده است. این رژیم غاصب که روزی شعار از نیل تا فرات را مطرح می‌کرد، اکنون ذلیلانه و با حقارت و‌ ترس به دور خود دیوار کشیده است.
شبکه انگلیسی اسکای‌نیوز در روزهای گذشته در گزارشی نوشت: «ایران قطعا از اسرائیل انتقام می‌گیرد. متحدان ایران در سراسر منطقه حضور دارند و این انتقام می‌‌تواند به شیوه‌های مختلف اتفاق بیفتد».
رسانه‌های وابسته به استکبار، بسیار تقلا کردند تا ارتش رژیم غاصب صهیونیستی را ارتشی شکست‌ناپذیر جلوه دهند. این ادعای مضحک در حالی است که تنها در یک قلم چندی پیش شبکه خبری المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی بیش از 30 گلوله منور در مرز لبنان شلیک کرده است.
فعالان لبنانی خبر دادند که ارتش رژیم صهیونیستی بیم آن دارد که پس از شنیده شدن صدای تیراندازی در مرز لبنان، عملیات نفوذ صورت پذیرفته باشد.
ارتش رژیم صهیونیستی ضمن درخواست از شهرک‌نشینان شمال فلسطین‌ اشغالی برای ماندن در منازل‌شان، گفته است که نظامیان پس از کشف یک شکاف در دیوار مرزی لبنان (از ‌ترس روی‌ دادن عملیات از سوی حزب‌الله) شروع به شلیک منور کرده‌اند.
تاریخ چهار دهه اخیر، گواه ثبات قدم ماست سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها ‌‌ترور شدند؛ چون دشمن، توان مصاف رویارویی را از دست داده است. آنها که دستور ‌‌ترور را دادند، در خلوت خود در تل‌آویو و واشنگتن از فخری‌زاده می‌ترسیدند؛ وگرنه بارها نقشه ‌‌ترورش را به اجرا نمی‌گذاشتند.
‌ترور، هنر نیست
‌ترور هنر نیست. دشمنان ملت ایران و در رأس آن دولت  ‌تروریست آمریکا و رژیم جعلی و غاصب اسرائیل، به این علت که توان مصاف و رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند، ذلیلانه و بزدلانه دست به ‌ترور می‌زنند و در همین راستا سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها ‌از سوی دشمن بزدل و حقیر، مظلومانه ‌ترور شده و به شهادت رسیدند.
 علم و دانش با ‌ترور از بین نمی‌رود. دشمنان ملت ایران 2 دهه در تقلا بودند تا دکتر محسن فخری‌زاده را ‌ترور کنند. این دانشمند بزرگ خود به این مسئله واقف بوده و بر همین اساس جانشینان و شاگردان زیادی ‌تربیت کرده که قطعا راه این شهید بزرگوار را در صنعت هسته‌ای و موشکی ادامه خواهند داد.