‌ترور شهید فخری‌زاده گواهی محکم بر ابطال اعتماد به غرب است


مراکز استانی و ۱۰۸۴ کانون نهضت استادی بسیج در دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و مهارتی کشور طی بیانیه‌ای تصریح کردند: به دشمنان ملّت ایران از ‌ترامپ تا نتانیاهو، از بن‌سلمان تا جو بایدن، از منافقین تا سلطنت‌طلبان و تمامی مرتجعین ضد علم و پیشرفت تأکید می‌کنیم شهادت آرزوی مومنان واقعی است و بنا به قول آن حکیم دوران بکشید ما را تا ملّت ما از غبار فتنه‌ها  بیدارتر شوند. اما یادتان باشد که غیرت و عزّت ایرانی اجازه نخواهد داد تا از خون عزیزانش بگذرند. همچنین فراتر از تحلیل‌های اهالی سیاست‌زده و دلالان مذاکرات ضدمیهنی که پاسخ ملّی به این‌گونه اقدامات  ‌تروریستی را مقدمه آتش‌افروزی در منطقه می‌خوانند، می‌گوییم مقابله به مثل مدبرانه، برق‌آسا و مجازات سران مکاتب مدرن ‌ترور بر مولفه‌های قدرت ملّی خواهد افزود؛ گو اینکه بسیار زودتر از آنچه گمان می‌کنند، جنایتکاران و دولت‌های بالذات ‌تروریست، تاوان خون این شهید بزرگ و قهرمان ملّی را خواهند پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در پیامی خاطرنشان کرد: یقیناً قطار حرکت کشور به سمت پیشرفت و فتح قله‌های افتخار علمی، متوقف نخواهد شد؛ جوانان دانشمندی که همچون فخری‌زاده‌‌ها، علیمحمدی‌ها، رضایی‌نژادها، احمدی‌روشن‌ها و شهریاری‌ها در عرصه علم و دانش در حال فعالیت هستند، نخواهند گذاشت تا عَلَم علم بر زمین بماند و به اذن الهی، این پرچم را بر قله افتخار نصب خواهند کرد.
همچنین، انجمن اسلامی فارغ‌‌التحصیلان آمریکا و کانادا طی بیانیه‌ای در پی ‌ترور شهید دکتر فخری‌زاده تأکید کرد: با استناد به‌دلایل کینه‌توزانه دشمنانش و شهادت دوستان و نزدیکانش و گواهی آثار پُرخیر و برکتش، شهید فخری‌زاده انسانی مومن، عارف، متوکل، مصمم، مقاوم، صبور، پیگیر، پرتلاش، پرثمر و چندبعدی محسوب می‌گشت که در فرهنگ متعالی شیعی پرورش یافته بود تا با تبعیت از ولایت فقیه زمان نمونه بارزی از تفکر «ما می‌توانیم» باشد و زندگی‌اش حجتی بر راه بی‌ثمر غرب‌گرایان گردد و در نهایت شهادتش برای ابد گواهی محکم بر ابطال اعتماد نامعقول به دنیای استکباری غرب در تاریخ باقی بماند.
بازرسان آژانس اخراج شوند


همچنین، بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم ‌سیاسی دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای در پی ‌ترور دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور، تأکید کرد: بی‌شک کم‌ترین مطالبه‌ مردم درباره این ‌ترور، که باید به‌صورت رسمی ‌در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله اجرا در آید، این است که همه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌به علت مشارکت در عملیات جاسوسی علیه ملت ایران اخراج گردند، جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل از برجام خارج شده و به توانمندی‌های هسته‌ای محصورشده‌ پیش از برجام بازگردد و در نهایت با توجه به نص صریح قرآن مقابله به مثل انجام شود.
پاسخ درخور داده نشود،
همچنان قربانی خواهند گرفت
به گزارش فارس، در این بیانیه تصریح شده است: این اقدام ‌تروریستی، ادامه مسیر جنایتکارانه ‌ترور فرمانده جبهه مقاومت، سپهبد شهید قاسم سلیمانی است و در صورتی که انتقام سخت در معنای حقیقی خود محقق نشود و پاسخ درخور و قاطع به این جنایت بین‌المللی داده نشود، این مسیر همچنان ادامه خواهد یافت و همچنان استکبار جهانیِ جهانخوار از ایران و ارزشمندترین فرزندانش قربانی خواهد گرفت.
امت حزب‌الله
 اجازه تکرار قراردادهای ننگین را نمی‌دهند
شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی بیانیه‌ای در واکنش به ‌ترور وحشیانه شهید دکتر فخری‌زاده، تأکید کرد: شهادت دانشمند مظلوم ما اتمام حجتی برای تمام کسانی است که یا در خوابند یا خود را به خواب زده‌اند و می‌خواهند با چهره بزک‌کرده یک «بایدن گوگولو» آمریکای جهانخوار را تطهیر کنند و نظام را به مسلخ امضای برجام‌های 2و3و4 ببرند. امت حزب‌الله بیدارتر از همیشه در صحنه خواهد ماند و اجازه تکرار قراردادهای ننگین به کسی نخواهد داد.
جای این شهدا را در گام دوم انقلاب
پر خواهیم کرد
در این بیانیه آمده است: ما اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی شهادت این مجاهد فی‌سبیل‌الله را به پیشگاه آقا امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده محترم و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و با امام و رهبر فرزانه خود عهد و پیمان می‌بندیم که با ایمان و اعتقاد به آیات شریف قرآن، مسیر مقاومت را ادامه می‌دهیم و اگرچه بسیار دشوار هم باشد. ان‌شاءالله جای این شهدا را در گام دوم انقلاب پر خواهیم کرد و انتقام خون‌های پاک ریخته فرزندان علمی ‌مکتب عاشورا را از ‌ترامپ قمارباز و دیگر قماربازان غربی خواهیم گرفت.
نمی‌گذاریم  عمروعاص‌ها
داستان حکمیت را تکرار کنند
همچنین، دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در 47 دانشگاه مختلف کشور طی بیانیه‌ای تصریح کردند: کسانی که هنوز بعد از تجربه برجام از امکان لغو تحریم از راه مذاکره حرف می‌زنند دو دسته هستند؛ یا الفبای روابط بین‌الملل را نمی‌دانند یا شیادانی هستند که برای کسب قدرت آگاهانه دروغ می‌گویند و همچنان به مردم سراب نشان می‌دهند‌. فرمولی که غرب‌گراها به دنبال آن هستند، نتیجه‌ای جز اعطای امتیازات یک‌جانبه به غربی‌ها و بردن کشور به سمت عقیم شدن دفاعی، امنیتی و اقتصادی حاصلی ندارد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بدانید و آگاه باشید که آحاد ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی و در راس آنان دانشجویان انقلابی نخواهند گذاشت که عمروعاص‌ها بار دیگر داستان حکمیت را تکرار و مذاکره را به رهبری و نظام اسلامی تحمیل نمایند. جامعه اسلامی دانشجویان به‌عنوان چشم بیدار جنبش دانشجویی، اوضاع کشور را رصد نموده و در صورت لزوم با قاطعیت و عقلانیت انقلابی وارد عمل خواهد شد.
به گزارش فارس، رئیس، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام نیز طی بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت شهید محسن فخری‌زاده اعلام کردند: درک و عمل انقلابی این سرباز صدیق ولایی سپاه اسلام برای پیشرفت علمی ‌توأم با معنویّت، الگوی ارزشمندی برای جامعۀ دانشگاهی و اساتید انقلابی و دلسوزانی است که برای اقتدار روزافزون نظام اسلامی می‌کوشند و پیاده‌سازی بیانیه گام دوّم انقلاب را در جهت تحقّق حاکمیّت اسلام بر جهان و زمینه‌سازی ظهور خورشید ولایت عظمی ‌در دستور کار خود قرار داده‌اند.
نفوذ و ‌ترور؛ پیامد مذاکره با دشمن
همچنین، بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی - اندیشکده راهبردی دانش و فناوری هسته‌ای با صدور بیانیه‌ای تصریح کردند: تأکید می‌گردد این اقدام سبوعانه، به کسانی که هنوز فکر می‌کنند که مذاکره با دشمن فایده‌ای برای کشور دارد، بار دیگر نشان داد که مذاکره با دشمنان ‌تروریست، موجب نفوذ و زمینه‌سازی برای چنین حوادث ددمنشانه‌ای است و حقیقتاً مذاکره به جز وسیله‌ای جهت نفوذ و ضربه زدن از سوی دشمن عنود و شریر محصول دیگری ندارد. از این رو نباید منتظر رئیس‌جمهور جدید آمریکا و قطعا فرد خبیث و شرور دیگری بود تا بار دیگر ملت شریف ایران در باتلاق خسارت‌بار مذاکره نیفتد.
887 بسیج دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور نیز خاطرنشان کردند: خطاب به رهبر عزیزتر از جانمان عرضه می‌داریم که اماما! دانشجویان بسیجی در رشته‌های مختلف دانشگاهی خصوصاً علوم مرتبط با زمینه‌های دفاعی و هسته‌ای که می‌توان از آنها با عنوان «علوم اقتدارآفرین» نام برد تمام تلاش خود را برای ادامه راه شهید و رساندن ملت ایران به آرمان در دسترس «ایران قوی» خواهند کرد.
 بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شریف، بیش از ۸۰ کانون معرفت رضوی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین، مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نیز خواستار اقدام و پاسخی قاطع و پشیمان‌کننده به ‌تروریست‌ها و حامیانشان شدند.