ترامپ آمر بی‌پروای ترور

فتح اله دهقان‪-‬ تروریسم حکایتی به در ازای تاریخ دارد.ترورهای صورت گرفته در طول تاریخ به مثابه کوه یخی است که قله آن نمایان است.
بخش عظیمی از ترورهای جهان برای همیشه در پرده ابهام باقی خواهند ماند. به عنوان مثال؛ معمای ترور مرموز جان اف کندی رئیس جمهور امریکا همچنان ناگشوده است.
همچنین در تاریخ جهان ماخیل ترورهای سیاسی را شاهد هستیم.ترور تروتسکی، مهاتما گاندی قهرمان مبارزه با استعمار ومنجی شبه قاره هند ونماد وسنبل مبارزه بدون خشونت جهان،احمد شاه مسعود و بی‌نظیر بوتو را می‌توان مثال آورد.
جنگ جهانی اول که میلیونها انسان را به کام مرگ فرستاد و بخش‌های زیادی از جهان را ویران کرد به بهانه ترور ولیعهد اتریش بود.


در دنیای کنونی و در کوران تغییر و تحولات جهانی و رقابت برای کسب قدرت در سطوح ملی،منطقه‌ای و جهانی، رقبا از حربه‌های گوناگونی برای ضربه زدن به رقیب و حریف
استفاده می‌کنند.
ترور از جمله ابزار‌های کثیفی است که حاکمان کشورها وسردمداران قدرتهای جهانی در استفاده از آن در صورت لزوم لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.
تاریخ ایران نیز ترورهای بی‌شماری را در حافظه خود دارد.
عقل سلیم، باورهای دینی،ارزشهای انسانی- اخلاقی حکم به عدم استفاده ازابزار ترور میدهد. آمران و بانیان اعمال تروریستی برای حفظ ظاهر در نزد افکار عمومی جهانیان اقدام به لاپوشانی اقدامات خود می‌کنند.
اما،ترامپ دستور ترور سردارقاسم سلیمانی را صادر کرده هم چنین گفته می‌شو د ترور شهید فخری زاده با موافقت و چراغ سبز وی صورت گرفته و حتی از ابراز شاد مانی در خصوص ترور آنها نیز ابائی ندارد.
این امر از سویی، به شخصیت او برمیگردد.بنابر اعلام
27روان شناس نامدار آمریکائی ترامپ از نظر روانی متعادل نیست.
بی‌لیفتون معتقد است؛او از خود شیفتگی و خشم مخرب رنج می‌برد. پرخاشگری کلامی،تحریک به خشونت در دیگران، تکانش‌گری، بی‌مبالاتی، پارانویا، تهاجم به دیگران و نیاز دائمی به نشان دادن قدرت ازویژگی‌های شخصیتی اوست.
از سوی دیگر، با استناد به توئیتر خود ترامپ که گفته «سیاست مدار نیست وبه همین دلیل همیشه طبق قواعد و قوانین نخبگان سیاسی این کشور بازی نمی‌کند» برمی گردد.
باتوجه به این که تروریسم تحت هر عنوان و توسط هرکسی پدیده‌ای مذموم ومنفور در نزد افکار عمومی جهانیان بوده و از نظر عامه مردم دنیا محکوم است.ترورعریان مقامات کشوری دیگر به دستور رئیس جمهور قدرتی جهانی و اعتراف علنی و رسمی وی حاکی از چیست؟عدم تعادل شخصیتی وبا استناد به اعتراف خود ترامپ، سیاست مدار نبودن اوست.
در هرحال این اقدام غیر مسئولانه ترامپ، بدعتی خطرناک و میراثی نامیمون از پدیده ترامپیسم است که موجب تزلزل در نظم نیم بند موجود جهانی شده ولاجرم تاثیرات سوئی بر امنیت جهان در آینده خواهد گذاشت.