بازی دلواپسان ۱۴۰۰ در زمین بهشت

آرمان ملي– ياسمين طالقاني: نوبت به چالش‌سازي ميان دو شهردار رسيد و عوامل توليد چالش نه شهرداران بلکه دلواپساني بودند که مانند هميشه در جامه دفاع از شخصيت موردنظرشان سعي در رسيدن به اهداف خود داشتند؛ هدفي که شايد کاهش آراي اصلاح‌طلبان در 1400 باشد و دانسته و نادانسته به شهردار سابق هم ضرر مي‌رساند. آنها اين‌بار بخشي از اظهارات پيروز حناچي سوژه دلواپسان بهشت شد. ايلنا به نقل از شهردار تهران نوشته بود: «از تيم آقاي قاليباف ملکي به مساحت حدود 6هزار مترمربع را در محدوده بزرگراه همت-تقاطع امام‌علي(ع) پس گرفتيم. همچنين از خانم مشير «همسر آقاي قاليباف» و آقاي طلايي نيز املاک را پس گرفتيم. ممکن است مواردي هم باقي مانده باشد که شرايط آنها متفاوت است. املاک در اختيار طلايي نماينده سابق شورا، شهردار اسبق و همسرش که متعلق به شهرداري تهران بوده ‌است، بازپس‌گرفته شده‌اند.»
پروژه سياسي در بهشت
در ابتدا رسانه‌هاي اصولگرا وارد گود شدند و عملکرد آنها به نحوي بود که بخشي از پروژه دلواپسان را ناخواسته فاش کردند. يک سايت خبري اصولگرا گزارشي نوشت و طي آن به تخريب اصلاح‌طلبان پرداخت. نکته قابل تامل آنجاست که در اين گزارش نشاني از نقش اصلاح‌طلبان نبود. فردانيوز مدعي شده است: «برخي آقايان و رسانه‌هاي اصلاح‌طلب در روز‌هاي اخير و در جريان گمانه‌زني‌هاي انتخاباتي، بدون اينکه هيچ سندي مبني بر ابراز تمايل قاليباف به کانديداتوري در 1400 در دست داشته باشند پاي رئيس مجلس را پيش کشيده و مدعي شدند که او يک نامزد جدي است. قبل از آنکه صحت و سقم اين گمانه تاييد يا تکذيب شود، اما از پيروزي وي در آن کارزار ترسيده و شروع کردند به تخريب! آن هم بر مبناي دروغ‌ها و تهمت‌هاي قبلي که پيش‌تر نيز پاسخ‌هاي لازم و کافي به آن داده شده است.» اين سايت ناشيانه از پروژه همفکرانش براي تخريب اصلاح‌طلبان پرده برداشت و گل به خودي زد! نزديکان خود را محق دانستند تا از پدر و مادرشان دفاع کند پس در صفحه اينستاگرامي خود نوشت: «لقمه شبهه‌ناک براي اين جماعت، دروغگويي و تهمت زدن را آسان کرده است. سر سفره‌اي نشسته‌اند که ترور شخصيت و آبرو در وجودشان است و ذره‌اي هم از آن ابا ندارند. حالا که فهميده‌اند دوره انفعال و بي‌خيالي گذشته است و به‌شدت بابت کارنامه تقريبا هيچ خود تحت فشار افکار عمومي هستند، دوباره از رئيسشان دستور گرفته‌اند تا با پي گرفتن تخريب‌هاي کاملا دروغ و متوهمانه، خودشان را عزيز کنند تا بلکه به هيات دولت راهشان دهند. زهي خيال باطل که نه گندم دولت را به شما مي‌دهند و نه از جوي شهرداري بهره‌اي نصيبتان خواهد شد. دوران اين هفت‌تيرکشي‌هاي در خانه خالي گذشته است. عاقبت نيرنگ و دروغ هماني است که الان اسلاف شما به آن دچارند.» سايت‌هاي دلواپس ظاهرا فراموش کردند که توضيحات در مورد املاک شهرداري چه بود. در توضيح واگذاري زمين‌ها به خيريه همسر شهردار سابق گفته بود: «از همان چند سال گذشته در بنياد شهيد دنبال کردند تا بيمارستاني که مايه افتخار در حوزه مغز و اعصاب باشد را بسازيم. اين بيمارستان هم‌اکنون در حال نهايي شدن است تا بزرگ‌ترين مرکز مغز و اعصاب ايجاد شود. اين بيمارستان يک هيات امنا دارد که خيريه امام رضا (ع) با 9 عضو آن را پايه‌گذاري کرده و شخصيت‌هاي بزرگي نيز از چهره‌هاي ملي و علما عضو هيات امنا هستند. يک عضو هيات امناي اين خيريه نيز همسر بنده است. کل اين بيمارستان هم وقف است، اما ببينيد چه حرف‌هايي مي‌زنند». حناچي هم اين اظهارات را مي‌داند و تنها در اين ميان دلواپسان هستند که هول کردند و اطلاع حناچي را فراموش کردند تا چنين نيات دروني خودشان را افشا کنند. نکته ديگر اين است که دلواپسان ناشيانه شهردار سابق را خطاب مي‌کنند و نمي‌دانند اين کار به ضرر اوست، چرا که موضوع مورد بحث درباره شهرداري و آن مقطعي است که ايشان بود نه اکنون که رئيس مجلس است.
شکايت از حناچي؟!


معاون شهردار سابق هم ظاهرا اظهارات حناجي را دقيق گوش نکرده و به مطالب رسانه‌اي دلواپس بسنده کرده است. مشخص نيست در زماني که او و همسرش سخني درباره اظهارات حناچي نمي‌گويند ناصر اماني چرا خود را محق اعلام شکايت از شهردار تهران مي‌داند و مي‌گويد: هيچ ملکي از شهرداري در اختيار قاليباف و همسرش نيست و از پيروز حناچي شهردار تهران شکايت مي‌کنيم.
توضيح مشاور شهردار
در نهايت مشاور شهردار تهران لازم دانست با توضيحي به بازي دلواپسان پايان دهد. غلامحسين محمدي نوشت: ايشان هرگز نگفته‌اند از اين املاک استفاده شخصي شده است. غلامحسين محمدي روز پنجشنبه توئيت کرد: آقاي ‎شهردار در پاسخ به خبرنگار گفته‌اند املاکي که در اختيار مديران سابق بوده است و الان اين تسلط موضوعيتي ندارد تحويل گرفته شده؛ از جمله املاکي که در اختيار همکاران آقاي ‎قاليباف بوده است. وي ادامه داد: ايشان نگفته‌اند از اين املاک استفاده شخصي شده است؛ فيلم گفت‌وگوي ايشان گوياست.
طلايي: حناچي دروغ مي‌گويد!
مرتضي طلايي هم که حناچي گفته بود ملک شهرداري را از او پس گرفته‌اند هم سکوت نکرد و به تسنيم گفت: «آقاي حناچي به صراحت اعلام کرده ملک يا املاکي را از بنده پس گرفته که اين يک ادعاي دروغ است. اين ادعا از اساس يک دروغ بزرگ است. اصلا هيچ ملکي به من واگذار نشده است. اگر مستندي دارند ارائه کنند. آقاي حناچي يک دروغ بزرگ گفته که بايد ادعايش را ثابت کند. موضوع مربوط به يک حسينيه است که مالکيت آن متعلق به شهرداري و بهره‌برداري آن مربوط به حوزه فرهنگي است. چند وقت پيش يک تيم از شهرداري آمده بود و در اين حسينيه پيگيري بود تا مطمئن بشوند فقط کار فرهنگي انجام مي‌شود يا خير.»