رئیس قوه قضائیه مطرح کرد

باید روش‌های نوین رسیدگی به پرونده‌های جنایی و ... را بررسی کنیم
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ایده‫پردازی و تدوین نظام مسائل برای رسیدن به راهکارهای جدید در حل مسائل قضایی، گفت: باید بررسی کنیم که با چه روش‌های نوینی می‌توان به پرونده‌های جنایی و دعاوی خانواده، دعاوی مالی و مباحث مربوط به اسناد و املاک رسیدگی کرد که هم به مبانی قرآنی و فقهی نزدیک بوده و هم کارآمدتر باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضائیه با تجلیل از شخصیت علمی و انقلابی مرحوم آیت الله یزدی در همراهی با امام و رهبری اظهار کرد: آیت الله یزدی در دوره ۱۰ ساله مدیریت دستگاه قضا، مخلصانه و دلسوزانه گام‌های ماندگاری برداشتند که قدردان زحمات ایشان هستیم.
رئیس قوه قضائیه، آیت الله یزدی را فقیهی پارسا و زمان شناس توصیف کرد که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزه با حکومت ستمشاهی به عنوان انکر المنکرات پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب نیز با همه وجود از جمهوری اسلامی به عنوان اعرف معروفات حمایت کرد و هر جا لازم بود، با احساس مسئولیت و غیرت دینی و انقلابی وارد میدان می‌شد.


رئیسی با اشاره به شخصیت ساده زیست آیت الله یزدی اشاره و تصریح کرد: آیت الله یزدی بعد از ۹۰ سال زندگی شرافتمندانه و متعهدانه و با وجود مسئولیت‌های مختلف، اندوخته‌ای از دنیا نداشت و حتی تنها منزل مسکونی خود را وقف حوزه علمیه قم و کرد و حقیقتاً دلداده اسلام و خدمتگزار ملت و کشور بود.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن «هفته پژوهش» از تحقیق و پژوهش به عنوان یکی از پایه‌های مهم تحول در نظام قضایی یاد کرد و گفت که در دوره تحول قضایی می‌توان بسیاری از مسائل حقوقی را با نگاهی نو شناخت و حل کرد.
رئیسی افزود: اگر یک قاضی در کنار صدور رای به تبیین استدلال و مستندات آن رای پرداخت و کار پژوهشی کرد، این اتفاق لازم است که مورد توجه و تقدیر مدیران دستگاه قضائی قرار بگیرد.