کارگران از نتایج جهانی‌سازی رها نشده‌اند


دبیرکل خانه کارگر در اجلاس جهانی WFTU (فدارسیون اتحادیه‌های جهانی کارگری) سخنرانی کرد.
به گزارش ایلنا، متن سخنرانی علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در اجلاس سالیانه WFTU به این شرح است: 
همکاران عزیز، آقای ماوریکوس دبیرکل محترم، برادران وخواهران گرامی
قبل از هر چیز از طرف خودم، کارگران ایرانی و خانه کارگر آرزوی سلامتی برای شما و همه کارگران سراسر جهان درسال جدید ۲۰۲۱ دارم. 


همکاران عزیز سال گذشته اتفاقات زیادی در جهان افتاد. کارگران هنوز از نتایج جهانی‌‌سازی و خصوصی‌سازی نظیر اخراج، بی‌توجهی به کار شایسته، بی‌توجهی به حداقل دستمزد، بی‌توجهی به کرامت کارگران و همچنین بی‌توجهی به کنوانسیون‌های بنیادین سازمان بین‌المللی کار که دنیای سرمایه‌داری موثر آن است و بی‌توجهی به آزادی تشکلات و پیمان‌های دسته جمعی کار، رها نشده‌اند. متاسفانه کووید-۱۹ نیز به همه این مشکلات اضافه شد. میلیون‌ها کارگر شغلشان را از دست دادند یا اخراج شدند و درحالی که بیمه نیستند، برخی کارفرمایان از پرداخت حداقل دستمزد، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و پیمان‌های دسته‌جمعی چشم‌پوشی می‌کنند. در کشور ما ایران وضعیت شبیه سایر کشور‌هاست و البته ما مشکلات مختلفی نظیر تحریم‌های ناعادلانه توسط امپریالسیم آمریکا داریم که همین تحریم‌ها باعث شده تا ما نتوانیم حق عضویت خودمان به WFTUرا پرداخت کنیم. آمریکا به ما اجازه جابجایی پول برای پرداخت حق عضویت‌مان به این سازمان را نمی‌دهند. 
در این مقطع دولت ترامپ یکی از برجسته‌ترین سرداران ایران-سردار حاج قاسم سلیمانی را که جان بسیاری از مردم در عراق و سوریه در مقابل حمله داعش، نجات داد، ترورکرد و جدیدا نیز اسرائیل یکی از برجسته‌ترین دانشمندان هسته‌ای کشورمان، جناب آقای دکتر محسن فخری زاده را ترور کرد. در اوضاع بد فعلی ایران وزارت بهداشت اقدامات خوبی را برای کنترل COVID19 انجام داد. وزیر بهداشت کشور ما اعلام کرد که تا ۳ماه آینده واکسن کرونا داخلی تولید می‌شود. متاسفانه هفته گذشته نیز آقای حسن رسولی یکی از اعضای هیات اجرایی خانه کارگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند. 
زمانی که ویروس کرونا درایران آمد، خانه کارگر سریعا کمیته‌ای را برای مبارزه با این ویروس راه اندازی کرد. این کمیته توانست میلیون‌ها ماسک ومحافظ صورت در بین کارگران، کارگاه‌های کوچک و برخی کارخانجات برای جلوگیری ازشیوع بیشتر این ویروس توزیع کند. همچنین کارمشترکی را با وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی آغازکرده است تا در کارگاه‌ها از شیوع این بیماری مهلک جلوگیری کند. دراین لحظه وظیفه ما این است که باهم باشیم؛ متحد و همدل. 
زنده باد WFTU
زنده باد خانه کارگر
زنده باد جمهوری اسلامی ایران
زنده باد کارگر