معاون وزیر کشور: کاری نکنیم مردم از صندوق رای دلزده شوند

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه حجم بالای هجمه علیه دولت قابل درک نیست،‌گفت: کاری نکنیم که مردم از نهاد انتخابات، صندوق رای، نهادهای منتج از آن دلزده و نومید شوند و باید توجه داشته باشیم که لطمات این میزان هجمه به کلیت ساختار وارد می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،‌ «جمال عرف» در نخستین دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ که از طریق ویدیو کنفرانس در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با اشاره به مضمون آیه سوره شریفه احزاب که می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‏ اید از خدا پروا دارید و سخنی استوار گویید»؛ گفت: بدون هیچ اغراق و مبالغه‌ای، مساله و نیاز اصلی کشور در شرایط کنونی، اتحاد و انسجام است و لازم است با تاسی به این آیه شریفه، دقت کنیم در شرایط حساس کنونی نباید حرفی زده شود که سبب انشقاق، توهین و افترا نسبت به فرد، گروه و یا دولت شود.
وی افزود: طرح بعضی بحث‌ها و نقدها در فضای سیاسی کشور به خصوص در آستانه انتخاباتها عادی است اما به نظر می‌رسد شدت و حدت برخی از سخنان در فضای سیاسی- انتخاباتی فعلی کشور، بیش از نقد، تخریب و تفتین است و این میزان هجمه علیه دولتی که در این شرایط خاص کشور دارد کار می‌کند، قابل درک نیست.
معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: هیچ کس ادعا ندارد دولت مستقر، دولتی کامل و بی نقص است اما این میزان دوگانگی‌ها و چندگانگی‌ها که در فضای سیاسی کشور ایجاد شده، واقعاً نگران کننده است.


وی افزود: ماه‌های پایانی فعالیت این دولت است اما کاری نکنیم که اساساً مردم از نهاد انتخابات، صندوق رای، نهادهای منتج از آن دلزده و نومید شوند. این به نفع کشور و نظام نیست. این میزان هجمه و حمله، در واقع لطماتی است که به کلیّت ساختار وارد می‌شود.
عرف تاکید کرد: این زنگ خطر برای همه کسانی است که دلسوز نظام هستند و باید دقت داشته باشیم که دشمنان و مغرضان چه سوءاستفاده‌هایی از این وضعیت ضد انسجام می‌کنند.
معاون وزیر کشور افزود: آنچه امروز متضمن ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان شده است، وحدت، انسجام و همبستگی در سطوح مختلف است و لازم است همه جریان‌ها و فعالان سیاسی و مسئولان کشور این انسجام را حفظ کنند.
رئیس ستاد انتخابات در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مجریان انتخابات اظهار کرد: در ادوار انتخابات گذشته، همواره این رای بی‌واسطه مردم بوده که تعیین کننده نتایج انتخابات شده است.
وی افزود: همه ما به عنوان مجریان انتخابات، رویکرد اساسی و دغدغه مان برگزاری انتخاباتی سالم، امن، قانونی و با مشارکت فراگیر است؛ بنابراین از همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی زیر چتر جمهوری اسلامی که دارای مجوز فعالیت هستند برای حضور و مشارکت فعالانه در فرایند انتخابات ۱۴۰۰ دعوت می‌کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» اماواگرهای فرجه مالیاتی به خانه‌های خالی را بررسی کرد پایانی برای احتکار خانه‌های خالی؟ محمدعلی وکیلی آیا دموکراسی عقیم شده! تهران و آنکارا در دوران نسبتاً آرامی به سر می‌برند پستی و بلندی‌های روابط ایران و ترکیه منضبط‌ترین بودجه‌ها بین سال‌های ۷۶ تا ۸۴ نوشته شدند تحریم نعمت یا تهدید؟ روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام: رهبر انقلاب صرفا با تمدید زمان بررسی لوایح FATF موافقت فرموده‌اند تفسیری که اصل ۱۱۳ را بی‌خاصیت کرد چالش تکراری روسای‌ جمهوری با اصل ۱۱۳ قانون اساسی همه فینال‌های ایرانی در آسیا پایان حسرت 53 ساله پرسپولیس؟ فردوسی‌پور فینال رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا را گزارش می‌کند پاسخ وزیر امور خارجه به اظهارات پمپئو: خودتان شرکت‌های آمریکایی را از بازار ایران محروم کردید آذری‌جهرمی: بارها گفته‌ام که تصمیمی برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ ندارم فعالان شبکه حمل و نقل جوانمردانه مقابل تحریم‌ها ایستادند واکنش وزارت خارجه به تصویب قطعنامه ضدایرانی در سازمان ملل حامیان اصلی قطعنامه رفتار مداخله جویانه در قبال ملت های مستقل را متوقف کنند معاون وزیر کشور: کاری نکنیم مردم از صندوق رای دلزده شوند