خوشحالی روحانی از عصبانیت دشمنان


رییس جمهور با اشاره به عصبانیت عدهای از این طرح دولت، گفت: میدانم آنانی که ضدایران هستند و تبلیغات میکنند، چقدر از طرح آب، برق و گاز مجانی عصبانی هستند و دیدم با چه حرص و عصبانیت میگویند که چرا دولت این کار را کرده و چرا اینها مجانی شده است. دشمنان نمیخواهند پیشرفتهای کشور را باور کنند.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر در کرونا و تولید واکسن هم به خودکفاییهای بزرگ نائل شویم باز هم باورشان نمیشود که ما در بسیاری از زمینهها در مسیر خودکفایی و توسعه حرکت میکنیم؛ به ویژه امسال که سال جهش تولید است و کار بسیار خوب و بزرگی در زمینه تولید انجام شده و انجام خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه در دو ماه اخیر مردم، کسبه، اصناف، حمل و نقل عمومی و خانوادهها برای کاهش شیوع کرونا بسیار همکاری کردند، گفت: اول آذر خیلی نگران بودیم و ۱۶۰ شهر ما قرمز بود ولی الان تعداد شهرهای قرمز ما صفر است و شهر قرمزی نداریم این به دلیل همت و بزرگواری مردم عزیز است.

رییس جمهور با بیان اینکه در یلدا جمع نشویم تا کم نشویم، ادامه داد: سرمای هوا تاثیرگذار است بهدلیل اینکه درها و پنجرهها بسته میشود و همه در یک محیط محدود جمع میشوند و محیط سرایت آمادهتر میشود و مشکلات بیشتر میشود.

وی با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی ما بدون نفت ۱.۴ و با نفت ۱.۳ درصد است، اظهار کرد: بخشی از کسب و کارها تعطیل شده و یا نتوانستند فعالیت کنند خصوصا در بخش گردشگری و خدمات، اما در شرایطی که اکثر کشورها با رشد منفی اقتصادی منهای ۷ و منهای ۹ و منهای ۵ مواجه هستند، کشورهایی که رشد اقتصادیشان مثبت است محدود هستند و ما جزو کشورهایی هستیم که برخلاف مشکلات تحریم و جنگ اقتصادی و همچنین کرونا، رشد اقتصادی ۶ ماه اول ما مثبت بوده است.