واشنگتن در مدار کودتا توسط ترامپ

چند مقام ارشد آمریکایی اذعان داشتند بیم آن دارند که ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات به سوء استفاده از قدرتش روی بیاورد.
به گزارش آکسیوس، مسئولان ارشد دولت آمریکا بسیار نگران هستند که مبادا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور حال حاضر کشور از قدرت دولتی سوءاستفاده کند تا نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را تغییر دهد.
این پایگاه خبری به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: ترامپ زمان بسیار زیادی را با کسانی می‌گذارند که به نظریه‌پرداز توطئه و شکاک بودن مشهور هستند و به سوءاستفاده آشکار از قدرت، تشویق می‌کنند.
نگرانی مسئولان کاخ سفید این است که ترامپ به اتخاذ ایده مایکل فلن مشاور پیشین امنیت ملی خود برای اعمال حکومت نظامی، استقرار ارتش و تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، تمایل دارد.


یک مقام ارشد آمریکایی خاطر نشان می‌کند: زمانی که ترامپ به بازنشر توئیت‌های محتوی تهدیدها برای زندانی کردن سیاسیون و صحبت کردن با افراد دارای توهم توطئه می‌پردازد، غیرممکن است که درباره پایان این ماجرا نگران نشد.
آکسیوس همچنین در ادامه به نقل از مقام دیگری نوشت که در جلسه روز جمعه ترامپ با مشاوران و دستیاران خود، از یک مقام وزارت امنیت داخلی درباره احتمال توقیف دستگاه‌های شمارش آراء سوال کرده و او نیز پاسخ داده که این وزارتخانه صلاحیت لازم برای این اقدام را ندارد.
نقش ژنرال فلین
براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ از مایکل فلن خواسته بود تا در نشست روز جمعه در کاخ سفید به بررسی ایده برگزاری دوباره انتخابات با اجرای حکومت نظامی بپردازد. این نشست تازه‌ترین تلاش دونالد ترامپ برای تغییر شکست خود مقابل جو بایدن بود. فلن که بعد از محکوم شدن در پرونده دروغگویی به اف‌بی‌آی در رابطه با تحقیقات مرتبط با مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ از سوی دونالد ترامپ مورد عفو قرار گرفت، یکی از حامیان سفت و سخت ادعاهای انتخاباتی ترامپ است.
مایکل فلن بی‌اعتنا به شکست‌های حقوقی ترامپ در دادگاه‌ها، در گفت‌وگو با وب‌سایت محافظه‌کار نیوزمکس اقداماتی شدیدتر را پیشنهاد داد. فلن گفت، دونالد ترامپ باید برای هر احتمالی آماده باشد «چون ما نمی‌توانیم از این انتخابات و انسجام انتخاباتی خودمان بگذریم.»
این مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ گفت: این اصلا رضایت بخش نیست. هیچ راهی در جهان نیست که ما بعد از این بتوانیم به عنوان یک ملت حرکت رو به جلو داشته باشیم.او پیش از اینکه پیشنهاد دهد که ترامپ به ایالت‌های سرنوشت‌سازی نیرو اعزام کند که در نوامبر مقابل بایدن در آنها شکست خورد، گفت: او می‌تواند فورا با دستور خود هر کدام از این دستگاه‌ها در سراسر این کشور را توقیف کند. او می‌تواند قابلیت‌های نظامی را در اختیار بگیرد و آنها را در آن ایالت‌ها مستقر کند و نتیجه انتخابات را در هر کدام از آن ایالت‌ها برگرداند.   
لحن این نشست موجی از نگرانی را در آمریکا به وجود آورد.روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از منابع ناشناس نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا روز جمعه در جریان نشستی با گروهی از مقامات ارشد دولتی و مشاوران حقوقی از جمله سیدنی پاول در کاخ سفید درباره این ایده صحبت کرد.
پاول به ترویج تئوری‌های توطئه متهم شده است از جمله ادعاهایی دال بر اینکه سیستم‌های خودکار رای‌گیری استفاده شده در انتخابات نوامبر توسط کشورهای خارجی به ویژه ونزوئلا و چین به منظور به پیروزی رساندن جو بایدن در این انتخابات دستکاری شده بودند.
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: برخلاف رویه ترامپ برای انتخاب بازرسان ویژه از بین منصوبین وزارت دادگستری، او این بار درباره احتمال انتصاب پاول به عنوان بازرس ویژه در داخل کاخ سفید صحبت کرد. ترامپ حتی خواستار اعطای مجوز امنیتی به پاول برای آغاز کارش شد.
به رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ و سرپرست تیم حقوقی وی که وظیفه به چالش کشیدن مشروعیت نتایج انتخابات را برعهده دارد، گفته شده بود تا از طریق تماس تلفنی به این نشست در کاخ سفید بپیوندد؛ نشستی که گفته شده بسیار خشن بوده و افراد حاضر در ان گاها بر سر یکدیگر فریاد می‌زدند.
به گفته روزنامه نیویورک تایمز، جولیانی به همراه اکثر مشاوران ترامپ و مقامات دولتی از جمله پت سیپولون، مشاور حقوقی کاخ سفید و مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید با ایده انتصاب پاول به عنوان بازرس ویژه در پرونده تقلب در انتخابات مخالفت کردند و باعث شدند تا پاول آنها را افرادی «ترسو» خطاب کند.
هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ می‌تواند پاول را در این سمت منصوب کند یا خیر. در جریان این نشست، ترامپ درباره ایده پیشنهاد شده از سوی ژنرال مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابقش که به تازگی مورد عفو قرار گرفته نیز صحبت کرد.
 فلن در گفت‌وگو با وب‌سایت محافظه‌کار نیوزمکس پیشنهاد داده بود که ترامپ برای برگزاری مجدد انتخابات باید حکومت نظامی اعمال و ارتش را مستقر کند.
اگرچه اکثر رهبران حزب جمهوری‌خواه از جمله میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا پیروزی بایدن رد انتخابات را به رسمیت شناختند و به وی و کامالا هریس، معاونش تبریک گفتند اما ترامپ هنوز به شکست خود در مقابل بایدن اذعان نکرده است.