اظهار امیدواری نسبت به تامین نظر دولت درباره FATF در مجمع تشخیص مصلحت

سخنگوی دولت با تایید ضمنی برخی اظهارات در باره تاثیر نپیوستن به FATF بر خرید واکسن کرونا و ضرورت پیوستن به FATF، گفت: امیدواریم در مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه بحث کنیم و آنچه که به مصلحت کشور است را بتوانیم تأمین کنیم.
به گزارش ایسنا، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در جلسه گذشته هیات دولت به یک نگرانی دیرین جامعه هنری پاسخ داده شد و اصحاب فرهنگ - هنر و رسانه صاحب صندوق بیمه بیکاری شدند، گفت :  برابر با این مصوبه، شاغلین فرهنگی، هنری و رسانه ای که درآمد اصلی خود را از این فعالیت ها دریافت می کنند. در صورتی که یکسال حق بیمه خود را پرداخت کرده باشند، از بیمه بیکاری در شرایط از دست دادن شغل و فعالیت برخوردار خواهند بود.
استقبال دولت از انتقادات نسبت به بودجه ۱۴۰۰
ربیعی در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰ و نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور در راستای اعمال تغییرات، اظهار کرد: ما همواره در فصل بودجه شاهد این نوع انتقادها بوده‌ایم و این سنت خوبی است که موجب شکوفا شدن بودجه سالیانه خواهد شد. مقام معظم رهبری فرمودند که سهم صندوق توسعه ملی برای فروش نفت خام، میعانات گازی و مازاد بر یک‌ میلیون بشکه در روز، ۳۸ درصد باشد و کلیه تسهیلات سررسید شده دولت از صندوق توسعه ملی از محل سهم دولت از مازاد مذکور پرداخت شود.همچنین درباره موضوع بند ه تبصره ۴ ماده‌واحده نیز فرمودند که برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای مصارف بودجه سال ۱۴۰۰ مجاز نیست.
وی ادامه داد: با این وجود کسری بودجه در بخش منابع به میزان ۹۰ هزار میلیارد تومان ایجاد خواهد شد. این نظریه موجب می‌‎شود که دولت برای جبران بودجه اقداماتی را سامان دهد به عنوان مثال فروش اوراق و سهام را دنبال خواهد کرد. بنابر تصمیم ستاد اقتصادی دولت در جلسه یکشبه کاهش هزینه‌های دولت شامل کاهش حقوق و برنامه‌های حمایت معیشتی نخواهد بود.