اخبار کوتاه


وزارت علوم برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰

ویژه داوطلبان نظام قدیم را تکذیب کرد. وزارت علوم با صدور اطلاعیه ای اظهارات یکی از نماینده های مجلس شورای اسلامی را مبنی بر موافقت این وزارتخانه با برگزاری آزمون سراسری ویژه داوطلبان نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ تکذیب کرد.
در این اطلاعیه تاکید شده است: براساس قانون، هرگونه تصمیم گیری در خصوص برگزاری آزمون سراسری برعهده شورای سنجش و پذیرش است و در این مورد، وزیر علوم بدون نظر شورا اختیار تصمیم گیری ندارد.
همچنین براساس دعوتنامه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، جلسه ای در محل کمیسیون در مورخ دوم دی سال ۹۹ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تشکیل شد.
در این جلسه در مورد تصمیم شورای سنجش و پذیرش کشور مبنی بر عدم برگزاری آزمون اختصاصی برای داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم آموزش وپرورش صحبت شد.



متاسفانه پس از پایان جلسه یکی از نمایندگان حاضر در جلسه مطالبی منتشر کرده که در آن ادعاشده است، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با برگزاری آزمون اختصاصی مذکور در آزمون سراسری ۱۴۰۰ موافقت کرده است.
ضمن تکذیب این مطلب، اعلام می دارد که اتخاذ تصمیم، قانوناً در اختیار شورای سنجش و پذیرش است و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که یکی از اعضای شورا است، اختیار تصمیم گیری بدون نظر شورا ندارد و مطالب اعلام شده صحت ندارد.

حقوق برخی معلمان پرداخت نمیشود

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق برخی معلمان ۵ ماه است که پرداخت نشده و باید این موضوع با جدیت پیگیری شود. محمدصالح جوکار در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و طی تذکری شفاهی،گفت: برخی از معلمان به علت عدم دریافت حقوق، چند روزی است که اعتصاب کرده اند و کلاس های دانش آموزان تعطیل شده است.

وی بیان کرد: حدود سه روز است که کلاس های دانش آموزان تعطیل شده چرا که معلمان نسبت به عدم پرداخت حقوق خود اعتراض دارند و طبق گفته آنان حقوق برخی از معلمان حدود ۵ ماه است که پرداخت نشده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع باید به صورت جدی پیگیری شود تا از تضییع حقوق معلمان و همچنین دانش آموزان جلوگیری شود.

تجمع گروهی از مالباختگان موسسات اعتباری مقابل مجلس

گروهی از مالباختگان موسسات اعتباری مقابل مجلس تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر اموال از دست رفته خود شدند. گروهی از مالباختگان موسسات اعتباری کاسپین و ثامن الحجج صبح چهارشنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی و سر دادن شعار خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع تر اموال از دست رفته خود شدند.

افزایش حقوق کارمندان در بودجه ۱۴۰۰ پلکانی نیست

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعی درباره افزایش پلکانی حقوق کارمندان در مجلس و کمیسیون اجتماعی به تصویب نرسیده و بنده آن را رد میکنم.

مهدی عیسی زاده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: بنده موضوع پلکانی بودن حقوق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را قویا تکذیب می کنم. وی افزود: در مورد پلکانی بودن حقوق کارکنان هیچ مصوبه ای در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و همچنین صحن علنی مطرح و تصویب نشده است. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان به دلیل تورم و گرانی به تصویب رسیده است اما موضوع افزایش پلکانی حقوق کارکنان را رد می کنم.

 

جلسه بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی برگزار شد

جلسه ویدئو کنفرانس گروه بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با نمایندگان کشورهای مرتبط با سانحه هواپیمای اوکراینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، پیرو بررسی و اقدامات انجام یافته درخصوص سانحه سقوط پرواز PS۷۵۲ شرکت هواپیمایی اکراین در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) در دی ماه سال ۱۳۹۸، عصر روز دوشنبه یکم دی ماه جلسه ویدئو کنفرانس بین گروه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان کشورهای مرتبط با این سانحه برگزار شد. در این جلسه که باحضور کشورهای آمریکا به عنوان طراح و سازنده هواپیما، اکراین به عنوان کشور محل ثبت و بهرهبرداری هواپیما، فرانسه به عنوان کشوری که در بررسی سانحه مساعدتهای فنی ارائه داده بود و همچنین کارشناسانی از کشورهای کانادا، سوئد، انگلستان و آلمان به عنوان کشورهایی که برخی اتباع آنها در این سانحه جان باختهاند و باید از روند تحقیقات مطلع باشند به همراه نمایندگان سازمان جهانی هواپیمایی کشوری(ایکائو) و مسئول بررسی سانحه، مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث هوایی و کارشناسان مربوطه در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد، مسئول بررسی سانحه ضمن بیان کلیات پیشنویس گزارش نهایی بررسی سانحه به سوالات نمایندگان کشورها پاسخ داد. مطابق استانداردهای ایکائو، پیشنویس گزارش بررسی سانحه برای کشورهایی که در تحقیقات مشارکت داشتهاند ارسال خواهد شد تا آنها ضمن مرور گزارش، نقطه نظرات خود را درباره بخشهایی از آن که به مشارکت آنها و اطلاعات ارائه شده از طرف آنها ارتباط دارد، اعلام کند.