معمای پیاده روی در عمق ۴متری آب!

حتما خودتان تجربه کرده و دیده‌اید که به محض ورود هر جسمی به آب، چنان فشار و نیرویی به آن وارد می‌شود که رفتن به عمق را سخت می‌کند. به این نیرو «نیروی شناوری» می‌گویند. به تازگی، ویدئویی از  «حامد نادی» در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است که وی مدعی شده، اصل شناوری و قانون ارشمیدس مبنی بر وزن شناور را نقض می‌کند. آن‌طور که در ویدئوها مشخص است و از اخبار شبکه استانی لرستان پخش شده، او به راحتی در عمق چند متری استخر می‌ایستد و راه می‌رود. اگر اهل شنا باشید یا حداقل چند باری در عمرتان به استخر رفته باشید، حتما می‌دانید این کارها، تقریبا نشدنی است و هیچ شناگری قادر به انجامش نیست. بعدش هم از خودتان خواهید پرسید که اصلا مگر می‌شود؟! برای یافتن پاسخ این سوال به دنبال این فرد استثنایی رفتیم تا در پرونده امروز زندگی‌سلام با او در همین باره گفت‌و‌گو کنیم. گفتنی است این اتفاق نادر نیاز به بررسی بیشتر دارد تا علت آن مشخص شود و به صرف انتشار در اخبار و ... نمی‌توان آن را پذیرفت. گفت‌وگوی ما را با این جوان که رکورد درازونشست دنیا را هم دراختیار دارد می‌خوانید.
25 رکورد در رشته‌های مختلف ورزشی
ثبت کرده‌ام

«نادی»، متولد سال 1361 و شغل اصلی‌اش خیاطی است. شاید تصور کنید که او فقط در شنا استعداد عجیبی دارد اما این‌طور نیست. او همواره به‌دنبال ثبت رکورد در رشته‌های مختلف بوده و تاکنون توانسته 25 رکورد را در رشته‌های مختلف ورزشی ثبت کند. خودش در این باره می‌گوید: «15 سال در ورزش باستانی کشتی فعالیت داشتم و اولین رکوردم بلند کردن موتور 125 کیلوگرمی معادل با وزن دو نفر آدم یا 130 کیلو بوده که در تلویزیون هم پخش شده است. از دیگر توانایی‌ها و رکوردهایم می‌توان به دویدن مسیر30 کیلومتری با 20 کیلو وزنه اشاره کرد. شاید باور نکنید اما هشت هزار دراز و نشست بدون وقفه را  در سه ساعت انجام دادم که رکورد جهانی‌ام هم ثبت شده است. با هر بار انجام دادن این میزان دراز و نشست، 6 کیلو از وزنم کم می‌شود. همچنین به واسطه علاقه زیادی که به فعالیت‌های ورزشی داشته‌ام، در شبکه‌های مختلف سیما از جمله برنامه رکورد شبکه 3 هم حضور داشته‌ام.»
مربی‌ام متوجه استعداد خارق‌العاده‌ام شد
از او درباره توانایی خارق‌العاده‌اش، مراحل ورودش به رشته شنا و کسب مهارت در آن می‌پرسم که می‌گوید: «از کودکی بسیار علاقه‌مند به یادگیری شنا بودم و همین موضوع سبب شد تا مربی شنای من «آقای کلهر» به من تکنیک‌های شنا را آموزش  بدهند. در بین تمرینات‌مان، او متوجه استعداد عجیب من شد و با تعجب به من گفت: «این‌که قادری در کف استخر بمانی، قوانین فیزیک را  زیر سوال می‌برد و باورکردنی نیست.» آن‌جا بود که این موضوع برای همه جالب و ویدئویش به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و اخبار استان‌مان هم، آن را پوشش داد.»
 
حرکات شگفت‌انگیزم را با تمرین ابداع کرده‌ام
از او درباره برنامه روزانه‌اش برای کار و تمرین ورزشی می‌پرسم که می‌گوید: «من نصف روز در مغازه هستم و بقیه روز را به تمرین ورزش مشغولم. همان طور که گفتم در بیشتر رشته‌های ورزشی مثل تکواندو، کونگ فو، کشتی و ... کار کرده ام. چند وقت پیش، 50 حرکت شنای باستانی و 50 دراز و نشست بدون استراحت در زیر آب انجام دادم که هرکدام تا 3 دقیقه زمان برد. همچنین راه رفتن روی دیواره‌های استخر روی انگشتان کوچک دست و پایم را هم امتحان کردم که خوشبختانه تجربه موفقی بود. من فقط مباحث مربوط به شنای اولیه را آموزش دیده‌ام و سایر فعالیت‌هایم را با تمرین و تکرار ابداع کرده‌ام. در ضمن در چند روز آینده قرار است از شبکه ورزش برای گفت‌و‌گو به سراغ من بیایند و بعضی از حرکاتم را پخش کنند.»
 


نماز خواندنم زیر آب برای مردم دنیا پیام داشت
«چند وقت پیش به مدت 3 دقیقه توانستم 2 رکعت نماز در کف استخر بخوانم. من اولین انسانی هستم که توانستم زیر آب نماز بخوانم». او با این مقدمه می‌افزاید: «پیش از این تصمیم داشتم از کوهدشت با دوچرخه به مشهد بیایم و در استخر آستان‌قدس رضوی این نماز را به صورت زنده به جا بیاورم. سعی دارم با این حرکت پیامی را که از قلبم نشئت می‌گیرد به گوش جوامع بشری برسانم و از مسلمانان و عقایدشان حمایت کنم. همین چند وقت پیش که به پیامبر(ص) توهین کردند برای متهم کردن این کار ناشایست در عمق 4 متری   با چشمان بسته و 50 قلوه‌سنگ در کف استخر جمله «یا محمد(ص)» را نوشتم. من تا به حال به کربلا و مکه مشرف شدم اما سعادت نداشتم به پابوس امام‌رضا(ع) بیایم که امیدوارم به این آرزویم برسم.»
 
نفسم را 5 دقیقه زیر آب
حبس می‌کنم

از او درباره حداکثر زمانی‌که قادر است نفسش را در زیر آب حبس کند، می‌پرسم که می‌گوید: «با تلاش و پشتکار تاکنون توانسته‌ام   5 دقیقه بدون این که نفس بکشم در زیر آب بمانم اما بعد از شیوع کرونا به علت نداشتن تمرین و بسته شدن استخرها، این زمان به 3 دقیقه کاهش پیدا کرده است. پیاده‌روی، انجام ورزش‌های باستانی و دیگر حرکاتی که زیر آب انجام می‌دهم، باعث می‌شوند نفس کم بیاورم چون انرژی زیادی صرف انجام حرکات برخلاف نیروی آب می‌شود. حسابش را بکنید که در طول این مدت نفس هم نکشید! اما از پس این کار  به خوبی بر‌آمده‌ام.»
 
می‌خواهم روی آب راه بروم!
نادی درباره چگونگی انجام این کار و برنامه‌هایش برای استفاده حداکثری از این توانایی‌اش مدعی شده است: «وقتی وارد استخر می‌شوم، به کف استخر می‌چسبم و بالا نمی‌آیم. ویدئوهای این کار در پیج خودم و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. این کار را با تمرکز انجام می‌دهم. من می‌توانم در کف استخر بایستم و هر زمان اراده کنم، خودم را رها می‌کنم و برمی‌گردم به سطح آب. چند وقت پیش با تلاش و تمرین و تمرکز، راه رفتن روی آب را امتحان کردم و حتی توانستم 4 قدم روی آب راه بروم البته به علت حادثه‌ای که بعدش برایم پیش آمد، برای مدتی خانه‌نشین شدم و این توانایی را از دست دادم اما دوباره با تمرین به دستش خواهم آورد. در حال حاضر اجازه انتشار ویدئویش را ندارم واگر به‌صورت زنده و مقابل چشم تماشاچیان اجرا کنم، هیجانش هزار برابر خواهد شد!»
این استعداد قابل یادگیری است؟
از او می‌پرسم که آیا می‌توانید اصول انجام این حرکات را به دیگران آموزش بدهید؟ که نادی پاسخ می‌دهد: «مدتی پیگیر بودم که استخری افتتاح کنم و بعضی از این اصول را تعلیم بدهم. مثلا می‌توانم تکنیک‌های حبس دم و بازدم را آموزش دهم. افرادی هم بودند که این درخواست را از من داشتند   اما شرایطش فراهم نشد. البته اسپانسری هم نیست که هزینه‌ها را برعهده بگیرد تا من کار آموزش را شروع کنم.»

مژدگانی‌های  100 میلیون تومانی را قبول نکردم!
نادی در ادامه صحبت‌هایش، خاطره‌ای جالب از یک اتفاق تلخ را که ختم به خیر شده ، برای‌مان روایت می‌کند: «یک ماه پیش در رودخانه نزدیک به محل زندگی‌مان، یک خواهر و برادر به دنبال پیدا کردن لنگه کفش‌شان در یک گودال آب افتادند. من داشتم ماهی می‌گرفتم، تور را رها کردم و سریع به کمک‌شان رفتم. هر دو نفر را که خیلی کم شنا بلد بودند، نجات دادم. بعد از این ماجرا خانواده آن‌ها به من پیشنهاد 100 میلیون تومان مژدگانی دادند و حتی دستم را باز گذاشتند تا هر مبلغی که می‌خواهم درخواست کنم اما من قبول نکردم. راستش را بخواهید خیلی اوقات پیش آمده که جنازه از زیر آب درآوردم و در مقابلش به من پیشنهادهای میلیونی می‌دادند اما قبول نمی‌کردم چون به درآمد حاصل از این کار فکر نمی‌کنم و فقط از روی عشق و علاقه و برای کسب آرامش این کار را انجام می‌دهم. طوری‌ بدنم به انجام حرکات در زیر آب عادت کرده که اگر روزی تمرین نکنم، سردرد می‌شوم.»
شیوع کرونا حضورم در «عصر جدید» را به تعویق انداخت
به عنوان آخرین سوال درباره واکنش‌های مردم  و پربازدید شدن ویدئوهای حرکات باورنکردنی‌اش می‌پرسم که می‌گوید: «برخوردهای متفاوتی داشتند. خیلی‌ها به من و کارم لطف داشتند و بعضی افراد هم من را دلسرد کردند و سعی داشتند که توانمندی‌ام را زیر سوال ببرند اما من هدفم را مشخص کردم و برایش تلاش می‌کنم. چند ماه پیش هم مشغول تدارکات برای شرکت در برنامه عصر جدید بودیم، 13 میلیون هزینه کردم و یک اتاقک شیشه‌ای ساختم که 30 بشکه آب در آن جای می‌گیرد که بعد از شیوع کرونا با وقفه مواجه شد اما به محض این‌که شرایط کمی بهتر شود، با برنامه‌ای زنده و مهیج از طریق برنامه «عصر جدید» به خانه‌های مردم خواهم آمد.»