تأکید بر ادامه راه شهیدان مقاومت و انتقام از آمران و عاملان ترور

سرویس سیاسی-مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، روز گذشته ۱۳ دی ماه در بسیاری از شهرها و مناطق سراسر ایران با حضور نمایندگان ولی‌فقیه، فرماندهان نظامی و مقامات استانی و محلی برگزار شد.
فرماندهان نظامی و ائمه جمعه و سایر مقامات و مسئولین طی سخنانی در این مراسمات، همگی بر ضرورت ادامه راه سرداران مقاومت و همچنین انتقام جمهوری اسلامی از آمران و عاملان ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید کردند.
حال و هوای گلزار شهدای کرمان
در آستانه سالگرد شهادت


حاج قاسم سلیمانی
مراسم اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان برگزار شد. مردم کرمان با راه‌اندازی موکب‌ها و حضور در گلزار شهدای کرمان به این شهید والامقام ادای احترام کردند و با برنامه‌ای با عنوان انتقام سخت و امضای طومار خواستار انتقام بانیان شهادت حاج قاسم سلیمانی شدند.
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و همچنین استاندار، رئیس‌کل دادگستری و رئیس‌مجمع نمایندگان استان در مجلس به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، سردار حسین پورجعفری پیام مشترک صادر کردند. در این بیانیه آمده است: بر مبنای وعده‌های تخلف‌ناپذیر الهی، یقین داریم خون پاک شهیدان، مسیر جهاد را هموارتر و راه و رسم مقاومت و ظلم ستیزی را روشن و پویا‌تر از گذشته خواهد کرد و انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون پاک سردار سلیمانی آغشته کردند. ابرمردی که زندگی و حیاتش موجب غرور و عزت و شهادتش باعث انسجام و همبستگی شد.
ایجاد اعتماد به‌نفس
در کشورهای اسلامی از مهم‌ترین اقدامات سردار سلیمانی بود
سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران و در حاشیه زیارت مضجع نورانی سردار دل‌ها با‌ اشاره به سال‌های دفاع مقدس و با پرداختن به شیوه ابتکاری جمهوری اسلامی ابراز داشت: آن سال‌ها یک نفر در یک استان داوطلب می‌شد و نیروهای مردمیِ آن استان را ساماندهی می‌کرد و در قالب لشکر و گردان برای مقابله با تجاوزات صدام می‌فرستاد.
سردار شریف ادامه داد: سردار سلیمانی همین مدل را با یک شکل بزرگ‌تر در دنیای اسلام پیاده کرد، مثلا در سوریه و برای مقابله با داعش، سوری، ایرانی، افغانستانی، لبنانی، عراقی و... در کنار هم می‌جنگند که این است برای دشمن یک پیام نرم‌افزاری قدرتمندی‌ست که خون تازه‌ای در رگ‌های کشورهای اسلامی دمیده شده است.
سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر امروز صهیونیست‌ها ‌اشتباهی را مرتکب و به کشوری اسلامی حمله کنند، با انبوهی از جوانان در سراسر کشورهای اسلامی برای دفاع از آن روبه‌رو می‌شوند که امید داریم با این جوانانی که تربیت شده است بتوانیم قدس شریف را آزاد کنیم.
انتشار صدها هزار جلد کتاب با موضوع شهید سلیمانی
مراسم اولین سالگرد شهادت فرماندهان جبهه مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی و نظامی در سالن همایش‌های غدیر در شهر مقدس قم برگزار شد.
سردار شاهچراغی، فرمانده سپاه قم طی سخنانی در این مراسم با‌اشاره به انتشار صدها هزار جلد کتاب با موضوع سردار شهید سلیمانی در قم گفت: مردم قم در مراسم تشییع سردار سلیمانی، حضوری پرشور و استثنایی را رقم زدند.
رونمایی از دیوارنگاره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
گفتنی است مراسم رونمایی از دیوارنگاره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر روی دیواره ساختمان شهرداری منطقه ۵ تهران در آستانه سالگرد شهادت ایشان برگزار شد.
گلباران تمثال سردار
شهید سلیمانی در کردستان
همچنین آیین گلباران تمثال سردار شهید سلیمانی روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان در اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد.
۱۰ مجموعه عکس از شهید سلیمانی، روی دیوار رفت
علاوه‌بر این مجموعه مصور سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان «مکتب سلیمانی» با نمایش ۱۰ مجموعه عکس از عکاسان ایرانی، دیروز شنبه در گالری هنرهای معاصر کیش افتتاح خواهد
شد.
در یاسوج نیز، تندیس شهید سلیمانی رونمایی شد و بلوار عدل به نام سردار سلیمانی تغییر یافت.
شورای نگهبان: تروریست‌ها هرگز آسوده و راحت نخواهند بود
شورای نگهبان در بیانیه‌ای سالروز شهادت سید شهدای مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و «روز جهانی مقاومت» را گرامی داشت. در این بیانیه آمده است: شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی از بزرگ‌ترین و پرسابقه‌ترین فرماندهان نظامی بود که دشمنان ایران و اسلام را به بن‌بست کشانده و هیچ راه تنفسی برای آنها نگذاشته بود؛ او سال‌ها با مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و ‌اشرار عالم، کاری کرد که دشمنان از نامش وحشت کنند و از سویی مردی محبوب و مهربان در میان مردم ایران و مسلمانان آزاده جهان بود.
این بیانیه افزود: بدون تردید خون به ناحق ریخته شده و پاک شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی،‌گریبان غاصبان صهیونیست و اربابان تروریست آنها را خواهد گرفت و هرگز از دست مجاهدان خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت، آسوده و راحت نخواهند بود.
وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لا یُعْجِزُونَ (انفال/۵۹.)
سازمان بسیج مستضعفین:
«انتقام»، امتحان ملت ایران است
سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بیانیه‌ای تاکید کرد: امروز ستاندن انتقام خون شهید سلیمانی، امتحان بزرگ مسئولان و به معنای واقعی کلمه تمام ملت ایران است و ان‌شاءالله همه از این امتحان سربلند بیرون بیاییم.
نمی‌شود هم سازش با دشمنان را ترویج کرد
 و هم خود را پیرو مکتب حاج قاسم جا زد
علی باقری کنی، معاون امور بین‌الملل رئیس‌قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه سه سیما گفت: آنچه که شخصیت سردار سلیمانی را به مکتب حاج قاسم تبدیل می‌کند، تجلی بارز و برجسته دو عنصر «اخلاص» و «ولایت» در وجود ایشان و التزام عملی او به این دو است.
دبیر ستاد حقوق بشر اذعان کرد: سردار سلیمانی «مردمی بودن» را با تصویرسازی در رسانه‌ها نشان نداد، بلکه با عدم استفاده شخصی از بیت‌المال، التزام عملی به غمخواری مردم و حتی پرهیز از مباحات به اثبات رساند.
وی یادآور شد: مکتب سلیمانی، الگوی کارا و کارآمد از سبک زندگی شخصی و حکومتی کارگزاران نظام اسلامی را ارائه می‌دهد.
باقری کنی گفت: «سازش با دشمنان» و «کرنش در برابر بیگانگان» با مکتب حاج قاسم بیگانه است. نمی‌شود هم سازش با دشمنان را ترویج کرد و هم خود را پیرو مکتب حاج قاسم جا زد.
وزیر میراث ‌فرهنگی: «شهید سلیمانی»
در تاریخ ایران خواهد درخشید
علی اصغر مونسان، وزیر میراث ‌فرهنگی با بیان اینکه شهید سپهبد قاسم سلیمانی شخصیت بزرگ ملی است که در تاریخ ایران خواهد درخشید، گفت: ولایت‌پذیری و شجاعت دو شاخصه مهم این سردار بزرگ اسلام بود.
همسر نخستین شهید هسته‌ای کشور:
سردار سلیمانی الگوی بزرگ زمانه است
منصوره کرمی، همسر دکتر مسعود علیمحمدی هم در مطالبی با بیان اینکه سردار سلیمانی الگوی بزرگ زمانه است، اظهار کرد: ملت ایران باید از ایشان درس بگیرد و در راه هدف مشترکی که به اهتزار درآوردن پرچم اسلام در اقصی نقاط جهان است قدم بردارد.
وی افزود: تلاش، مجاهدت خالصانه، صبر و شجاعت از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی بود و با همین ویژگی‌ها توانست وجود منحوس داعش را از منطقه پاک
کند.