عواقب یک توهین

امان الله قرایی مقدم‪-‬ مجلس عصاره فضائل ملت است و ازسوی دیگر از جایگاه بالایی هم برخوردار است از همین‌رو نمایندگان مجلس باید با لحن و ادبیاتی مناسب با این جایگاه سخن بگویند نه اینکه
برخی‌هاشان به خود این اجازه را بدهند به جای آن که درست انتقاد کنند دیگران را مورد حمله و توهین قرار دهند. مثل اتفاقی که برای آقای ظریف در مجلس رخ داد. البته این نوع از رفتار از سوی یک فرد به شخصیت، تربیت خانوادگی و جایگاهی که در آن بزرگ شده مربوط می‌شود اما از نظر سیاسی دارای عواقب خطرناک است.چرا که توهین کردن به آقای ظریف در واقع توهین به نظام و مردمی است که او را انتخاب کردند.
از سوی دیگر آب تو آسیاب دشمن ریختن است چرا که وزیر امور خارجه در جوامع بین‌المللی به عنوان سمبل مردم و حکومت یک کشور شناخته می‌شود. وقتی این چنین در کشورمان آقای ظریف مورد اهانت قرار می‌گیرد چگونه مردم دنیا به او بها بدهند؟ واقعا جای تاسف دارد که برخی از نمایندگان مجلس با لحن و ادبیاتی ناپسند به آقای ظریف می‌تازند. از سوی دیگر این رفتار ضربه بدی به باورها و نظرگاه مردم جهان به کشور ما خواهد داشت حتی می‌تواند صدمه روحی و روانی به جوانان ما وارد کند به این دلیل که آقای ظریف بسیار مورد توجه جوانان است حتی او را به عنوان امیر کبیر دوم می‌شناسند. به هر حال مخالفت کردن آدابی دارد یعنی اگر نمایندگان انتقادی دارند یا مخالف نظری هستند به درستی و با لحن و ادبیات منطقی آن را بازگو کنند بنابراین اساسا چه لزومی دارد که توهین کنند؟ از طرفی هم نماینده‌ای که توهین می‌کند نشان می‌دهد که نماینده واقعی مردم نیست.تاکید می‌کنم توهین کردن به آقای ظریف توهین به نظام و مردم است که نماینده توهین‌کننده آن را نادیده گرفته است.