ظریف: مکانیزم استرداد پول‌های ایران از کره‌ جنوبی مورد توافق طرفین قرار گرفته است

وزیر امور خارجه کشور آخرین وضعیت پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، با اشاره به بلوکه شدن پول‌های ایران در کشور کره جنوبی و آخرین وضعیت آن‌ها، گفت: هفته گذشته با وزیر خارجه کره جنوبی به درخواست وی گفت وگو داشتم، وزیر جمهوری کره بیان کرد حداکثر تلاش خود را برای به نتیجه رساندن موضوع می‌کنند، ما هم از جانب خود در حال پیگیری هستیم.
وی تاکید کرد: مکانیزم‌ها و ساز و کارها مورد توافق قرار گرفته است، اما ظاهرا کره ای‌ها هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند از این رو اعلام می‌کنند که پیگیر موضوع هستند.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خانه ملت بیان کرد: از نظر ایران دریافت مجوز از آمریکایی ها غیر ضروری است اما با این حال طرف کره ای تلاش دارد که مجوزها را از آمریکا برای آزاد کردن پول های بلوکه شده ایران در کره دریافت کند.
سایر اخبار این روزنامه
دلایل استقبال از موزیک ویدئوی جنجالی در گفت‌وگو با یک جامعه‌شناس بررسی شد هجوم مبتذل ها در انجماد سیاست‌های فرهنگی پیمان مولوی چرا همیشه خوابیم؟ آزادسازی منابع بلوکه شده ایران دلار را ارزان می‎کند؟ آغاز دوران پساتحریم در ایران ظریف: مکانیزم استرداد پول‌های ایران از کره‌ جنوبی مورد توافق طرفین قرار گرفته است مصباحی مقدم: رئیسی بیاید،از او حمایت می کنیم یک اقتصاددان در گفت‌وگو با «ابتکار» به پیامد عدم تصویب لوایح FATF هشدار داد اقتصاد در انتظار یک تصمیم هشدار کرونایی وزیر بهداشت: بار و بندیل سفر نبدید روحانی در جلسه هیئت دولت: اگر یک ساعت در برداشتن تحریم تعلل کنیم، حقوق مردم را پایمال کرده ایم پایان مذاکرات و امضاء قرارداد 2.5 ساله فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد پایان مذاکرات و امضاء قرارداد 2.5 ساله فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد در سومین روز از همایش اقتصادی اروپا انتقاد مدیر اینستکس از عدم همکاری بانک‌های بزرگ اروپایی تراژدی پرندگان مهاجر در میانکاله