خطر موج چهارم کرونا در نوروز


رییس جمهور با اشاره به هماهنگی همه سران قوا در مقابله کرونا گفت: اگر قرار بود هر گروه راه خود را میرفت نمیشد. همه قوا با همدیگر همکاری و همیاری کردند. مصوبات ستاد تایید مقام معظم رهبری را داشت و در مقابله با کرونا سپاه و ارتش هم همه توان خود را آوردند و بیمارستانهای خود را در اختیار گذاشتند و همه ارکان کشور از مردم عادی گرفته و مسئولان تلاش کردند.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: مسئله دیگر انسجام و هماهنگی همه قوا و نیروها در سراسر کشور بود و واقعا همه همدیگر را یاری کردند و اینطور نبود که قوه مجریه یک حرفی بزند و قوه مقننه و قضاییه هر کدام حرف دیگری بزنند، و سه قوه در کنار هم قرار گرفتند و همه یکدیگر را یاری کردند.

با تقدیر از تلاشهای کادر درمان کشور، تولیدکنندگان و صداوسیما در روزهای کرونایی ادامه داد: این کاری که در یک سال و چند هفته انجام شده در ایران میتواند مجموعهای مدون شود تا به عنوان یک نقشه راه در آینده مورد استفاده قرار گیرد که اگر خدای ناکرده بازهم دچار پاندمی شدیم از آن بهرهبرداری کنیم تا مدلی برای مقابله با بیماریهای واگیردار باشد یا اساسا به یک کتاب درسی برای آیندگان بدل شود.

وی با بیان اینکه اگر دو هفته مراعات نکنیم همه آمارها تغییر می کند، گفت: خطر موج چهارم منتفی نیست و وجود دارد، تا حالا تلاش و مراقبت شده و وارد این موج در کشور نشدیم، اما هر لحظه ممکن است این خطر پیش بیاید و ایام نوروز روزهای خاصی است و تحرک مردم در داخل و بیرون منزل بیشتر می شود.

وی یادآور شد: در کوی و برزن و بازار و دید و بازدید و مسافرتها هم تحرک بیشتر خواهد شد. بنابراین به همان نسبت باید مراقبت ها بالا برود. مسئولان و صداوسیما باید به مردم بگویند که عیددیدنی با ماسک، بدون روبوسی و دست دادن باشد. رییس جمهور با اشاره به تغییر سبک زندگی در شرایط کرونایی گفت: ما ناچار شدیم مدل زندگی جدیدی را اجرا کنیم که برای مردم بسیار سخت بود. چارهای نداشتیم و بسیاری از دستورالعملها را مردم ضروری می دیدند و تا میزان زیادی هم سبک زندگی جدید ایجاد شده را مراعات میکنند.