قانونهای زیادی داریم که بد اجرا میشوند


رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در مجلس شورای اسلامی میان نظارت و قانونگذاری، اولویت با نظارت است زیرا قانونهای زیادی داریم که یا اجرا نمیشوند و یا بد اجرا میشوند؛ در این راستا برای نظارت بیشتر از مردم و نخبگان نیز میخواهیم همراه نمایندگان خود باشند.

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف تصریح کرد: بدون شک، هر کجا موفقیتی به دست آمده بر اساس تکیه بر مردم و وعدههای الهی بوده و هر کجا ضعفی را شاهد هستیم به دلیل دوری از این امر محسوب میشود. مجلس یازدهم شورای اسلامی تلاش می کند با زیست مومنانه و روحیه انقلابی و با وحدت و تکیه بر سنتهای الهی و توجه به مردمباوری در مسیر موفقیت کشور قدم بردارد.

ادامه داد: مردمباوری به این معناست که اجازه دهیم مردم در همه شئونات زندگی خود تصمیم بگیرند و حرکت کنند؛ به عنوان مثال کارهای موفقی در حوزه اقتصادی صورت گرفته که مردم در میدان حاضر بودند و کار به آنها سپرده شده است. میتوان مصداقهای مردمباوری را در آذربایجان مشاهده کرد که سبب ایجاد رونق در اقتصاد شده است، از این رو هر جا آسیبی وجود دارد به دلیل دخالت نگاه دولتی است.

قالیباف تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی تلاش میکند در راستای توجه به رفع تحریمها و خنثیسازی تحریمها گامهای بزرگی را بردارد؛ در این راستا برای رفع تحریمها، طرح راهبردی طی ۵ الی ۶ ماه به صورت کارشناسی به تصویب رسید که قطعاً برکات و اثرات زیادی خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در حوزه خنثیسازی تحریمها دو مولفه
اصلاح ساختار بودجه و تنظیم برنامه هفتم توسعه مبتنی بر اصلاحات یاد شده در دستور کار قرار دارد. امروزه ریشه بسیاری از مسائل در کشور مانند تورم، گرانی و نقدینگی این است که به مولفههای یاد شده توجهی نشده است.

قالیباف ادامه داد: برای تحقق مولفههای یاد شده ۳ الی ۴ سال زمان نیاز است لذا در مجلس یازدهم درصدد دستیابی به این امر هستیم.