هنوز هم می‌گویند کرونا واقعیت ندارد

بابک قرایی مقدم‪-‬ تقریباً از بهمن ماه تا به الان مسئولان مدام می‌گویند که اگر کرونا را جدی نگیرید با موج بعدی این بیماری که بدتر هم خواهد بود روبه‌رو خواهیم شد. در این خصوص بارها گفته‌اند که نکات بهداشتی را رعایت کنید و از همه مهم‌تر آن که به سفر نروید حتی در این مورد کارشان به التماس و خواهش هم رسیده است. اما از آنجا که گوش مردم به این حرف‌ها بدهکار نیست و مسئولان هم به‌طور جدی خواسته‌شان را مطرح نمی‌کنند، عملا می‌بینیم که بخش قابل توجهی از مردم نه تنها نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بلکه اکنون در سفر هم به سر می‌برند.
متاسفانه مردم از این شرایط خسته شده‌اند و نسبت به گذشته مواردی چون ماسک زدن و فاصله فیزیکی را رعایت نمی‌کنند و علی رغم محدودیت‌هایی که در نظر می‌گیرند باز هم به مسافرت می‌روند. از سوی دیگر تصمیمات دولت و نهادهای مسئول هم در این رابطه خیلی مشخص نیست. نمونه بارز این مسئله همین تعطیلات گذشته بود که علیرغم برف و بوران و کرونا مردم به مسافرت رفتند.
نکته دیگر آنکه واکسیناسیون در کشور ما بسیار کند
پیش می‌رود؛ در واقع به صورت قطره چکانی است و این مسئله


خود بسیار مایوس‌کننده است. در صورتی که باید به روند واکسیناسیون سرعت بخشیده شود و در عین حال دولت هم به‌طور جدی محدودیت‌ها را اعمال کند و مردم هم از رعایت نکات بهداشت غافل نشوند.
جالب اینجاست که با گذشت یک سال از ورود کرونا به کشور و این همه مرگ و میر و مبتلایان، برخی‌ها هنوز معتقدند که کرونا واقعیت ندارد. آن درصد مردمی که واقعاً در این مورد همراهی نمی‌کنند خستگی را برتن افرادی که در این خصوص زحمت می‌کشند و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند می‌گذارند و از سوی دیگر سبب می‌شوند که مدت زمان زیادتری کرونا در کشور باقی بماند.