خشم مردم انگلیس از بی‌بی‌سی برای پوشش عجیب خبر مرگ همسر ملکه

روز جمعه تمام شبکه های تلویزیونی بی‌بی‌سی در سرتاسر دنیا بعد از اعلام خبر مرگ «شاهزاده فیلیپ»، همسر ملکه انگلیس در ۹۹ سالگی، همه برنامه‌هایشان را قطع کردند و این خبر در کل روز به تنها موضوع خبری این رسانه تبدیل شد. در پی این اقدام، بسیاری از مردم انگلیس که از پوشش بی‌وقفه این خبر به ستوه درآمده بودند، شروع به شکایت کردند. پیشتر روزنامه «گاردین» گزارش داده بود شبکه بی‌بی‌سی روز جمعه به‌صورت بی‌وقفه ده‌ها برنامه درباره شاهزاده فیلیپ پخش کرد.
نهایتاً شبکه بی‌بی‌سی، پس از مواجه با سیل انتقادات از سوی شهروندان انگلیسی، در بخش انتقادات و پیشنهادات خود صفحه‌ جدیدی با این موضوع باز کرد. در بالای این صفحه نوشته شده بود: «در حال دریافت شکایاتی درباره پوشش بیش از حد خبر مرگ شاهزاده فیلیپ دوک ادینبورگ هستیم». شهروندان انگلیسی علاوه بر هجوم به صفحه انتقادات و پیشنهادات بی‌بی‌سی، در رسانه‌های اجتماعی نیز به اعتراض پرداختند. سرویس جهانی بی‌بی‌سی سپس در مطلبی با عنوان «چرا بی‌بی‌سی با جزئیات زیاد به پوشش خبری مرگ شاهزاده فیلیپ می‌پردازد؟» که به شکلی معنادار آن را فقط در وبسایت‌های به زبان روسی، چینی و فارسی خود قرار داد! تلاش کرد مخاطبان را قانع کند که بازوی سلطنت انگلیس نیست و پول مالیاتی که برای برنامه‌های خود دریافت می‌کند، به خوبی برای چنین پوششی هزینه می‌شود!  این سرویس خبری در توجیهی مدعی شد: «علاقه عمومی به خانواده سلطنتی در بریتانیا سال‌ها به طور مداوم زیاد بوده است. چنین موقعیتی این پوشش را می‌طلبد». گفتنی است، عصر جمعه، کاخ باکینگهام از مرگ فیلیپ، همسر ۹۹ ساله ملکه انگلیس خبر داد. طبق گزارش‌ها، او پیش از مرگش بیمار و مدتی را در بیمارستان بستری بود.
سایر اخبار این روزنامه
طرح «پایان بازی» ترفند تازه آمریکا برای ادامه تحریم‌ها انتخابات 28 خرداد /کدام برنامه؟ کدام کارنامه؟(یادداشت روز) اخبار ویژه خشم مردم انگلیس از بی‌بی‌سی برای پوشش عجیب خبر مرگ همسر ملکه اگر سفرهای نوروزی محدود می‌شد، امروز کسب و کارها تعطیل نبود هر 5 ثانیه یک کودک یمنی به دلیل محاصره یمن، ازگرسنگی یا بیماری جان می‌دهد احتمال تکرار اتفاقات شب عید در بازار رمضان نقشه کرونایی کشور قرمزتر شده و حتی به سمت سیاهی خواهد رفت سعی دولت بر این است تا موانع رشد بازار سرمایه را مرتفع کند مدیر مسئول کیهان: برای نامزدی ریاست جمهوری تنها خوب بودن کافی نیست مرکز پژوهش‌ها: راستی‌آزمایی واقعی رفع تحریم‌ها ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد سهمیه‌های المپیکی کشتی آزاد تکمیل شد/دبیر: با این بودجه نمی‌توان به موفقیت در توکیو امیدوار بود! مدعیان اصلاحات پشت کردن خود به شهدا را پای مردم نوشتند طرح «پایان بازی» ترفند تازه آمریکا برای ادامه تحریم‌ها طرح «پایان بازی» ترفند تازه آمریکا برای ادامه تحریم‌ها