مدعیان اصلاحات پشت کردن خود به شهدا را پای مردم نوشتند

 
 سرویس سیاسی-
روزنامه اعتماد روز گذشته طی گفت‌و‌گویی با عباس عبدی فعال سیاسی و محمد جواد حق‌شناس عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران به بررسی نام گذاری معابر در شهر تهران پرداخت. در بخشی از این گفت‌و‌گو عبدی با طرح این ادعا که «يك مقدار اقبال عمومی جامعه به سمت اسامي غيرايدئولوژيك پيش مي‌رود» مدعی شده است: «هنگامي كه از ابتدا نام كسي عباس است مي‌توانست حسين يا هر اسمي باشد اما وقتي قرار به اين تغيير باشد دليلي براي آن بايد باشد. اين خيلي اهميت دارد. اگر ما مثلا مي‌بينيم كه كوچه و خياباني كه ما خودمان در آن هستيم هم خيابان اصلي‌مان گيشا و خيابان فرعي‌مان پيروزي است. يك روز ديديم يك كسي را آدرس داديم بيايد، پيدا نمي‌كند. مي‌گوييم چرا پيروزي است. مي‌گويند چنين تابلويي نيست. بعد رفتيم مي‌بينيم اين تابلو را برداشتند، اسم يك شهيدي را گذاشتند كه هيچ‌كس نمي‌شناسد. قضيه اين چيست؟.. ماجرا اين است اين اسم جزو هويت خودشان است يك‌دفعه مي‌بينند كسي از جايي كه بدون اينكه از اينها مشورت بخواهد يك اسمي را مي‌گذارد كه هيچ ارتباطي با اينها ندارد.»
گفتنی است جریان مدعی اصلاح‌طلبی هیچ قرابتی با فرهنگ جهاد و شهادت ندارد و طبعا با هرگونه اقدامی که موجب برجسته ‌سازی نام شهید و شهادت می‌شود مخالف است اما در رویکردی بیشرمانه سعی دارند این نگاه سخیف خود را به پای مردم بنویسند. حال آنکه شان و جایگاه رفیع شهدا در نزد مردم ما کاملا محرز و مشخص است و از آن سو سابقه سیاه مدعیان اصلاحات در توهین به ارزش‌ها به‌ویژه شهدا و دفاع مقدس پیش روی ماست.


پروژه شهیدزدایی و حذف نام شهدا از معابر، توهین‌های مکرر به مراسمات تشیع شهدا و انتشار کاریکاتورهای موهن و توهین‌آمیز علیه شهدا و دفاع مقدس در سال‌های اخیر تنها بخشی از کارنامه سیاه جریان مدعی اصلاح‌طلبی در مبارزه با فرهنگ جهاد و شهادت است.
عنوان کردن عدم اقبال عمومی توسط طیف موسوم به اصلاح‌طلب در حالی است که مراسم استقبال از شهدا هر سال باشکوه‌تر توسط مردم برگزار می‌شود و مراسم تشییع شهیدسلیمانی و شهید المهندس حیرت جهانیان را برانگیخت. یعنی این طیف مدعی شده مردمی که چنین عاشقانه در تشییع شهدای وطن سنگ تمام می‌گذارند نسبت به نام آن شهدا اقبالی ندارند!!
عفت مرعشی: خواب دیدم ‌هاشمی شاه شده!
روزنامه شرق در شماره دیروز خود گفت‌وگویی را با فائزه هاشمی منتشر کرد که در بخش ابتدایی آن آمده است: «[فائزه‌هاشمی] بدون اینکه سرش را بلند کند، به مادرش می‌گوید: «مامان، من کاندیدای ریاست‌جمهوری بشم بهم رأی می‌دی؟»‌ مادر سرش را بلند می‌کند و می‌خندد و می‌گوید: «نه!» چرای بلندی تحویلش می‌دهیم و او می‌گوید: «اذیتش می‌کنند. فحشش می‌دهند، حوصله ندارم...». بعد دوباره با خنده می‌گوید: «اصلا کی به تو رأی می‌ده آخه؟.»
در ادامه این متن می‌خوانیم: «[فائزه‌ هاشمی:] من که رد صلاحیت می‌شم. یعنی هر زنی[!!] که بخواد کاندیدای ریاست‌جمهوری بشه احتمالا رد صلاحیت می‌شه. به نظر شما این درسته که خانما رو رد صلاحیت می‌کنند؟».‌ عفت‌خانم انگار که باورش نمی‌شود. می‌گوید: «نه، رد صلاحیت نمی‌کنند...»
در این‌باره باید گفت که کسی که چند ماه قبل به صراحت گفت آرزویش این بوده که ترامپ پیروز شود تا فشار حداکثری بر مردم ایران ادامه یابد واقعا تصور می‌کند که باید تایید صلاحیت شود؟! در ضمن فائزه‌ هاشمی حال و روز خود را به تمام زنان این سرزمین تعمیم ندهد بهتر است، چرا که طبق گفته‌های مادرش در این سرزمین زنانی مانند مرحوم دباغ بوده‌اند که برای کشور و مبارزه با دشمن جان‌شان را بر کف دست گرفتند. این را مقایسه کنید با آرزوی فائزه ‌هاشمی برای پیروز شدن دشمن یک ملت!
در بخشی دیگر از این مطلب آمده: «...عفت‌خانم سرش را بالا می‌کند و می‌گوید: «من پنج بچه داشتم و در تمام زندگی‌ام در حال مبارزه بودم. پیش از انقلاب خواب بدی دیدم. خواب دیدم همسرم شاه شده. در خواب‌گریه می‌کردم که من دوست ندارم تو شاه باشی. این خواب را برایش تعریف کردم... او شاه نشد، اما در همه سال‌های پس از انقلاب خدمت کرد، هرچند سال‌های آخر مزدش را کف دستش گذاشتند...»
در ادامه گفت‌وگوی شرق آمده: «عفت مرعشی سرش را بلند می‌کند و می‌گوید: «من فکر می‌کنم شماها اشتباه می‌کنید. امکان نداره، امکان نداره بگن زن‌ها نمی‌تونن رئیس‌جمهور بشن. اگر زنی هست که قدرت این کار مهم رو داره، حقشه که رئیس‌جمهور بشه... ما زنان بزرگی داشتیم. مگه خانم دباغ خدا رحمتش کنه با هشت تا فرزند فرمانده سپاه نبود... مگر نامه امام رو به شوروی نبرد.... اما فائزه از اعتراض حرف نزن...». فائزه سرش را بلند می‌کند و می‌گوید: «چطور شما حرف می‌زنی؟ ‌مگه شما نگفتی که اگر رأی مردم را نخواندند، مردم اعتراض کنند؟»
در جایی دیگر از خانم مرعشی پرسیده شده: «هیچ‌وقت با آقای ‌هاشمی درباره مسائل مملکتی صحبت می‌کردید؟‌ از شما نظرخواهی می‌کردند؟» عفت‌خانم می‌خندد و می‌گوید: «از سر کار که می‌آمد همان‌طور که می‌نشستیم و چای می‌خوردیم همه‌چیز را تعریف می‌کرد. بعد من می‌گفتم من اگر بودم اینجا این کار را می‌کردم. سرش را تکان می‌داد. یک وقت‌هایی می‌گفت چیزی که گفتی را پیش بردم و بهتر شد...»
القای زیاده‌­خواهی آمریکا به نام نگاه بلندمدت!
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «اختلاف (ایران و آمریکا در مسئله برجام) از اینجا شروع می‌شود که آمریکایی‌ها نگاه بلندمدت و ایرانی‌ها نگاه کوتاه‌مدت به برجام 1400 دارند. ایرانی‌ها می‌خواهند، هرچه سریع‌تر تحریم‌ها برداشته شود، حتی کمترین دارایی‌های ایران آزاد شود و ایران بتواند حداقل یک میلیون بشکه نفت صادر نماید، بدون آنکه مشکلی برای او به وجود بیاید اما آمریکایی‌ها به دنبال اهداف دیگری هستند».
این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت:«آنها می‌خواهند کل برنامه هسته‌ای ایران با دقت کافی زیر نظر آژانس قرار بگیرد تا کشورهای دیگر منطقه که نگران برنامه هسته‌ای ایران هستند، اطمینان پیدا کنند... دوم به برنامه‌های نظامی ایران باز می‌گردد... مسئله سوم، آنچه آمریکایی‌ها به آن حضور نظامی می‌گویند اما ایرانی‌ها نام حضور مستشاری در سوریه و برخی کشورهای دیگر را بر آن قرار می‌دهند، خواهد بود... در مرحله بعدی باید از آزادی زندانیان دو تابعیتی به عنوان خواسته چهارم آمریکایی‎ها صحبت کرد».
متاسفانه مدعیان اصلاحات کاملا با منافع ملی و عزت مردم ایران بیگانه هستند. این روزنامه زنجیره‌ای در این مطلب، زیاده خواهی‌های طرف آمریکایی را نگاه بلندمدت جا زده است.
مدعیان اصلاحات همصدا با مقامات آمریکایی و اسرائیلی و اروپایی در پی تعمیم خسارت محض برجام به دیگر مؤلفه‌های قدرت‌ساز ایران و به عبارتی برجامیزه کردن توان دفاعی و قدرت منطقه‌ای کشورمان هستند.
مشارکت کم، تقصیر دولت روحانی است
روزنامه همدلی در مطلبی به موضوع مشارکت در انتخابات پرداخت و نوشت: «خوشبختانه چند نفر از برجستگان هیئت دولت اعم از معاون، رئیس‌دفتر و برخی سازمان‌های راهبردی و... از حزب اعتدال و توسعه متعلق به دولت هستند. اما سؤال این است که این افراد چه کار کمی و کیفی تشکیلاتی انجام داده و در این مسیر با تمام امکانات و فرصت‌هایی که در اختیار داشته‌اند، چه گلی بر سر حزب خود زده‌اند؟ بقیه احزاب با بی‌برنامگی وزیر تحمیلی کشور، استانداران رانتی و فرمانداران و‌ مدیران لابی‌گر برای رفع تزاحمات اقتدارگرایان پیشکش آنها شده است. در این میان رئیس‌جمهور نباید انتظار داشته باشد، که مردم دوباره به حرف‌های بنزینی و شب انتخاباتی دوباره دلخوش باشند و با ایجاد جو روانی و هیجانات کاذب به مشارکت بی‌سرانجام تشویق شوند و برای برگزیدن گزینه‌های مورد نظر با تهییج ذهنیات پوپولیستی و گعده‌زنی‌های انتحاری و انتخاباتی دو و چند نفره در مرکز دوباره با شور ۹۲ و ۹۶ به‌سوی صندوق‌های رای بشتابند.»
انتقاد روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی به عملکرد بنزنی دولت و وعده‌های شب انتخاباتی روحانی با تأکید بر اینکه «رئیس‌جمهور نباید انتظار داشته باشد... مردم به مشارکت بی‌سرانجام تشویق شوند» در حالی است که خود مدعیان اصلاحات مردم را به رأی دادن و حمایت از روحانی تشویق و تهییج کردند.
دولت، عامل به وجود آمدن وضعیت فعلی بورس
روزنامه دنیای اقتصاد دیروز نوشت: «از اواخر سال ۱۳۹۸ که جهش‌های خیره‌کننده بورس اتفاق افتاد، برخی از کارشناسان و اقتصاددانان نسبت به این روند هشدار می‌دادند. یکی از نقدهای پررنگ فاصله گرفتن قیمت‌های سهام از ارزش واقعی آن بود... درحالی که مداخله دولتی خود عامل به وجود آمدن وضعیت فعلی شده است، برخی هنوز گمان می‌کنند که راه نجات از طریق مداخله میسر است. بگذریم که برخی ذی‌نفعان این حوزه با وجود نرخ بهره واقعی شدیدا منفی که قدرت خرید سپرده‌گذاران خرد و اقشار ضعیف را کاملا از بین برده و علت اصلی شکل‌گیری حباب هم همین عامل بوده است، صحبت از مداخله برای کاهش بیشتر نرخ بهره می‌کنند... اگر بپذیریم یکی از عوامل وضعیت موجود بورس، مداخله دولتی بوده، راه‌حل اتفاقا در سلب این مداخله است. تصمیم گیری‌های خلق‌الساعه باعث شده تا ثبات از بازار رخت بربندد و اگر قصد آن است تا سرمایه‌گذاران در بلندمدت به سمت بازار سرمایه گسیل شوند، باید عاملی را که این ثبات را کمرنگ کرده است، از بین برد.»
سایر اخبار این روزنامه
طرح «پایان بازی» ترفند تازه آمریکا برای ادامه تحریم‌ها انتخابات 28 خرداد /کدام برنامه؟ کدام کارنامه؟(یادداشت روز) اخبار ویژه خشم مردم انگلیس از بی‌بی‌سی برای پوشش عجیب خبر مرگ همسر ملکه اگر سفرهای نوروزی محدود می‌شد، امروز کسب و کارها تعطیل نبود هر 5 ثانیه یک کودک یمنی به دلیل محاصره یمن، ازگرسنگی یا بیماری جان می‌دهد احتمال تکرار اتفاقات شب عید در بازار رمضان نقشه کرونایی کشور قرمزتر شده و حتی به سمت سیاهی خواهد رفت سعی دولت بر این است تا موانع رشد بازار سرمایه را مرتفع کند مدیر مسئول کیهان: برای نامزدی ریاست جمهوری تنها خوب بودن کافی نیست مرکز پژوهش‌ها: راستی‌آزمایی واقعی رفع تحریم‌ها ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد سهمیه‌های المپیکی کشتی آزاد تکمیل شد/دبیر: با این بودجه نمی‌توان به موفقیت در توکیو امیدوار بود! مدعیان اصلاحات پشت کردن خود به شهدا را پای مردم نوشتند طرح «پایان بازی» ترفند تازه آمریکا برای ادامه تحریم‌ها طرح «پایان بازی» ترفند تازه آمریکا برای ادامه تحریم‌ها