اولین آمار رسمی واکسیناسیون

چند روز بعد از آخرین جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور رئیس جمهوری به عنوان  رئیس این ستاد مبنی بر ارائه اطلاعات شفاف درباره رقم آمار واردات و توزیع واکسن کرونا دیروز وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای آخرین آمار واردات واکسن و مقدار دوز تزریق شده تا روز 25 فروردین را منتشر کرد. بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۳۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۰۰ هزار و ۶۹۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۶۲ هزار و ۶۴۲ دوز رسیده است.
به گزارش «ایران»، گزارش‌های منتشر شده از وزارت بهداشت نشان می‌دهد مجموع واکسن‌های وارد شده تاکنون یک و نیم میلیون دوز است که بر این اساس تاکنون 520 هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی، 250هزار دوز واکسن سینوفارم چین و 700 هزار و 800 دوز واکسن از سبد کووکس  وارد کشور شده است از این میزان واکسن وارداتی 895 هزار دوز واکسن در کشور توزیع شده است و قرار است بعد از نهایی شدن پروتکل‌های تزریق واکسن آسترازنکا/ آکسفورد که از طریق کووکس وارد کشور شده، تزریق آن در شبکه‌های بهداشتی آغاز شود. ایران به 120 میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون همگانی نیاز دارد.دیروز علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اظهار داشت فاز اول واکسیناسیون کرونا در کشور تا نیمه اردیبهشت ماه تمام می‌شود و همچنین در ادامه خبر داد که فاز دوم تا نیمه اردیبهشت ماه 1400 آغاز می‌شود.
او گفت: با محموله 700 هزار دوز واکسن «آسترازنکا» که بتازگی از «کووکس» به دست ما رسیده است، خوشبختانه پیش‌بینی این است که با روند واکسیناسیونی که داریم، بتوانیم تقریباً فاز اول واکسیناسیون را تا نیمه اردیبهشت تمام کنیم.
وی افزود: تعدادی از واکسن‌ها از کشور چین اهدا شده که حدود 400 هزار دوز (طی چند روز آتی) دست ما خواهد رسید و تقریباً از نیمه اردیبهشت ماه می‌توانیم وارد فاز دوم واکسیناسیون شویم و فاز دوم واکسیناسیون کرونا را هم شروع کنیم.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: قبلاً هم واکسن اسپوتنیک داشتیم که به دست‌مان رسیده بود. مقداری هم واکسن از هند خریداری کردیم.
بنابرگزارش روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی گفت: از هند 500 هزار دوز خریده بودیم که 125 هزار دوز آن تاکنون به دست‌مان رسیده است. لذا در مجموع با این تعداد واکسن می‌توانیم فاز یک واکسیناسیون کرونا را تمام کنیم.