برخی که امروز از تأخیر درخرید واکسن انتقاد می‌کنند با خرید واکسن از روسیه و چین مخالفت می‌کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با‌اشاره به اینکه هفته بسیار سختی را پیش رو داریم، تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا رعایت پروتکل‌ها به بالای 90 درصد برسد تا بتوانیم این موج جدید و سخت بیماری را در هفته آینده مهار کنیم.
وی با‌اشاره به اینکه ظاهراً حافظه برخی ضعیف شده است، خاطرنشان کرد: زمانی که به دنبال خرید واکسن از روسیه و چین بودیم، کسانی پشت تریبون اعلام کردند که اگر از روسیه و یا چین واکسن بیاورید، این واکسن را نمی‌زنیم و حتی برخی تشکل‌های پزشکی نامه نوشتند که از روسیه و چین واکسن نیاورید، چرا که خطرناک است.
روحانی افزود: آن روزی که به دنبال تهیه واکسن بودیم، برخی در این رابطه تزلزل ایجاد کردند و امروز همان افراد که می‌گفتند این واکسن را نخرید به ما می‌گویند که چرا واکسن کم خریدید یا چرا زودتر خریداری نکردید.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز تهیه واکسن یک امر ضروری است، اظهار داشت: البته واکسنی که خریداری می‌شود، حتماً باید وزارت بهداشت و درمان آن را تأیید کند.


وی تصریح کرد: دولت همه توان خود را برای اینکه واکسن داخلی زودتر به نتیجه برسد، بکار گرفته است. چرا که برای ما مهم است که روی پای خود بایستیم و بسیار امیدوار هستیم که در تابستان بتوانیم از واکسن داخلی استفاده کنیم.
روحانی اظهار داشت: در 2 ماه پیش رو بایستی هر چقدر می‌توانیم واکسن از خارج تهیه کنیم. ضمن اینکه تا پایان همین هفته تزریق حدود یک میلیون و 400 هزار واکسن انجام می‌شود و گروه اول واکسن را دریافت می‌کنند و مصمم هستیم واکسیناسیون افراد بالای 65 سال را انجام دهیم.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در مورد تخت‌های بیمارستانی نیز تلاش خواهیم کرد در چند ماه باقیمانده در دولت هزاران تخت را آماده کنیم و در همین روزها تزریق مالی آن را انجام خواهیم داد تا با آرامش بیشتری هفته‌های سخت را پشت بگذاریم.
وی تصریح کرد: اطمینان دارم با همکاری و تلاش و فداکاری کادر درمان که بار سنگینی را بر دوش دارند، در هفته‌های آینده از این مشکلات عبور خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی همچنین بعد از ظهر شنبه در دیدار جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده که به صورت محدود حضوری و ارتباط ویدئو کنفرانسی انجام شد، با‌اشاره به فعالیت و حضور گسترده بانوان در شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: امروز بانوان زیادی در شرکت‌های دانش‌‌بنیان مشغول فعالیت و مدیریت هستند و البته توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز کمک کرده که ظرفیت‌های زنان جامعه بهتر ظهور و بروز پیدا کند. همچنانکه اقتصاد دیجیتال نیز کمک کرده تا خانم‌ها از توان و استعداد خود به خوبی استفاده کنند.
رئیس‌جمهور به نقش بانوان در مقابله با ویروس کرونا‌اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا مشکلات بزرگی را برای کشور ما و جامعه بشری ایجاد کرده است و در مقابله با این ویروس که یکبار هم توانستیم بر آن فائق شویم، خانم‌ها در نقش پرستار و پزشک، نقش ارزشمندی داشته‌اند.
وی بیان داشت: خوشبختانه هفته آینده، واکسیناسیون کادر درمان که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، به طور کامل انجام می‌شود و تا پایان هفته، بیش از یک میلیون نفر واکسن دریافت می‌کنند و این می‌تواند آرامش بیشتری برای این عزیزان به همراه داشته باشد.
سایر اخبار این روزنامه
آمادگی‌ها را تا سر حد نیاز افزایش دهید کمک 500 میلیونی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند بازی اصلاح‌طلبان در 3 نقش بانیان، منتقدان و ادامه‌دهندگان وضع موجود! غرق مصنوعی؛ مذاکرات و انتخابات(یادداشت روز) اخبار ویژه غرب پس از نابودی کامل افغانستان، از این کشور خارج می‌شود بازگشت شرکت‌های خارجی لوازم خانگی هزاران کارگر ایرانی را بیکار می‌کند تظاهرات و درگیری در6 شهر آمریکا پس از قتل 2 نوجوان 13 و 20 ساله توسط پلیس رمزگشایی بایدن از طرح آمریکا /بازگشت به برجام با حفظ ساختار تحریم‌ها! برخی که امروز از تأخیر درخرید واکسن انتقاد می‌کنند با خرید واکسن از روسیه و چین مخالفت می‌کردند در وین پیروزی را به شکست تبدیل نکنید!؟(نگاه) وزارت اطلاعات عامل خرابکاری نطنز را شناسایی و معرفی کرد کارنامه دولت چه بخواهیم چه نخواهیم بیخ ریش ما اصلاح‌طلبان است بازی اصلاح‌طلبان در 3 نقش بانیان، منتقدان و ادامه‌دهندگان وضع موجود! بازی اصلاح‌طلبان در 3 نقش بانیان، منتقدان و ادامه‌دهندگان وضع موجود!