حمله پهپاد سوری به کامیون‌های ائتلاف آمریکایی در مرز عراق


 «جان دوربان» سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضدداعش گفت، یک فروند پهپاد ارتش سوریه نیروهای تحت حمایت مستقیم ائتلاف ضدداعش را هدف قرار داد.
به گفته «دوربان»، نیروی هوایی ائتلاف نیز نیروهای ارتش سوریه را که در حال پیشروی به سمت محل استقرار نیروهای ائتلاف بودند، هدف قرار دادند.وی گفت، در این حمله کامیون‌های سبک حامل سلاح و پهپاد (ارتش سوریه) هدف قرار گرفتند.در ارتباط با تلفات احتمالی این حملات متقابل که در نزدیکی‌های مرزهای سوریه با دو کشور عراق و اردن اتفاق افتاد، گزارشی نرسیده است. البته «رایان دیلون» سخنگوی دیگر ائتلاف مدعی شد که هیچ آسیبی در این حمله به نیروهای ائتلاف نرسیده است. طی هفته‌های گذشته آمریکا دو بار کاروان نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن را در منطقه مرزی «التنف» هدف قرار داده است. پس از حمله دوم، ارتش سوریه قول داد که دست به حمله متقابل بزند. در همین حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، این کشور قصد ندارد با نیروهای سوریه و روسیه بجنگد.آمریکا از این واهمه دارد که نبرد فوق به یک جنگ اتمی میان آمریکا و روسیه بینجامد.
آزادسازی 550 کیلومتر مربع
نیروهای ارتش سوریه و مقاومت طی چند روز گذشته اما توانستند به سمت شرق سوریه پیشروی و 550 کیلومترمربع را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند. در این پیشروی که در مناطق بیابانی صورت گرفت، چند ارتفاع راهبردی، از جمله «تل دکوه» از تروریست‌ها پس گرفته شد.تل دکوه با ارتفاع 920 متر از سطح دریا، نقطه وصل شمال و جنوب در صحرای شرقی دمشق است. این ارتفاع، مرکز اصلی داعش بود و پس از عقب‌نشینی این گروه تروریستی از شرق دمشق در آغاز سال جاری، گروه‌های تروریستی وابسته به ارتش آزاد از جمله «جیش أسود الشرقیه و قوات أحمد العبدو» در این نقطه جمع شده بودند و به خاطر اهمیت راهبردی آن، تروریست‌ها از این ارتفاع به عنوان مقر اصلی خود استفاده می‌کردند.


حمله آمریکا با فسفر سفید
به گزارش تسنیم، جنگنده‌های آمریکایی هم دست به 25 حمله هوایی به مناطق مختلف شهر رقه زدند که در برخی موارد، از فسفر سفید استفاده کردند. استفاده از بمب‌های حاوی فسفر سفید، طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی ممنوع است.در این حملات جنگنده‌های آمریکایی، 17 غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند. آمریکا قصد دارد قبل از ورود ارتش سوریه به شهر «رقه»، این شهر را تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» درآورد.