کیوسک؛ 24 آوریل

دیلی‌تلگراف

دیلی‌تلگراف با به تصویر کشیدن دومنیک کامینگز، مشاور سابق نخست‌وزیر انگلیس، از «جنگ» بین او و بوریس جانسون گفته است با تیتر: «کامینگز به نخست‌وزیر اعلام جنگ می‌کند».

منابع خبری انگلیس گفته‌اند بوریس جانسون سال گذشته با ارسال پیامک به جیمز دایسون، تاجر و میلیاردر انگلیسی، گفته در ازای تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی اضطراری، مسأله مالیات کارکنان شرکت او را در انگلیس حل می‌کند. حالا دومنیک کامینگز متهم به افشای متن این پیامک‌هاست.

این روزنامه در تیتر «دانشمندان می‌گویند: واکسن ممکن است به معنی پایان ماسک در طول تابستان باشد» پیامی از دانشمندان دولت دارد که می‌گویند در تابستان امسال نیازی به ماسک صورت نخواهد بود، زیرا واکسن بخش جدی و دشوار کار در نبرد با ویروس کروناست.



با این حال، این گزارش می‌گوید برخی از متخصصان خواستار ماندن ماسک‌ها برای جلوگیری از افزایش مجدد بیماری هستند.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز با تیتر «میلیون‌ها نفر به‌دلیل شیوع ویروس در برزیل گرسنه می‌مانند» برزیلی‌ها را در مرکز شهر سائوپائولو به تصویر کشیده است که برای سوپ و ساندویچ صف کشیده‌اند. این روزنامه می‌گوید حدود 117میلیون نفر در سراسر برزیل با ناامنی غذایی روبه‌رو هستند.

تیتر «استفاده مجدد از واکسن تک‌دوزی در ایالات متحده» می‌گوید سازمان غذا و داروی آمریکا (F.D.A.) منافع واکسن جانسون‌اندجانسون را بیشتر از خطر  لخته‌شدن خون نادری می‌داند که با تزریق آن برای برخی افراد پیش آمد.

سازمان غذا و دارو روز جمعه اعلام کرد استفاده از واکسن تک‌دوزی جانسون‌اندجانسون کووید طی چند روز آینده از سر گرفته می‌شود، اما در اطلاعات آن هشدار درباره خطر لخته‌شدن خون نادر که در میان زنان جوان رخ داده است، درج می‌شود.

«سفینه اسپیس‌ایکس که چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل می‌کرد، جمعه در فلوریدا به پرواز درآمد» نیویورک‌تایمز با این عبارات و تصویری از این اتفاق، توضیح می‌دهد که ناسا در همکاری با شرکت فضايی خصوصی «اسپيس‌ايکس» روز جمعه چهار فضانورد را از مرکز فضایی «کندی»  واقع در «کیپ کاناورال» ایالت فلوریدا به ايستگاه فضايی بين‌المللی اعزام کرد.

واشنگتن‌پست

واشنگتن‌پست بر خشونت پلیس در آمریکا متمرکز است با تصاویری از خیابان کِنِدی در واشنگتن دی‌سی و کارون هیلتون سیاهپوست 20 ساله که سال گذشته در حالی که پلیس قصد داشت او را به علت استفاده‌نکردن از کلاه ایمنی هنگام موتورسواری متوقف کند، جان خود را از دست داد. هیلتون در این حادثه در حال فرار از دست مأموران پلیس، با موتورسیکلت خود به خودرویی برخورد کرد و جان باخت.

این روزنامه می‌گوید: «مرگ کارون تأکید بر معمای اصلاحات و حفاظت در مناطق مستعد خشونت است».

«ایالات متحده توقف واکسن جانسون‌اندجانسون را لغو کرد» تیتری است که توضیح می‌دهد آژانس‌های فدرال توقف استفاده از واکسن جانسون‌اندجانسون را برداشتند و گفتند که فواید آن بیشتر از خطراتش است.