وداع باشکوه با شهدای‌ترور

 آرمان: آخرین وداع بود؛ وداع باشکوهی که فریاد بلند ایستادگی و رشادت در برابر دشمن تکفیری و داعش بود. از چهارشنبه تا امروز خشمی در چشم‌های ایرانیان موج می‌زند؛ خشمی در لفافی از اندوه که داغدار شهادت هموطنان خود در حملات تروریستی چهارشنبه گذشته به مجلس شورای اسلامی، این نماد مردمسالاری دینی و حرم بنیانگذار انقلاب، این نماد وحدت و ایستادگی بر آرمان‌های بلند است. تروریست‌هایی که پیش از این با همه کوشش‌ها و تلاشی که در نفوذ به ایران اسلامی داشتند، گرفتار در تور اطلاعاتی و امنیتی دلاوران این سرزمین نمی‌توانستند دست از پا خطا کنند این بار در نهایت بزدلی دست به حمله کور زدند. تروریست‌های کوردل نمی‌دانند که این خون‌های پاک در پای درخت آزادگی ریخته شده و ثمری جز تناور شدن درخت انقلاب نخواهد داشت. همچنان که در طول سال‌هایی که از پیروزی انقلاب گذشته، خون شهدای دلاور موجب ایستادگی هر چه بیشتر دربرابر توطئه‌های جهانی و منطقه‌ای شده است. برای گرامی داشتن شهدای حمله تروریستی مراسمی در محل تالار آفتاب مجلس برگزار شد و سران قوا، رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس، معاونان رئیس‌جمهور، معاونان وزرا، سفرای برخی کشورها،‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ امیر پوردستان، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، آیت‌ا... امامی کاشانی، حسین هاشمی استاندار تهران، حجت‌الاسلام ناطق نوری، کارمندان مجلس و جمع دیگری از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند. سران سه قوه، ‌رئیس دفتر مقام معظم رهبری و مقامات حاضر در مراسم وداع با نثار گل به پیکر شهدای این حادثه ادای احترام کردند.
حضور پرشکوه مردم
مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای ترور باحضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد. خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران منتهی به خیابان حافظ از ساعت‌ها پیش برای برگزاری این مراسم آماده شده بود و نیروهای امنیتی و نیروی انتظامی برای مدیریت هرچه بهتر مراسم در محیط مراسم مستقر شده بودند. در این مراسم تشییع‌کنندگان شعارهایی از جمله مرگ بر داعش آمریکایی، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، وهابى و داعشى دو عامل آمریکا؛ مرگ بر آمریکا؛ مرگ بر آلِ سعود؛ راه نفوذ دشمن مسدود باید گردد؛ داعش آمریکایى نابود باید گردد، سر دادند. پیکر مطهر شهدای حمله تروریستی در دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان در حضور جمع کثیری از بدرقه کنندگان پس از تشییع در خیابان انقلاب از پل کالج آماده انتقال به آرامگاه ابدی‌شان شد. پیکر مطهر این شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس در بهشت زهرا(س) قطعه شهدای مدافع حرم آرام خواهد گرفت.
خطوط قرمز


رئیس مجلس در مراسم وداع با شهدای روز چهارشنبه، سپاه پاسداران و نیروی قدس را خط قرمز ایران عنوان کرد. علی لاریجانی گفت که تمرکز تروریست‌ها بر محورهای اصلی مردمسالاری نظام بود. وی ضمن قدردانی از پیام ارزشمند مقام معظم رهبری آن را مایه دلگرمی خانواده شهدا عنوان و خاطر نشان کرد: نگاهی به شهدای این واقعه نشان می‌دهد تروریست‌ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود یعنی حرم امام خمینی(ره) و صحن مجلس بودند و با هدفگیری کور، مردم را به شهادت رساندند. رئیس مجلس همچنین روز حادثه تروریستی در مجلس را حاوی صحنه‌های غرورآفرین توصیف کرد و افزود: این حادثه مجلس را مصمم‌تر از قبل برای تثبیت نظام کرد. وی با اشاره به آزمونی که در روز حادثه تروریستی مجلس رخ داد، عنوان کرد: تروریست‌ها همکاران مجلس و مراجعه کنندگان به نماینده‌ها را مورد هدف ترور قرار دادند که در این بین برخی همکاران برای مقابله با تروریست‌ها تقاضای سلاح می‌کردند یا نمایندگان اصرار بر ادامه جلسه علنی مجلس داشتند تا تروریست‌های نادان بدانند با ملتی شجاع و مصمم روبه‌رو هستند از این رو صحنه‌های غرورآفرین را در مجلس شاهد بودیم.
برزخ مبارزات تروریستی
لاریجانی همچنین با بیان اینکه روز چهارشنبه صحنه‌های تلخ و شورآفرین را با هم تجربه کردیم، اظهار داشت: این صحنه‌ها در تاریخ ملت و مجلس ماندگار می‌شود و تروریست‌ها و حامیان آنها باید بدانند با مجلسی روبه‌رو هستند که حاضرند شهادت را در آغوش بگیرند تا انقلاب راسخ‌تر باشد. رئیس قوه مقننه ادامه داد: ما مصمم هستیم تا تمامی تروریست‌ها را از میدان زندگی مسلمانان به درک واصل کنیم و این ننگ را از امت اسلام حذف کنیم و در این راه شهادت را افتخار خود می‌دانیم. لاریجانی اظهارات وزیر خارجه عربستان و رئیس‌جمهور آمریکا را ننگین توصیف کرد و گفت: این اظهارات نشان می‌دهد که این دوره،‌ دوره برزخ مبارزات تروریستی ملت‌هاست.
ادامه در صفحه6