کیوسک؛ 17 می

گاردین

گاردین با تیتر «بریتانیا محدودیت‌ها را می‌کاهد، اما کارشناسان به مردم هشدار می‌دهند به دیدار در فضای باز پایبند بمانند» گزارش می‌دهد کارشناسان بهداشت گفته‌اند مردم باید کاهش محدودیت‌های کرونایی را نادیده بگیرند و برای کاستن از خطر ابتلا، به ملاقات در فضای باز، به جای داخل رستوران‌ها ادامه دهند.

پروفسور سر مارک والپورت، مدیر سابق Wellcome Trust (بنیاد خیریه متمرکز بر تحقیقات بهداشتی مستقر در لندن) به Sky News گفت: «به نظرم، توانایی انجام کاری، لزوما به این معنی نیست که باید آن را انجام دهید.»

انجمن پزشکی انگلیس همچنین به جوانان- که ممکن است هنوز واکسینه نشده باشند- توصیه می‌کند در تعاملات اجتماعی احتیاط کنند.



تصویر اصلی گاردین «سوزی اشکونتانا»ی 6 ساله را نشان می‌دهد با این توضیحات که «او پس از هفت ساعت گرفتارشدن در  زیر آوار خانه‌شان، نجات یافت. حمله نیروهای اسراییلی باعث کشته‌شدن مادر و هر چهار خواهر و برادر او شد. او بعد به پدرش در بیمارستان شیفا در غزه ملحق شد.»

«درحالی که درگیری‌ها در غزه شدت می‌یابد، سازمان ملل درباره بحران هشدار می‌دهد» تیتری دیگر در صفحه نخست گاردین است.

نیویورک‌تایمز

حوادث سرزمین‌های اشغالی بر صفحه نخست نیویورک‌تایمز حاکم  است. تصویر اصلی این روزنامه مردی فلسطینی را نشان می‌دهد با این توضیح: «همسر و سه فرزند مرد فلسطینی در حملات اسراییل جان باختند. اسراییل گفت در تلاش است شبکه تونلی را که حماس از آن استفاده می‌کند، از بین ببرد.»

تیتر یک این روزنامه هم از غزه می‌گوید: «مرگبارترین روز در غزه، تلاش‌ها برای آتش‌بس شکست می‌خورد» و توضیح می‌دهد که «حداقل 42 نفر در حمله هوایی جان باختند؛ نتانیاهو قول داد که از تمام قوا در برابر حماس استفاده کند».

تیتری دیگر از غیرنظامیان در درگیری‌های فلسطینی- اسراییلی گفته است: «مرگ غیرنظامیان در هر دو طرف، هیولای جنایات جنگی را بیدار می‌کند».

واشینگتن‌پست

صفحه نخست واشینگتن‌پست را هم درگیری‌های خونبار اخیر در اراضی اشغالی تسخیر کرده است. تیترِ «ده‌ها کشته در حملات هوایی اسراییل» توضیح می‌دهد «درحالی که جو بایدن و شرکای منطقه‌ای برای آتش‌بس تلاش و تقلا می‌کنند، حملات هوایی اسراییل 42 کشته در غزه بر جا گذاشت».

«نجات دختر 6 ساله از زیر آوار در روز یکشنبه بعد از حمله هوایی اسراییل که سه ساختمان را در جاده اصلی نزدیک بیمارستان شیفا ویران کرد» تصویر اصلی این روزنامه است و همانی است که «گاردین» به‌عنوان تصویر اصلی برگزیده است.

«آزمونی جدید برای طرفداران تحول اساسی پلیس» تیتری دیگر در صفحه نخست است با این توضیح که انتخابات آینده نشان خواهد داد آیا افزایش شدید جرم، اشتیاق برای تغییر را کاهش می‌دهد.

«مقامات می‌گویند هر آنچه لازم است برای واکسیناسیون انجام می‌شود» عنوانی است که از متوسل‌شدن مقامات آمریکایی به راه‌اندازی قرعه‌کشی‌های میلیون‌ دلاری و اختصاص سایر جوایز برای تشویق مُرددها به تزریق واکسن و فشار ناامیدکننده‌ای که بر کمپین واکسیناسیون آمریکا وارد شده است، حکایت می‌کند.