موافقت مجلس با کلیات طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی

  سرویس سیاسی-

وکلای ملت دیروز چهارشنبه، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست درباره طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را بررسی کرده و در نهایت با کلیات آن موافقت کردند.
قالیباف مطرح کرد؛ پایان نابسامانی‌ها


با طرح تقویت امنیت غذایی
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی و پس از تصویب کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید کشاورزی اظهار داشت: این طرح در حوزه کشاورزی بسیار مهم و اساسی است؛ در این طرح هم به اصلاح ساختاری و هم به اصلاح وظایف پرداخته شده است.
وی افزود: در طرح امنیت غذایی، اختلافاتی که بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و ضرر آن به تولیدکنندگان کشاورزی و مردم می‌رسد ساماندهی خواهد شد.
گرانی کالا
به دلیل توزیع غیرمنطقی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نابسامانی‌ها در این حوزه باعث می‌شود تا کالاهای گرانقیمت به دست مردم برسد و شاهد توزیع غیرمنطقی باشیم، تصریح کرد: این طرح به تمام نابسامانی‌ها پایان می‌دهد.
قالیباف با بیان اینکه هیات رئیسه مجلس تصمیم گرفت تا این طرح به صورت دو شوری بررسی شود چرا که بسیار حائز اهمیت است افزود: این طرح یکی از مهم‌ترین قوانین در مجلس یازدهم خواهد بود و از همه نمایندگان انتظار دارم تا فعالانه پیشنهادات خود را به کمیسیون کشاورزی ارائه کنند و بحث‌های کارشناسی بر روی این طرح در کمیسیون تکمیل شود. وی خاطرنشان کرد:‌ ان‌شاءالله در هفته آینده جزییات طرح امنیت غذایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.
طرح امنیت غذایی مانع از بین رفتن محصولات کشاورزی می‌شود
جلال محمودزاده، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی به عنوان موافق طرح مزبور با بیان اینکه طرح امنیت غذایی مانع از بین رفتن محصولات کشاورزی می‌شود گفت: تنظیم بازار، نظارت مستمر بر ذخایر کشاورزی، نظارت بر واردات نهاده‌ها، تشکیل سازمان معاونت کشاورزی در این طرح دیده شده است.
تذکر یک نماینده
درخصوص گرانی‌های افسارگسیخته
حجت‌الاسلام نصیرایی، نایب‌رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر یک نماینده در خصوص گرانی‌های افسارگسیخته در آستانه انتخابات، گفت: به نظر می‌رسد که دولت همه چیز را رها کرده است، لذا کمیسیون‌های صنایع و معادن و کشاورزی این موضوع را دنبال کنند.
عملکرد ۸ ساله روحانی
باید در دادگاه مردمی بررسی شود
نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با بیان اینکه مردم انتظار دارند رئیس‌جمهور نسبت به عملکرد هشت ساله خود پاسخگو باشد، تاکیدکرد که عملکرد دو دوره فعالیت آقای روحانی باید در دادگاه مردمی مورد بررسی قرار گیرد.
کارت زرد مجلس به رزم‌حسینی
به گزارش فارس، نمایندگان مجلس دیروز وزیر صمت را به مجلس فراخوانده بودند تا درباره واردات بی‌رویه کالاهای غیرضرور و کالاهایی که مشابه داخلی دارند به مجلس پاسخ دهد اما در نهایت از پاسخ‌های او قانع نشدند و رزم‌حسینی را با کارت زرد روانه پاستور کردند.
بررسی لایحه حفظ کرامت زنان
در برابر خشونت در مجلس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز قوه مقننه و با یک فوریت لایحه حفظ کرامت و تأمین امنیت زنان در برابر خشونت با 154 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
تحقیق و تفحص
از استانداری کرمانشاه تصویب شد
نمایندگان مجلس در نشست علنی با طرح تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه موافقت کردند.
ورود دو کمیسیون مجلس
به موضوع درگیری با یک خبرنگار
محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر شفاهی علی خضریان، نماینده مردم تهران درخصوص موضوع درگیری حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مجروح شدن خبرنگار گفت: چنین برخوردی با خبرنگارانی که با مشقت و سختی به‌دنبال بررسی مسائل و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی هستند، قابل پذیرش نیست. از کمیسیون بهداشت و درمان می‌خواهیم پیگیر این گزارش باشند، همچنین کمیسیون اصل 90 در صورتی که شکایتی در این زمینه دریافت کرد به آن رسیدگی کند.
سایر اخبار این روزنامه
اشک‌های جهانگیری را باور کنیم یا ادعای موفقیت روحانی را؟! «بی‌سابقه»ها و «ترین»های نبرد سیف‌القدس(یادداشت روز) اخبار ویژه هاآرتص: شکست کنونی در برابر حماس بزرگ‌ترین شکست اسرائیل است ریزش 18 هزار واحدی بورس همزمان با ادعای رئیس جمهور درباره رونق بازار سرمایه رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره نظراتم شیطنت کردند حماسه مردم تهران در حمایت از مردم فلسطین امروز همه فلسطینی هستیم ترک فعل زنگنه چند ده میلیارد دلار به کشور خسارت زده است موافقت مجلس با کلیات طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی در مذاکرات وین چند موضوع کلیدی هست که باید حل شود گذر مقاومت فلسطین از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک ادامه اتفاقات عجیب در فدراسیون فوتبال نوبت به انتصاب‌های فامیلی رسید! وضع موجود ریشه در ناکارآمدی دولت‌های قبل دارد! اشک‌های جهانگیری را باور کنیم یا ادعای موفقیت روحانی را؟! اشک‌های جهانگیری را باور کنیم یا ادعای موفقیت روحانی را؟!