ماجرای فلسطین و استانداردهای دوگانه غربی‌ها

دور جدید درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی در حالی چند هفته است آغاز شده که غربی‌ها به جای اینکه برای مردم فلسطین حق دفاع مشروع قائل باشند، در سیاست‌های اعلامی طرفین تنش را به خویشتنداری دعوت می‌کنند و در عمل هم حامی صهیونیستها هستند.
به گزارش ایرنا، رژیم متجاوز صهیونیستی طی هفته‌های اخیر و بعد از تجاوزگری به منطقه شیخ جراح مردم فلسطین را هدف حملات مرگبار خود قرار داده است اما کشورهای مدعی حقوق بشر در سکوت مرگباری به سر می‌برند و یا با اظهارات مغرضانه خود، برای ملت فلسطین حق دفاع از خود قائل نیستند. سران اروپایی و آمریکایی می‌کوشند به روال سیاست‌ها و استانداردهای دوگانه خود، دفاع مقاومت فلسطین از مردم ستم دیده این کشور را نامشروع جلوه دهند و حملات نابرابر رژیم صهیونیستی علیه ساکنین غزه را توجیه کنند. آنها با اتهام زنی به جنبش حماس و مقاومت فلسطین، می‌کوشند شهرک‌نشینان صهیونیست را قربانی جلوه دهند و بدون اشاره به رفتارهای تحریک‌آمیز رژیم اسرائیل، هر دو طرف را به خویشتنداری دعوت می‌کنند.
در سایه این اغماض‌ها و حمایت‌های غرب، شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند فرایند اطلاع‌رسانی از این جنگ نابرابر را مختل کند و ساختمان‌هایی که خبرنگاران در آنها مستقر هستند را هدف حملات خود قرار می‌دهد.
در شرایطی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم تصمیم به ادامه حملات به غزه دارند، مقامات ارشد ارتش اسرائیل در مباحثات خود پشت درهای بسته معتقدند که تصمیم درست در حال حاضر پایان دادن به حملات و رسیدن به آتش بس است و ادامه حملات نتیجه و دستاوردی به همراه نخواهد داشت اما تجاوزگری و حملات به نوار غزه و تخریب تاسیسات غیرنظامی ادامه دارد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای غزه بر اثر تجاوز ۱۰ روزه اشغالگران صهیونیست به غزه به ۲۱۹ نفر از جمله ۶۳ کودک رسیده است.


در حالی که اسرائیل ریشه اصلی مشکلات است و باید اقدام جدی برای بررسی جنایات این رژیم در سطح بین‌الملل انجام شود. صهیونیست‌ها مدعی هدف قراردادن گروه‌های مسلح در غزه هستند اما گزارش‌های خبری بر خلاف ادعای آنان است و اکنون شاهد آن هستیم که غیرنظامیان به ویژه کودکان را در میان قربانیان حملات اسرائیلی وجود دارند.
در این میان و با وجود تظاهرات و حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین، برخی دولتهای غربی‌ به جای محکومیت اسرائیل و اقدامات بی‌رحمانه این رژیم دم از خویشتنداری طرفین می‌زنند. این دولت‌ها بدون توجه به الحاق غیر قانونی سرزمین‌های فلسطینی از سوی اسرائیل، بیرون راندن مردم از خانه‌های خود و حملات بی‌رحمانه، رویکرد مبهمی از خود نشان می‌دهند در حالی که تشدید خشونت‌ها و تلفات غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی باعث نگرانی کل جهان شده است.
خوی استکباری رژیم صهیونیستی روشن است، این رژیم از قوانین بشردوستانه و تمامی هنجارهای بین المللی سرپیچی می‌کند اما زبانی که جامعه جهانی از آن در برابر این رژیم استفاده می‌کند ملایم و تایید تلویحی و همراهی جنایات جنگی صهیونیست‌ها است.
در روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساختمانی که مقر رسانه‌های بین‌المللی از جمله شبکه الجزیره و خبرگزاری آسوشیتدپرس در غزه بود، با حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به کلی ویران شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس از نوار غزه در این زمینه اقدام اخیر رژیم صهیونیستی با هدف متوقف کردن مخابره و ارسال گزارش‌ها از منطقه‌ای که نبرد ارتش و شبه نظامیان حماس در آن ادامه دارد، انجام شده است.
در این میان، واشنگتن جنایات رژیم صهیونیستی را حق دفاع می داند و خواستار توقف حملات از سوی مقاومت فلسطین است. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید درباره تشدید درگیری بین رژیم اسرائیل و فلسطین گفت که دولت جو بایدن به دنبال کاهش تنش در این منطقه است. وی بار دیگر بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد. جن ساکی گفت، بگذارید قبل از هر چیز بگویم که هدف رئیس جمهوری، دولت و تیم امنیت ملی تلاش برای کاهش تنش و دستیابی به یک صلح پایدار است. در تمامی تماس‌ها و مذاکراتی که داشته‌ایم از رئیس جمهوری تا سطوح پایین‌تر و گفت‌وگوهای بسیاری که با رهبران منطقه مانند رهبران فلسطین، رهبران اسرائیلی، مصری‌ها، تونسی‌ها و بسیاری از کسانی بر حماس نفوذ دارند، بر کاهش تنش و برقراری صلح متمرکز بوده است.
نخست وزیر و وزیر امور خارجه انگلیس هم با انتشار پیام‌هایی در یک رویکرد کاملا محافظه‌کارانه تنها خواستار کاهش تنش‌ها شدند. فرانسه علیه حمله راکتی مقاومت فلسطین به سرزمین‌های تحت اشغال را که در پاسخ به جنایات مرگبار این رژیم صورت گرفت سریعا واکنش نشان داده و آن را نقض حقوق بین الملل دانست.
احمد الطیب شیخ الازهر در توئیتی که به ۱۵ زبان زنده دنیا و از جمله فارسی منتشر کرد، خواستار حمایت جامعه جهانی از مردم مظلوم فلسطین و پایان یافتن سیاست استاندارد دوگانه درباره این کشور شد. الطیب نوشت: از همه ملت‌ها و رهبران جهان می‌خواهیم تا در قضیه شرعی و عادلانه ملت صلح‌جو و ستم‌دیده فلسطین بخاطر دوباره به دست آوردن حق و سرزمین و مقدسات‌شان در کنار آن‌ها بایستند و از آن‌ها پشتیبانی نمایند، و کشتار آن‌ها را متوقف و صاحب حق را یاری بخشند.
موضع غربی‌ها در قبال درگیری‌های اخیر بسیار نزدیک به هم و بر پایه محکومیت نیروهای مقاومت و ابراز همدردی با رژیم صهیونیستی و تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها متمرکز است. غربی ها با در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه حقوق مردم فلسطین را ضایع می کنند و فضای بیشتری برای جنایات رژیم اسرائیل فراهم می کنند.
نکته قابل تامل اینکه درهفته‌های اخیر و همزمان با تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی شاهد تحرک رهبران کشورهای اسلامی بوده‌ایم. انتظار می رود رهبران کشورهای اسلامی در رویکردی هماهنگ رژیم صهیونیستی و حامیان‌ آنها را وادار به عقب نشینی کنند. نباید فراموش کرد که علت بخشی از تجاوزات صهیونیست‌ها شکاف بین کشورهای اسلامی بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
مذاکرات وین به کجا می‌رسد؟ بازگشت به پایتخت‌ها برای مشورت نهایی شهاب زمانی انتخاب رئیس جمهوری؛ حق «انتخاب شدن» و «انتخاب کردن» مردم چرا بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شد؟ چالش‌های بریگزیت برای لندن و بروکسل تحولات میدانی از واقعیتی مهم پرده برداشت انتظارها برای پایان جنگ آشنایی شورای بازار هنر با ضوابط میراث فرهنگی وقتی بازار هنر رنگ عوض می‌کند تغییر اولویت دولت بازار را به کما برد فراز و نشیب یا دود شدن سرمایه مردم؟ پدر و مادر بابک خرمدین به قتل داماد و دخترشان نیز اعتراف کردند ایران در شوک یک جنایت عجیب کسی عذرخواهی نکرد دستور قالیباف درباره ضرب‌ و شتم یک خبرنگار روحانی در جلسه هیئت دولت: می‌خواهیم تحریم را برداریم، اما عده‌ای عزاداری می‌کنند وزیر کشور: برخورداری یکسان نامزدهای انتخابات از امکانات عمومی یک الزام قانونی است پولیتیکو: مداخله محرمانه آمریکا جلوی حمله زمینی اسرائیل به غزه را گرفت استاندار تهران: افزایش قیمت نان قانونی نیست ماجرای فلسطین و استانداردهای دوگانه غربی‌ها