طیب‌نیا رئیس ستاد لاریجانی می‌شود؟ حاشیه‌های روسای ستاد انتخاباتی نامزدها

انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم پس از اعلام تایید صلاحیت داوطلبان این دور از انتخابات رسما وارد فاز تبلیغات خواهد شد و نامزد‌های تایید صلاحیت شده این فرصت را خواهند داشت که تا ۲۷ خرداد ماه عقاید سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، برنامه ها، طرح‌ها و کابینه خود را برای اداره هرچه بهتر کشور به مردم معرفی کنند.
به گزارش تابناک، کارشناسان و برخی رسانه‌ها معتقدند، بسیاری از نامزد‌هایی که در این دوره از انتخابات نام نویسی کرده اند، نامزد‌های پوششی خواهند بود و در نهایت به نفع نامزد اصلی جریان سیاسی خود کنار خواهند رفت؛ بنابراین، آرایش سیاسی انتخابات سیزدهم در ایستگاه‌های پایانی خود دیدنی خواهد بود.
گمانه‌زنی‌های پررنگ برای انتخابات ریاست‌جمهوری
چهره‌های مطرح سیاسی همچون «سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محمود احمدی نژاد، علی لاریجانی، حسین دهقان، عبدالناصر همتی، مسعود پزشکیان، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی رفسنجانی، رستم قاسمی، سعید محمد، امیرحسین قاصی‌زاده هاشمی، محمد شریعتمداری، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، عزت الله ضرغامی، زهرا شجاعی، علی مطهری» و چند تن از چهره‌های سیاسی دیگر برای این دوره از انتخابات با حضور در ستاد انتخابات کشور نام‌نویسی کرده‌اند.


با این که گمانه زنی‌های بسیاری در مورد نامزد‌هایی که در نهایت در صحنه رقابت باقی می‌مانند وجود دارد، از گوشه و کنار تحرکات سیاسی برخی از نامزد‌ها خبر‌هایی درباره چینش ستادی و کابینه آن‌ها به گوش می‌رسد که در ادامه به برخی از تحرکات نامزد‌های مطرح این دور انتخابات خواهیم پرداخت.
رئیسی و شعار ستاد‌های مردمی
با اینکه ۲۸ اردیبهشت ماه اعلام شده بود که «علی نیکزاد» به عنوان رئیس ستاد و هماهنگ کننده ستاد‌های مردمی سید «ابراهیم رئیسی» منصوب شده است، این خبر توسط یک منبع آگاه در گفت و گویی با یکی از خبرگزاری‌ها تکذیب شد.
در حالی که این منبع آگاه گفته بود، «سید ابراهیم رئیسی» به هواداران و حامیان خود تاکید داشته که تا زمان اعلام صلاحیت‌ها از جانب شورای نگهبان و آغاز تبلیغات انتخاباتی، هیچ انتصاب و فعالیتی در قالب ستاد‌ها انجام نپذیرد، از گوشه و کنار خبر انتصاب برخی افراد در استان‌های مختلف به عنوان ریاست ستاد شنیده می‌شود.
رئیسی درباره راه اندازی ستاد‌های انتخاباتی گفته بود که مستقل وارد می‌شوم و ستاد‌های مستقل مردمی راه اندازی می‌کنم. استراتژی انتخاب شده برای این موضوع هم گفته شده تبدیل هر خانه به یک ستاد این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است.
طیب‌نیا پل لاریجانی به سمت اصلاح‌طلبان
طبق اخبار رسیده به «تابناک»، رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم قرار است به زودی - احتمالا بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها توسط شورای نگهبان - «علی طیب نیا» وزیر اقتصاد و دارایی دولت یازدهم را به عنوان رئیس ستاد خود منصوب کند که البته انتصاب طیب نیا در این مسئولیت به دلیل نزدیکی به محمدرضا عارف و محمد خاتمی، می‌تواند نزدیکی لاریجانی به اصلاح‌طلبان را تسهیل کند. گفته می‌شود «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز به طور جدی برای «علی لاریجانی» در حال کار کردن هستند. هم اکنون نیز بسیاری از کلیپ‌های انتخاباتی لاریجانی با همکاری تیمی که شرح آن رفت، ساخته و تدوین می‌شود.
پزشکیان و یاران کروبی
«الیاس حضرتی» دبیرکل حزب اعتماد ملی ریاست ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» را بر عهده گرفته است. گفته می‌شود که اقبال به پزشکیان توسط اصلاح طلبان افزایش یافته است و بسیاری از وی در صورت احراز صلاحیت به عنوان پدیده انتخابات ۱۴۰۰ یاد می‌کنند.
شنیده‌ها حکایت از این دارد که «مهدی کروبی» نیز بر روی حمایت گسترده حزب اعتماد ملی از نایب رئیس اصلاح طلب مجلس دهم تاکید کرده است.
جهانگیری پیشتاز نامزد‌ها در راه اندازی ستاد‌های انتخاباتی
«اسحاق جهانگیری» که برای فعالیت‌های انتخاباتی خود از «حسن روحانی» درخواست مرخصی کرده بود، «فاطمه پهلوانی، محمدرضا جلائی‌پور، حسین مرعشی، شهیندخت مولاوردی، محمد نعیمی‌پور، سیدرضا نوروززاده و رضا ویسه» را به عنوان اعضای ستاد انتخاباتی خودش منصوب کرد.
با اینکه گفته می‌شد که «حسین مرعشی» رئیس ستاد جهانگیری شده، اما پس از واکنش‌های تند نسبت به این انتصاب به دلیل محکومیت و فعالیت مرعشی در سال ۸۸، این انتصاب توسط سخنگوی حزب کارگزاران تکذیب، ولی پس از مدت کوتاهی او به عنوان رییس شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی جهانگیری انتخاب شد. جهانگیری همچنین روسای ستاد انتخاباتی خود در ۲۱ استان را مشخص کرده و از این حیث او جزو فعال‌ترین نامزد‌ها در امر ایجاد تشکیلات انتخاباتی قبل از اعلام صلاحیت نامزد‌ها توسط شورای نگهبان محسوب می‌شود.
روسای ستاد انتخاباتی دو نامزد اصلاح طلب انتخابات
محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم که برای انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرده است، «حسن یونس سینکی» از مدیران نزدیک به خود در وزارت صمت را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی اش برگزیده است.
حسن یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوران مسئولیت شریعتمداری بود.
پس از تعیین داود محمدی به عنوان رییس ستاد انتخابات، محسن رهامی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در ابلاغیه‌ای علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش را به عنوان مسئول کارگروه فرهنگیان، سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و معاون سابق وزارت علوم را در جایگاه مسئول کارگروه آموزش عالی و دانشگاهیان، فریده اولاد قباد نماینده مجلس دهم را به عنوان مسئول کارگروه زنان و خانواده، محمود گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان و رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران را مسئول کارگروه ورزش و جوانان و آزاده خلبان جمشید اوشال را مسئول کارگروه ایثارگران و امور دفاعی انتخاب کرد.
رهامی در ابلاغ‌های دیگر احمد حکیمی پور نماینده ادوار مجلس و عضو سابق شورای شهر تهران را به عنوان مسئول امور استان‌ها، حجت الاسلام مصطفی ناصری نماینده ادوار مجلس و معاون سابق وزارت آموزش و پرورش را به عنوان رئیس شورای مشاوران و محمدرضا حاتمی استاد دانشگاه تهران را به عنوان سخنگوی ستاد مرکزی تعیین کرد.
درخصوص سایر افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم داوطلب شده اند نیز به نظر می‌رسد آن‌ها به محض اعلام کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده نهایی توسط شورای نگهبان، رییس ستاد خود را منصوب خواهند کرد
سایر اخبار این روزنامه
پاسخ رهبر انقلاب به نامه‌های رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: ‌دل‌های ما در صحنه مبارزات شما حاضر است؛ پیروزی نهایی را خواهید دید جلال خوش چهره اعتماد؛ گوهر مفقود در وین طیب‌نیا رئیس ستاد لاریجانی می‌شود؟ حاشیه‌های روسای ستاد انتخاباتی نامزدها سخنگوی وزارت امور خارجه: دور پنجم مذاکرات وین می‌تواند دور نهایی باشد عقب‌ماندگی فرهنگی در سطح اول فوتبال ایران! بازار داغ اعتراض و بیانیه قطع برق و مشکلاتی که برای حوزه آموزش ایجاد شد خاموشی، تهدید جدید برای سلامت «ابتکار» چالش‌های ریزش شاخص بازار سرمایه طی روزهای اخیر را بررسی می‌کند ترس بورسی ظریف در پاسخ به بلینکن: لغو تحریم‌های ایران اهرم مذاکره نیست، وظیفه قانونی آمریکا است ابراهیم رئیسی بر رعایت حقوق عامه تاکید کرد دستور رئیس قوه قضائیه برای بررسی علت قطعی‎های مکرر برق بیش از ۵۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا در چین تزریق شد ادامه همبستگی مردم کشورهای جهان با فلسطین رئیس ستاد انتخابات: شورای نگهبان گفت امروز اسامی احراز شده را اعلام می‌کند