روی کار بیایم‌، راحت‌تان نمی‌گذارم!

آرمان ملی - یاسمین طالقانی: «روی کار بیایم‌، راحت‌تان نمی‌گذارم». هنوز انتخابات برگزار نشده و حتی هنوز مشخص نیست به آنها تکلیف می‌شود که به نفع رئیسی باید کنار بروند یا خیر؛ اما از حالا تهدید را شروع کرده‌اند. البته عصبانیت آنها طبیعی است؛ چرا که سال‌ها همفکران و اطرافیان‌شان به اصلاح‌طلبان تهمت زدند و به آنها دروغ بستند تا اینان در امان بمانند و شایعه یا کنایه‌ای متوجه‌شان نشود؛ اما خبر نداشتند زمانی که به خودشان تلقین کردند از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و کاندیدای ریاست‌جمهوری شدند، باید منتظر شایعات باشند؛ شایعاتی که به‌طور حتم در حوزه بی‌اخلاقی قرار دارد؛ اما نباید فراموش کنند که کلید این بی‌اخلاقی از جانب حامیان دلواپس خودشان زده شده بود که امروز گریبان خودشان را گرفته است. جالب اینجاست که از تحمل و سعه‌صدر هم برخوردار نیستند؛ چنانکه دیروز سخنگوی ستاد زاکانی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری از کمیسیون تبلیغات انتخابات و دادستان کل کشور خواست به تخریب‌ها علیه زاکانی‬ ورود کنند.
  اعترافات انتخاباتی زاکانی
حضور زاکانی از ابتدا با حاشیه همراه بود؛ چه آنگاه که تصور شد در حمایت از رئیسی ثبت‌نام نکند و چه زمانی که شایعه حضور دخترش در سوئیس به عنوان کشوری با هزینه‌های زندگی گران منتشر شد. شاید او در نهایت به نفع رئیسی کناره‌گیری کند؛ اما اظهاراتش چنان است که گویی سال‌ها منتظر بیان آنها بوده و اکنون فرصت مناسبی پیدا کرده تا در قامت کاندیدای ریاست‌جمهوری به هدف خودش برسد و برای باورپذیر شدن ادعاهایشان درباره کناره‌گیری به نفع رئیسی می‌گوید: «‌بیان این موضوع توهین به آیت‌ا... رئیسی و من است و به این افراد توصیه می‌کنم از حرف‌های خود توبه کنند. در مناظرات مشخص خواهد شد که کدام نامزدها کمکی هستند». شاید زاکانی تصور نمی‌کرد شایعات زیادی درباره او مطرح شود که با عصبانیت مجبور به تکذیب آنها شود. دیروز که نشست خبری او برگزار شد، با ناراحتی گفت: «‌معاون رئیس‌جمهور رفت تجدید سال ۶۲ من در دوران تحصیل را درآورد که علتش حضور در جبهه بود. بعد گفتند سه ترم مشروط شده‌ای که دو ترم بود و علتش مسافر‌کشی من برای درآوردن خرج زندگی با داشتن دو فرزند بود. بعدا به دخترم که نخبه بود، گیر دادند. دختر من می‌خواست درسی بخواند که بعدا به درد ملت بخورد. دخترم شاگرد ممتاز دانشگاه شریف است‌.  وی ادامه داد: دختر من بدون رانت و بورس رفت سوئیس و درسی را که باید ۲ ساله می‌خواند، یک ساله طی کرد و فرزندش در آستانه اتمام تحصیل به دنیا آمد. نوه‌ام الان شناسنامه آنجا را دارد و به کشور برگشت. دو روز قبل گفتم که دو آپارتمان ۹۵ متری دارم و همسرم هم یک آپارتمان ۷۵ متری در پردیسان دارد که بعدا دختر و دامادم آنجا ساکن خواهند شد. بعد حاشیه درست کردند که دو همسر یکی در تهران و یکی در قم دارم؛ شرم نمی‌کنند؟ من چه خاری در گلوی آنها هستم؟ وقتی روی کار بیایم آنها را راحت نمی‌گذارم؛ هر چه خوردند و بردند از گلوی‌شان بیرون می‌کشم. دانشگاه دختر من پولی نبود و از ۱۴ نفر، دختر من بین ۸ نفر موفق شده بود. من یک ریال خرج دخترم نکردم و دخترم و همسرش آنجا کار می‌کردند و خرج خودشان را می‌دادند.» البته ماجرای حضور دختر  زاکانی در خارج از کشور زمانی فاش شد که دلیل ردصلاحیت علی لاریجانی حضور دخترش در آمریکا عنوان شد و برخی این سوال را پرسیدند که چه تفاوتی میان دختر زاکانی و زاکانی است.  زاکانی تلاش زیادی کرد تا با شعارهای انقلابی مانع انتقادات و افشاگری‌ها شود. به عنوان نمونه مدعی شده است‌: «‌بنده رئیس‌جمهور شوم، آمریکایی‌ها التماس می‌کنند و مجبور می‌شوند تحریم‌ها را بردارند؛ زیرا آمریکا نیازمند بازگشت به برجام است.» بسیاری از این اظهارات شگفت‌زده شدند و تنها موضوعی که به ذهن‌شان خطور کرد شباهت این وعده‌ها با ادعاهای ترامپ بود! او یک‌روز قبل از این نشست خبری هم گفته بود: «‌درآمد هیات علمی به عنوان پزشک متخصص می‌گیرم؛ هیات علمی‌ها بالغ بر ۲۰ میلیون تومان می‌گیرند اما من چهار، پنج میلیون تومان برای هزینه‌های منزل به خانمم می‌دهم؛ البته هزینه آب، برق، گاز و تلفن بر‌عهده من است. مابقی حقوق را صرف کار خیر و امور انقلابی می‌کنم.»  او در چنین شرایطی مطرح می‌کند که پول تبلیعات ندارد و  مشخص نیست منظور او از امور انقلابی که مطرح کرده، چیست.
  من از همه بهترم
حس خودبرتر‌بینی هم در زاکانی نمایان است؛ چنانکه دیروز درباره تفاوتش با سایر نامزد‌های جبهه انقلاب گفته بود: «برای هر ۶ نامزد دیگر احترام قائلم و سعی می‌کنم با آنها اخلاقی برخورد کنم و امیدوارم ۴ نامزد دیگر جبهه انقلاب هم موفق شوند ولی ایده‌های خودم را برتر از سایر نامزد‌های برتر می‌دانم. برنامه‌های من جامع است و با واقعیت‌های ما هماهنگی دارد، بیشترین نیروی انسانی دانشمند و فداکار را طی ۳۲ سال حضور در دانشگاه شناخته‌ام و در مبارزه با فساد و پلشتی‌ها کارنامه ۴۲ ساله دارم و ارائه می‌کنم، در هر عرصه‌ای که نیاز به هزینه بوده حاضر بوده‌ام و هر جا بحث منفعت بوده نبوده‌ام، سایرین هم اگر کارنامه مبارزه به فساد دارند، ارائه دهند. در دو دهه اخیر شناخت خوبی از کشور داشته‌ام. سایتی را به‌زودی راه‌اندازی می‌کنم که نقاط ضعف و پیشرفت شهرستان‌ها را ارائه می‌دهد.» زاکانی در همین راستا وعده‌های همفکران اصولگرایش را زیر سوال می‌برد و می‌گوید: «‌وعده دادن فلان مبلغ اشتباه است و دوره این چیزها گذشته است. از نامزدهایی که این وعده‌های اقتصادی را بدهند بعدا سوال می‌کنم و منشأ کارشناسی آن را از آنها می‌خواهم.»