مقابله با فساد بدون رودربایسی


نامزد ریاست جمهوری با بیان این که شرایط حساس کشور می طلبد دقیق و حساب شده عمل کنیم و تحت تاثیر فضاسازی ها قرار نگیریم گفت: امروز زندگی مردم و کسب و کار و معیشت آنها آسیب دیده و دولت هم به دلیل از دست رفتن سرمایه اجتماعی دچار آسیب جدی شده است.
سیدابراهیم رئیسی در مسجد دانشگاه تهران ادامه داد: برخی مسئولان برخی دیگر را دزد خطاب کردند، برخی جریانات افرادی را خلافکار خواندند و رسانه ها از برخی افراد به عنوان مفسد نام بردند و ما این مسائل را با جدیت پیگیری کردیم و این امید را به وجود آوردیم که بدون رودربایستی با هر فسادی مقابله می کنیم. رئیس قوه قضاییه گفت: در برخورد با پرونده ها متعلق به هر جریان سیاسی و مرکز قدرت و ثروت بوده قاطعانه، عادلانه و بر اساس حق رسیدگی شده و اگر کسی تصوری غیر از این دارد اطلاعاتش ناقص است و باید اصلاح کند . وی با بیان این که در روند مبارزه با فساد در میانه راه هستیم لزوم اصلاح ساختارهای فسادزا را امری ضروری برای جلوگیری از تولید پرونده های قضایی دانست و گفت اگر ساختارهای فسادزا اصلاح نشوند هر چه به پرونده ها رسیدگی شود باز پرونده جدیدی به وجود می آید. وی فضای مجازی را بهترین ظرفیت برای نظارت ملت بر دولت دانست و گفت: زیرساخت های فضای مجازی باید متناسب با گستره آن توسعه یابند. فضا مجازی یک فضای مهم برای کار و درآمدزایی است و امروز هند و پاکستان به اندازه پول نفت برخی کشورها از اقتصاد فضای مجازی درآمد کسب می کنند. در صورت اعتماد مردم برای تقویت اقتصاد فضای مجازی حداقل اینترنت را برای دهک های پایین جامعه رایگان خواهد کرد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در چند روز اخیر برای جلوگیری از اسراف، تاکید کردم که از چاپ پوستر و بنر برای من خودداری شود و هرچه می توانند هزینه تبلیغات را کم کنند و پول آن را به صرف رسیدگی به نیازمندان و تشویق مردم به افزایش مشارکت در انتخابات کنند .
رئیسی تصریح کرد: من شفاف سازی در همه عرصه ها اعتقاد دارم و آن را پایان بخش بگو مگوها می دانم و در برخورد با مفسدین اقتصادی هر جا به قطعیت برسیم اعلام می کنیم و این اتفاق عملی شده است.