سخنان وزیر اطلاعات دولت دهم در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی بحث برانگیز شد جنجال مصلحی پس از 8 سال

سخنان حیدر مصلحی در خصوص نقش او در رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1392 بحث برانگیز شد. واکنش ها به این اظهارات زیاد بود او گفته بود به دلیل رای آوری بالای آقای هاشمی مصلحت نظام در این بود که رد صلاحیت شود.
حیدر مصلحی بیان کرد: بر اساس گزارشات ما از کف خیابان در سال ۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات می‌بود. یک عزیزی گفت مگر بچه حزب اللهی‌ها می‌گذارند این اتفاق بیفتد
وی افزود: جمع بندی من این بود باتوجه به شرایط نظام مصلحت این بود ایشان رد صلاحیت بشوند و دلایل آن را هم نوشتم. فقه‌ها و حقوقدانان شورای نگهبان هر چقدر5 در ذهنشان گشتند که یک ان‌قلت در مجموعه من بیاورند نتوانستند.
وزیر پیشین اطلاعات بیان کرد: یکی از حقوقدانان شورای نگهبان سوالی مطرح کرد که مگر ایشان چه گفته اند که رد صلاحیت شوند ، گفتم من با شخص کاری ندارم ، من می گویم حفظ نظام این هزینه و این فایده را دارد.


لازم به ذکر است که آیت الله هاشمی در مصاحبه ای با «انتخاب» در پنجم مهر ۱۳۹۴ گفته بود: مصلحی در جلسه آنها گفته که ما صبح و ظهر و شب به طور مرتب آرای آقای هاشمی را رصد می‌کنیم که ساعت به ساعت بالا می‌رود و الان به هفتاد درصد رسیده است و در این چند روز تا انتخابات اگر همین‌طور بالا برود، ایشان از 90 درصد بالاتر می‌رود و ما مصلحت نمی‌دانیم. چون اگر ایشان بیاید، همه‌ی رشته‌های دوره‌های ما را پنبه می‌کند.
واکنش‌ها به سخنان مصلحی
سخنگوی شورای نگهبان اظهارات حجت‌الاسلام مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات درباره ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را رد کرد.
عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: ‏آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی ایشان نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند. نمی خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم. شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می کند و نهایتا بر اساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می گردد.
همچنین اسحاق جهانگیری در رشته توئیتی در پاسخ به ادعای حیدر مصلحی درباره چگونگی رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۹۲ نوشت:
اظهارات دیرهنگام وزیر اطلاعات دولت دهم تامل برانگیز است، چه جریانی با چه رویکردی مصلحت نظام را در رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی که به شهادت تاریخ از استوانه‌های انقلاب و نظام بود، می‌داند؟
بر اساس چه گزارش‌ها و مستنداتی درباره مهم‌ترین مسائل کشور حتی در شورای نگهبان تصمیم سازی و تصیم گیری می‌شود؟
با اندیشه انقلاب، منطق جمهوریت و قانون اساسی میزان رای مردم و انتخاب مدیران توانمند حق آنان است، چه مصلحتی بالاتر از این برای ایران؟
حتی امنیت و اقتدار کشور هم با انتخابات حداکثری تامین می‌شود و هر تقصیر و قصوری در این مهم لطمه به کیان جمهوری اسلامی ایران است.
از تاریخ پند بگیریم و نادیده گرفتن قانون و حقوق اساسی ملت را در قبال مصلحت سنجی‌های امنیتی و سلیقه‌های سیاسی تهدیدی برای جمهوریت، مردم سالاری، عدالت، آزادی و امنیت ملی بدانیم.
به عنوان رئیس ستاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ٩٢، از شورای محترم نگهبان می‌خواهم که برای جبران حقوق پایمال شده و احترام به افکار عمومی به جای هرگونه پاسخگویی غیر موثر، اقدام به انتشار فیلم و صوت کامل آن جلسه مهم کند.
همچنین محسن هاشمی در این خصوص به رهبر انقلاب نامه نوشت. اما نجات الله ابراهیمیان، عضو و سخنگوی سابق شورای نگهبان در واکنش به اظهارات حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ گفت: بنده در آن زمان عضو شورای نگهبان نبودم و اطلاعی از این موضوع ندارم.
به گزارش مدارا، وی با اشاره به اظهارات وزیر اسبق اطلاعات گفت: آقای مصلحی می‌گویند که اینگونه بوده و باید در خصوص صحت این اظهارات از شورای نگهبان سئوال کرد.
سخنگوی سابق شورای نگهبان گفت: من نمی‌توانم شهادت بدهم که چنین اتفاقی افتاده است یا خیر، اما مسئله در خور بررسی است و باید با جدیت به این موضوع پرداخت.
ابراهیمیان در پاسخ به این سئوال که اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد به کدام نهاد باید شکایت کرد؟ گفت: من دعای فرج می‌خوانم بقیه افراد را نمی‌دانم.
سایر اخبار این روزنامه
چرا برنامه‌های داخلی‌ای که دقیقا از نمونه‌های خارجی تقلید می‌کنند، افزایش می‌یابد؟ کپی داریم، چه کپی‌ای! علیرضا صدقی استراتژی مقابله با تقلیل‌گرایان هم طلسم برد مقابل عراق را می‌شکنیم و هم به عنوان صدرنشین صعود می‌کنیم بازی اصولگرایان برای رسیدن به یک گزینه واحد برای ریاست جمهوری تغییر خواهد کرد؟ پوششی‌های مدعی وزیر بهداشت: مجوز مصرف واکسن «کووایران برکت» صادر شد «ابتکار» وضعیت بازارهای مالی پس از انتخابات را بررسی می‌کند سایه بلاتکلیفی بر سر اقتصاد طبق نظر سنجی ایسپا میزان مشارکت 42 درصد است آخرین نظرسنجی ریاست جمهوری سیزدهم! پیام انتخاباتی ظریف قهر با صندوق رای قعاً راه حل نیست سخنان وزیر اطلاعات دولت دهم در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی بحث برانگیز شد جنجال مصلحی پس از 8 سال طبق نظر سنجی ایسپا میزان مشارکت 42 درصد است آخرین نظرسنجی ریاست جمهوری سیزدهم! روحانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت دفاع: قصد تنش و جنگ نداریم اما در برابر قدرت‌های خارجی سر فرود نخواهیم آورد