سفره مردم باید پررونق شود


کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: امروز حلقه مفقوده در مدیریت کشور یک مدیریت کارآمد و مبارزه با تبعیض و فساد است. به گزارش تسنیم، آیت الله سیدابراهیم رئیسی با ابراز اینکه "اعتقاد داریم در کشور اگر مدیریت آب انجام شود می‌توانیم محصولات کشاورزی را رونق بدهیم" تصریح کرد: در استان کرمان که معدن و کشاورزی در آن حرف اول را می‌زند جذب سرمایه‌گذاری خوبی شده است اما این میزان معادن هیچ تناسبی با فقر در این استان ندارد.
وی با تصریح به اینکه فعال کردن معادن باعث فقرزدایی از استان کرمان می‌شود ادامه داد: صنایع استان از جمله صنایع دستی کرمان شهرت زیادی دارند و باعث اشتغال مردم می‌شود. رییس دستگاه قضا با بیان اینکه آثار ثبت جهانی کرمان بسیار بالا است و میزان گردشگری استان با این میزان آثار تاریخی متناسب نیست و می‌توان با برنامه‌ریزی آن را افزایش داد گفت: شش منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان ثبت شده‌اند اما فعال نیستند.
کاندیدای ریاست‌جمهوری با تأکید به اینکه "باید به‌سمت چند برابر کردن صادرات غیرنفتی کشور برویم و در استان کرمان این زمینه فراهم است" عنوان کرد: این امکان وجود دارد که صادرات غیرنفتی از 20 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
وی با تذکر اینکه قدرت، فقط قدرت نظامی نیست و با قدرت اقتصادی نیز می‌توان امنیت ایجاد کرد ادامه داد: سفره مردم باید پررونق شود و مشکلات معیشتی و سفره مردم را باید متحول کرد. آیت‌الله رئیسی با یادآوری اینکه قرار بود ارزش پول ملی حفظ شود و قرار بود وضعیت اقتصادی مردم به جایی برسد که نیازی به یارانه نداشته باشند گفت: اما امروز مشکلات بیشتر شده است در حالی که اگر ظرفیت‌ها عادلانه تقسیم شود رضایتمندی مردم را به‌دنبال دارد. وی با ابراز اینکه حق مردم را باید بدون لکنت گرفت و مردم باید در اجرا عدالت را ببینند اضافه کرد: مردم باید بتوانند بدون لکنت خواسته خود را مطرح کنند و حق خود را بگیرند. کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید به اینکه "باید برای استان کرمان ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌هایی را که زیرساخت است انجام بدهیم که باعث توسعه می‌شود" افزود: درخواست من این است که هیچ کدام از مردم کرمان در روز انتخابات در خانه نمانند و همه پای صندوق‌های رأی بیایید.