فرودگاه ابهاء، پادگان گارد ملی و ملک خالد هدف 5 موشک بالستیک و پهپادهای هجومی قرار گرفت

  سرویس خارجی-


انصارالله یمن جنوب عربستان را به هدفی سهل و در دسترس برای خود تبدیل کرده و هر زمان اراده می‌کند به این مکان حمله می‌کند. در ادامه این حملات، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که صنعا یک عملیات موفق دیگر را علیه مواضع نظامی عربستان در نجران، أبها و خمیس مشیط در جنوب عربستان انجام داده است. به گزارش شبکه المیادین، سرتیپ «یحیی سریع» اضافه کرد: «در عملیات جدید رزمندگان یمنی، پادگان گارد ملی عربستان در منطقه نجران و مواضع نظامی در فرودگاه ابها و پایگاه ملک خالد را هدف گرفتند‌».


او توضیح داد: «این عملیات را ظرف ۲۴ ساعت گذشته (روز یکشنبه) و با پنج فروند موشک بالستیک و پنج فروند پهپاد انجام دادیم... این عملیات در چارچوب حق مشروع ما در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره علیه کشورمان است».
فرار‌تانک‌های سعودی
جنگ یمن صحنه رویارویی متوازنی نیست و در حالی که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در میدان نبرد عمدتا سلاح سبک را به سختی تهیه می‌کنند، شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی انواع تجهیزات مدرن غربی را در اختیار دارند، با این حال نیروهای دولت صنعا در استان الجوف با همین سلاح‌های سبک صحنه‌ای حماسی رقم زدند. به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، در ویدیویی که نهاد اطلاع‌رسانی الاعلام الحربی یمن منتشر کرده، نیروهای ارتش و انصارالله یمن سوار بر وانت و با سلاح‌های ابتدایی مانند کلاشینکف، ارتش مکانیزه ائتلاف سعودی متشکل از‌ تانک‌های پیشرفته آمریکایی را مجبور به فرار از صحنه می‌کنند.
این ویدئو در منطقه «الدحیضه» در استان الجوف واقع در شمال یمن گرفته شده است. منطقه‌ای که پس از این درگیری به کنترل نیروهای دولت صنعاء درآمد.