جامعه ایران هیچگاه یکدست نخواهد بود

عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا حاکم شدن یک حزب بر کشور را ایده‌ای خطرناک عنوان کرده اما معتقد است این اتفاق در کشور رخ نخواهد داد.
این فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌و‌گو با جماران، در ارزیابی خود از انتخابات 1400 اظهار کرد: برای اولین بار بعد از انتخابات ارتباطات خوبی را بین دلسوزان اصلاح‌طلب و اصولگرا شاهد هستیم و این ناشی از پیامی است که انتخابات داشته است و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.
 سلیمی در ادامه از نکته‌های به جا مانده از انتخابات می‌گوید: رسانه‌های بیگانه نباید به سادگی روی ملت تأثیر داشته باشند. طبیعتاً این را باید بفهمیم که ما نسبت به برخی اقشار جامعه بی‌توجه بوده‌ایم و آن طور که باید کار اجرایی صورت نگرفت یا برعکس، طوری عمل کردیم که ارتباطشان با حکمرانی در کشور تضعیف و متأثر از حکمرانی سایر کشورها شود. اینکه رسانه‌های سعودی بتوانند در جامعه ما تأثیر بگذارند مایه تأسف است. سلیمی درباره عملکرد نیروهای سیاسی کشور هم یادآور شد: از سیدمحمد خاتمی تا نیروهای دیگر که حتی شرایط آنها توسط شورای نگهبان احراز نشد جامعه را به مشارکت دعوت کردند تا مردم حرف و سخن خود را در پای صندوق رأی پیگیری کنند. لذا من فکر می‌کنم نتیجه بسیار ارزشمندی را دریافت کردیم.
وی در ادامه این گفت‌و‌گو در پاسخ به سؤالی در خصوص فرضیه یکدست شدن حاکمیت و آثار آن گفت: هیچ گاه جامعه‌ ما به لحاظ فکری یکدست نخواهد بود. یعنی به این صورت نیست که امروز یک قالب فکری شکل گرفته باشد و همه در آن قالب جای بگیرند. ما دو طیف فکری داریم که امروز یک طیف فکری بیشتر مسئولیت‌ها را به عهده ندارد. اما این‌طور نیست که در آن طیف فکری دیگر، گرایش‌ها و تمایلات فکری مختلف را شاهد نباشیم. اگر همه در قالب یک حزب حاکم باشد بسیار خطرناک و عواقب خود را دارد. اما طیف فکری ما (اصولگرایان) در داخل خود گرایش‌های مختلفی دارد. بنابراین من فکر می‌کنم برخی نگرانی‌هایی‌ که در این زمینه مطرح می‌کنند، خیلی جایی ندارد.


سلیمی نمین با اشاره به برقراری ارتباط تیم رئیس جمهوری منتخب با طیف‌های مختلف سیاسی گفت: دولت ابراهیم رئیسی می‌تواند فراجناحی باشد؛ همین که رئیس‌جمهوری منتخب با کاندیداهای اصلاح‌طلب وقت گذاشته، به این معنی است که ذهنیت‌ها حول محور جامعه هدایت شود. این یک دغدغه بسیار مهم و اقدامی بسیار ارزنده است و می‌تواند به معنی تغییرات اساسی باشد.
 وی در پاسخ به این سؤال که تصور شما از کابینه آقای رئیسی چیست، گفت: امیدوارم ایشان بتوانند افراد شایسته‌ای را انتخاب کنند و کسانی را که به‌دنبال سهم خواهی هستند کنار گذاشته و به آنها توجه نکنند. البته شواهد و قرائن نشان می‌دهد که با توجه به این حساسیت به گونه‌ای عمل شود که سهم خواهان نتوانند کار مؤثری انجام دهند. ایشان با به کارگیری عناصر شایسته قطعاً قادر خواهد بود بسیاری از مشکلات را حل کند.