برتری مطلق ایران و پیروزی در روز کم‌اشتباه شاگردان آلکنو سروقامتان ایران در المپیک حریف می‌طلبند

گروه ورزش - تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های المپیک موفق به شکست تیم ونزوئلا شد.
شاگردان ولادیمیر آلکنو که در گام اول خود در المپیک توکیو را با شکست لهستان در یک بازی حساس و سخت محکم برداشتند، بامداد دیروز به مصاف ونزوئلا، ضعیف ترین تیم این گروه رفتند.
تیم ایران با لباس قرمز رنگ و ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، مسعود غلامی و مهدی مرندی به عنوان لیبرو کار را برای ایران آغاز کردند.
ترکیب ابتدایی ونزوئلا را نیز امرسون الکساندر، ژوزه وردی، رونالد دنیل، ویلنر انریکه، ادسون آلبرتو، آرماندو فرناندو و هکتور ماتا تشکیل داده بودند.


شاگردان آلکنو از همان ابتدا اقتدار خود را برابر این تیم از قاره آمریکای جنوبی نشان دادند و اجازه ندادند که کار به اماواگر کشیده شود. ست نخست این دیدار به سود ایران پایان رسید و معروف و یارانش با نتیجه 25 بر 17 به پیروزی رسیدند.
در ست دوم نیز این روند ادامه دار بود و ایران با درخششی که در خط حمله و دفاع روی تور داشت، توانست 25 بر 20 به برتری برسد تا در آستانه کسب 3 امتیاز این بازی قرار بگیرد.
در ست سوم نیز با وجود فراز و نشیب هایی که وجود داشت، آلکنو به برخی بازیکنان جوانتر از جمله جواد کریمی در پست پاسور میدان داد. در نهایت ایران در غیاب چند بازیکن اصلی خود در ست پایانی هم توانست 25 بر 18 ونزوئلا را شکست داده و در مجموع 3 بر صفر برنده این دیدار شود.
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک با حضور در سالن آریکا آره نا ست سوم بازی ایران با ونزوئلا را تماشا کردند.
تیم ملی ایران در بازی بعدی خود از ساعت 4:30 بامداد چهارشنبه به مصاف کانادا می رود.
غفور امتیازآورترین بازیکن ایران مقابل ونزوئلا
پشت خط زن تیم ملی والیبال کشورمان عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار با ونزوئلا را به خود اختصاص داد.
در پایان مسابقه ایران و ونزوئلا امیر غفور توانست به تنهایی 16 امتیاز برای تیم ملی کشورمان به دست بیاورد. پس از وی هم میثم صالحی موفق به کسب 13 امتیاز برای تیم ملی کشورمان شد.
در طرف مقابل ریواس ویلنر در تیم ونزوئلا توانست 15 امتیاز برای تیمش به ارمغان بیاورد.
داورزنی: گفته بودیم که مردم تیم ملی واقعی را در توکیو ببینند
رئیس فدراسیون والیبال کشورمان گفت: گفته بودیم که مردم صبوری کنند تا تیم ملی واقعی را در المپیک ببیند.
محمدرضا داورزنی در حاشیه دیدار تیم‌ ملی والیبال ایران مقابل ونزوئلا درباره ممنوع‌الخروجی سرپرست و فیزیوتراپ تیم ملی و ارتباط آن با FIVB اظهار داشت: این موضوع ارتباطی با فدراسیون بین‌المللی والیبال ندارد. فرد مبتلا به کرونا که در چند ردیف جلوتر از آنها در پرواز بوده و براساس پروتکل‌های بهداشتی از دهکده ممنوع‌الخروج شدند.
وی ادامه داد: آنها برای امروز اجازه خروج از دهکده را گرفتند، اما هنوز اجازه حضور کنار تیم را ندارند تا وقتی که اجازه حضور کنار تیم را بگیرند، شرایط سختی دارند. فکر می‌کنم طی دو روز آینده این مشکل برطرف می‌شود. رئیس فدراسیون والیبال درباره کسب 2 پیروزی ایران برابر ونزوئلا و لهستان خاطرنشان کرد: ما 5 دیدار در مرحله مقدماتی داریم و تیم ما برنامه سختی دارد، زیرا بازی‌هایش را با حریف قدرتمندی مانند لهستان داشت؛ دیداری که نه تنها برای ما برای لهستانی‌ها هم سخت بود. بازیکنان مزد زحمات خود را با شکست مقابل لهستان گرفتند، اما نکته مهم احترام به حریف است.
داورزنی در پاسخ به این سوال که نتیجه امروز والیبالیست‌ها بر اساس برنامه و نتیجه تیم در لیگ ملت‌ها بود عنوان کرد: تیم بر اساس برنامه پیش رفت. ما همان موقع گفتم هزینه اتفاق دیگری را می‌دهیم که منفعت بیشتری برای ما دارد. بازی و پیروزی در المپیک هدفی بود که در لیگ ملت‌ها دنبال می‌کردیم. همان موقع گفتیم مردم صبوری کنند تا تیم ملی واقعی را در المپیک ببیند.
آلکنو: از بعضی بازی‌ها خوشم نمی‌آید!
ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی مقابل ونزوئلا اظهار داشت: از این بازی‌ها خوشم نمی‌آید؛ بازی‌هایی که محکوم به برد هستیم و چاره‌ای نداریم جز اینکه پیروز شویم.
آلکنو درباره حس‌وحالش پیش از بازی گفت: قبل از بازی اصلاً حس خوبی به دیدار مقابل ونزوئلا نداشتم. این بازی حتی از مسابقه مقابل لهستان هم برای من سخت‌تر بود.
وی در پاسخ به این سوال که شما مربی شجاعی هستید و بعید است از چنین مسائلی بترسید، گفت: بعضی مواقع برای شوخی برخی چیزها را می‌گویم. از چیزی نمی‌ترسم و برای مسابقات پیش‌رو آماده‌ام.
آلکنو وقتی با سوالی درباره ادامه مسیر تیم ملی والیبال مواجه شد، خاطرنشان کرد: من به آینده‌ای دورتر از بازی بعد فکر نمی‌کنم. به یک روز و نیم بعد فکر می‌کنم و بازی که در پیش داریم. بازی به بازی برنامه‌ریزی می‌کنم.
انتقاد ملی‌پوش والیبال از زمان بازی با ونزوئلا
مدافع تیم ملی والیبال کشورمان گفت: انجام بازی در ساعت 9 صبح فوق‌العاده سخت است. مدافع تیم ملی والیبال کشورمان گفت: انجام بازی در ساعت 9 صبح فوق‌العاده سخت است.
محمد موسوی، ملی‌پوش والیبال کشورمان در پایان این دیدار اظهار کرد: شاید فکر کنید بازی آسانی بود، اما از نظر ما هر دیدار در المپیک حکم یک فینال را برای‌مان دارد، چون نتیجه آن روی جایگاه تیمی و تعیین وضعیت تیم برایی دیدارهای بعد تاثیر دارد.
این بازیکن نسبت به برگزاری بازی امروز در ساعت ٩ صبح انتقاد کرد و ادامه داد: این موضوع سختی کار ما را بیشتر کرده بود چون انجام بازی در این زمان فوق‌العاده سخت است. در واقع صبح توکیو، نصف شب ایران است و اگر هم از نظر ساعت خواب بدن در نظر گرفته شود، سخت است.
موسوی تصریح کرد: خدا را شکر با تلاش و هماهنگی تیمی نه تنها اجازه ندادیم این موضوع برای ما مشکل ساز شود بلکه با نتیجه قاطع 3 بر صفر هم بازی را به نفع خود تمام کردیم تا آماده دیدار سخت برابر کانادا شویم.
ملی‌پوش والیبال کشورمان با اشاره به پیروزی که مقابل لهستان به دست آمد، گفت: آن بازی هم خیلی مهم و سخت بود که با برد تمام شد، امیدواریم کانادا را هم از پیش رو برداریم.
سایر اخبار این روزنامه
دستور رئیس دستگاه قضا برای پیشگیری از نفوذ جریانات فساد در قوه قضائیه تا بستر‌های فساد وجود داشته باشند، فساد برچیده نمی‌شود نیما غلامرضایی در مسیر تجربه‌های شکست خورده؟ آیا طرح صیانت از حقوق کاربران به محدودسازی اینترنت منجر می‌شود؟ کسب و کارهای اینترنتی زیر تیغ تصمیم بهارستان هنوز به قله پیک پنجم نرسیدیم جهش جدید کرونا به نام «لامبدا» برتری مطلق ایران و پیروزی در روز کم‌اشتباه شاگردان آلکنو سروقامتان ایران در المپیک حریف می‌طلبند حسن روحانی: به حق دولت سلامت و محیط زیست بودیم «ابتکار» از تبعات افزایش قیمت سیمان در بازار مسکن گزارش می‌دهد سیمان گران؛ چالش تازه بازار مسکن رئیس جمهوری منتخب: دست دلالان باید از بازار سیمان و فولاد و سوداگری بازار مسکن قطع شود رئیس مجلس در حاشیه مراسم طرح صنعتی سازی ساختمان وزارت دفاع مطرح کرد یکی از عوامل مهم طلاق و کاهش جمعیت مسئله مسکن است زیر یک ستون سیاست آمریکا در افغانستان در دوران پساخروج چه خواهد بود؟ رئیس‌ جمهوری تونس حکم برکناری نخست‌وزیر، وزیران دفاع و دادگستری را صادر کرد تونس در خزان تنش جراحی باز محیط زیست و دولت جدید