علي مطهري: «آتش به اختيار» دو طرفه است

نايب رئيس مجلس با بيان اينکه عبارت "آتش به اختيار" شامل همه حوزه‌ها اعم از فرهنگي، سياسي و اقتصادي مي‌شود، تصريح کرد: آتش به اختيار دو طرفه است.
علي مطهري درباره عبارت "آتش به اختيار" در فرمايشات اخير رهبر انقلاب گفت: فکر مي‌کنم مقصود مقام رهبري از تعبير "آتش به اختيار" اين است که اگر مسئولان به وظايف خود عمل نکردند، دانشجويان و ساير اقشار موظف اند که خود اقدام کنند؛ اين امر شامل همه حوزه‌ها مي‌شود، اعم از فرهنگي، سياسي و اقتصادي.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي‌افزود: مثلا اگر در دانشگاهي مسئله نظارت بر پوشش اسلامي‌ناديده گرفته و منجر به ولنگاري شد، دانشجويان موظف اند خود وارد عمل شوند.
يا اگر آزادي بيان مخدوش شد و به منتقدان حکومت اجازه اظهار نظر داده نشد يا افرادي را بدون حکم قضايي و بر خلاف قانون اساسي حصر خانگي کردند و يا مديران کانال‌هاي تلگرامي‌پرمخاطب را قبل از انتخابات بدون هرگونه توضيحي بازداشت طولاني مدت کردند يا دانشجويان و خبرنگاراني را به اتهامات واهي و با انگيزه سياسي بازداشت يا ستاره‌دار کردند، در اينجا دانشجويان و بلکه ساير اقشار مردم آتش به اختيارند چون مسئولان به وظيفه خود عمل نکرده‌اند.


نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي‌تصريح کرد: فکر مي‌کنم مقام رهبري براي حراست از احکام دين و استقلال فرهنگي و احترام به آزاديها اين تعبير را به کار بردند که آثار آن، هم متوجه دولت و هم متوجه همه نهادهاي حکومتي است.
به عبارت ديگر مخاطب اين دستور در دانشگاه‌ها، هم بسيج دانشجويي و جامعه اسلامي‌دانشگاهيان هستند که صرفا از نظام دفاع مي‌کنند و هم انجمن‌هاي اسلامي‌که انتقادهايي به نظام دارند. در واقع دو طرف آتش به اختيارند.