ايجاد 45 هزار شغل جديد

صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال بركت با سرمايه ۱۰۰۰ ميليارد توماني رونمايي و راه‌اندازي شد.
صبح امروز در مراسمي با حضور رييس ستاد اجرايي فرمان امام، مديران عامل بنياد بركت و گروه اقتصادي تدبير و جمعي از مديران بانك‌ها، بزرگ‌ترين صندوق قرض‌الحسنه كشور و اولين صندوق ويژه اشتغال رسما آغاز به كار كرد.
رييس ستاد اجرايي فرمان امام در اين مراسم ضمن تبريك ايام عيد سعيد غدير و قربان و توجه به خط‌مشي اميرالمومنين در دوران امامت‌شان و توجه و تاكيد به موضوع رسيدگي به محرومان و مستضعفان گفت: سياست اصلي ستاد اجرايي فرمان امام، محروميت‌زدايي و ايجاد پيشرفت در مناطق كم‌برخوردار كشور با استفاده از توان بيكران مردم و به ميدان آوردن ظرفيت‌هاي بالقوه و باورنكردني آنان براي حل مشكلات بوده است.
محمد مخبر با اشاره به تلاش ستاد از دو سال پيش براي راه‌اندازي اين صندوق افزود: هدف ما از ايجاد اين صندوق، تسهيل مسير اجراي طرح‌هاي اشتغالزايي توسط خودم مردم است كه در گام نخست، اين طرح‌ها از طريق بنياد بركت شناسايي و به اجرا درخواهند آمد. ما از دو سال پيش براي دريافت مجوزهاي قانوني از بانك مركزي اقدام كرديم و نهايتا امروز پس از صدور مجوز از بانك مركزي و شوراي پول و اعتبار اين صندوق فعاليت خود را آغاز مي‌كند.


وي افزود: اين صندوق با سرمايه 350 ميليارد تومان شروع به كار مي‌كند و اين سرمايه تا پايان امسال به 1000 ميليارد تومان و در كمتر از 5 سال به 10هزار ميليارد تومان افزايش خواهد يافت.
مخبر عنوان كرد: در گام نخست، از طريق امضاي تفاهمنامه بين اين صندوق و بنياد بركت، پرداخت تسهيلات براي اجراي 15 هزار طرح اشتغالزايي در مناطق محروم و روستايي و ايجاد 45 هزار شغل با سرمايه 250 ميليارد تومان آغاز مي‌شود و درواقع بخشي از 300 هزار شغلي كه در سال توسط ستاد اجرايي فرمان امام ايجاد مي‌شود، از اين محل مورد حمايت و پشتيباني قرار خواهند گرفت و در ادامه خواهيم توانست با كمك اين صندوق و استقبال از طرح‌هاي خلاقانه مردمي به عددهاي بسيار بالاتري نظير 500 هزار شغل در سال نيز برسيم.
وي خاطرنشان كرد: در مرحله بعدي و با راه‌اندازي اپليكيشن اختصاصي صندوق اشتغالزايي بركت، عموم مردم مي‌توانند با مراجعه به اين صندوق و ارايه طرح‌هاي خرد، كوچك و متوسط اشتغالزايي از مزايا و تسهيلات قرض‌الحسنه اين صندوق بهره‌مند شوند.
رييس ستاد اجرايي فرمان امام «صندوق بركت» را حايز دو ويژگي بزرگ دانست و افزود: در كشور صندوق‌هاي قرض‌الحسنه متعددي وجود دارند اما صندوق بركت دو ويژگي بزرگ و متمايز دارد، اول اينكه با توجه به سرمايه 1000 ميليارد توماني، بزرگ‌ترين صندوق قرض‌الحسنه كشور محسوب مي‌شود و نكته دوم اينكه اين صندوق هيچ شعبه و ساختمان و تشكيلات فيزيكي ندارد و كاملا بر بستر آي‌تي و اپليكيشن موبايل و اينترنت تعريف شده تا در مجموعه‌اي چابك و فشرده، تمام اعتبارات صرفا براي اشتغالزايي جوانان صرف و از مخارج جاري و هزينه‌هاي معمول بانك‌ها و صندوق‌ها صرفه‌جويي شود و حتي يك ريال هم خرج ساختمان، خودرو، جذب نيرو و... نشود .
وي افزود: حمايت از طرح‌هاي دانش‌بنيان و پروژه‌هاي علمي و به‌روز يكي ديگر از اهداف و سياست‌هاي اين صندوق خواهد بود و به زودي اين صندوق مرجع بزرگي براي ايجاد اشتغال در كشور خواهد شد.
در ادامه اين مراسم تفاهمنامه همكاري بين بنياد بركت و صندوق قرض‌الحسنه اشتغال بركت امضا شد.
توليد 5 ميليون واكسن بركت
معاون هماهنگي ستاد اجرايي فرمان امام نيز در حاشيه اين مراسم و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص آخرين اخبار از نخستين واكسن ايراني كرونا گفت: تا امروز نزديك به ۵ ميليون دوز واكسن كووايران بركت در كارخانه شفافارمد توليد شده كه تمام اين واكسن‌ها بايد در يك دوره 16 تا 20 روزه تست كنترل كيفيت مورد بررسي و تاييد نهايي قرار بگيرند.سيدمصطفي سيدهاشمي افزود: از اين تعداد تا امروز يك ميليون و ۳۰۰ هزار دوز تحويل وزارت بهداشت شده و ساير واكسن‌هاي توليد شده هم پس از طي مراحل تست كنترل كيفيت به‌طور مرتب و هفتگي تحويل اين وزارتخانه خواهند شد.سيدهاشمي خاطرنشان كرد: ستاد اجرايي فرمان امام بعد از توليد واكسن، هيچ نقشي در توزيع و تزريق آن ندارد و تمام واكسن‌ها از طريق وزارت بهداشت و سامانه‌اي كه براي تزريق عمومي و مراكز واكسيناسيون طراحي شده به دست مردم مي‌رسد كه بر اساس گزارش‌ها خدا را شكر اين واكسن با استقبال بسيار خوبي از طرف مردم روبه‌رو شده است.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص صادرات واكسن بركت افزود: تا زماني كه نياز داخل تامين نشود هيچ برنامه‌اي براي صادرات واكسن بركت نداريم و همچنين ارايه آمارهاي نجومي و تخيلي از ميزان هزينه توليد اين واكسن امن و مورد اطمينان ايراني در برخي سايت‌هاي فضاي مجازي هم كذب و كاملا بي‌اساس است.