محمدباقر قالیباف: مسدود سازی اینستاگرام و واتس‌اپ برنامه مجلس نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسدود سازی اینستاگرام و واتس‌اپ برنامه مجلس نیست و طرح در خصوص این پلتفرم‌های پرکاربرد باید اصلاح شود.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: هیچ طرحی در حال حاضر تصویب نشده و مجلس صرفا به آغاز بررسی طرح رای داده است. قالیباف اظهار کرد: طرح در کمیسیونی از منتخبین کمیسیون‌ها به صورت علنی و شفاف بررسی خواهد شد. عمده ادعاها درباره طرح، خلاف واقع است. وی خاطر نشان کرد: مسدود سازی اینستاگرام و واتس‌اپ برنامه مجلس نیست و طرح درخصوص این پلتفرم‌های پرکاربرد باید اصلاح شود. روز چهارشنبه طرح جنجالی صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در مجلس بررسی شد. در این روز نمایندگان ابتدا در جلسه ای غیر علنی درباره نحوه بررسی این طرح شور کردند و در ادامه در جلسه علنی بررسی آن را بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دادند. بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. طی هفته‌های اخیر بسیاری از کارشناسان نسبت به تبعات و پیامدهای تصویب این طرح به ویژه در زمینه محدود کردن فضای کسب و کار هشدار داده بودند. اما در نهایت بررسی این طرح در کمیسیون مشترک با ۱۲۱ رای موافق به تصویب نمایندگان رسید.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب در آخرین دیدار دولت دوازدهم: نباید برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول کرد محمدعلی وکیلی بترسید از «ترس از آینده» پایگاه خبری العربی جدید بررسی می‌کند ماموریت غیرممکن ترکیه در افغانستان ثبت جهانی راه‌آهن سراسری ایران چگونه می‌تواند به صنعت گردشگری کمک کند؟ گردشگری روی ریل های تاریخی یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا از ژاپن به ایران رسید جزئیات واکسیناسیون گروه‌های شغلی و دیابتی‌ها مالیات‌ستانی تاثیر مستقیمی بر رفتار جامعه دارد تیغ مالیات روی گردن لوکس سواران مصوبه مجلس در خصوص صیانت از حقوق کاربران با مخالفت هایی همراه شد جنجال «صیانت» درپی دیدار اخیر رئیس قوه قضائیه با برخی از خانواده‌های محکومان تعدادی از محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸ مشمول ارفاقات قانونی قرار می‌گیرند در خصوص بدعهدی‌های غرب ارسال شد آخرین نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل متحد نقش اردن در استراتژی بایدن در منطقه چیست؟ سردار نقدی خطاب به نمایندگان: از یک مشت کامنت‌گذار نترسید سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: دولت سیزدهم با دیپلماسی سهم ایران در بازار نفت را برگرداند محمدباقر قالیباف: مسدود سازی اینستاگرام و واتس‌اپ برنامه مجلس نیست